D70 IR conversie

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
gpauwen

D70 IR conversie

Bericht door gpauwen » za jun 19 2010 9:24 am

Beste mensen,

tijdens mijn poging om mijn oude D70 te converteren naar IR heb ik helaas een ribbon kabeltje beschadigd, heeft iemand nog een oude, bij voorkeur beschadigde of niet werkende, body liggen die ik kan overnemen voor het onderdeel ?

Dank bij voorbaat voor jullie hulp !

Groetjes,

Georg Pauwen

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: D70 IR conversie

Bericht door a90 » za jun 19 2010 10:04 am

Beste Georg,

Ik heb er verleden week ook eentje geconverteerd en dat lukte niet in een keer. Ik had een ribbon kabeltje niet goed genoeg in het klemmetje gedaan waardoor het niet werkte, in eerste instantie dacht ik ook een kabel kapot te hebben gemaakt.

Is het ribbon echt stuk of gescheurd ? wat mij is bijgebleven is dat het allemaal nog best wel stevig was namelijk.

Mocht je geen reserve body vinden dan zou ik het ook eens navragen bij het servicepoint. Zo duur kan zo een kabeltje nu toch ook weer niet zijn zou je denken.

Hier kun je het andere draadje lezen http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 19&t=26019" onclick="window.open(this.href);return false;

Michael
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”