Hallo,
sinds een tijdje zijn wij eigenaar van een D200 met een VR 18-200 3.5 – 5.6. Nikkor objectief. We zijn van analoog Minolta overgestapt naar Digitaal Nikon. Een belangrijke reden daarbij was dat Nikon een 18-200 objectief heeft waarvan ik reviews had gelezen waarbij de 18-200 goed uit de test kwam.
We hebben laatst de D200 + 18-200 objectief meegenomen op een reis, maar ik ben absoluut niet tevreden over de kwaliteit van het objectief. Het objectief vertekend mijn inziens veel te veel, zeker voor een Nikkor objectief.
Ik heb het ojectief via mijn dealer terug laten sturen naar Nikon. Zij gaan hem testen op een testbank. Ik maak me echter enigszins zorgen over de reactie van Nikon. Ik hoop dat ze me gelijk geven over de kwaliteit en dat ze het objectief zonder problemen omruilen (er zit immers nog garantie op).
Heeft er iemand ook mindere ervaringen met de 18-200? Met andere woorden: heb ik gewoon pech met dit objectief of is het een algemeen Nikkor 18-200 probleem?
En wat zijn de service-ervaringen met Nikon?
Ter info heb ik twee foto's toegevoegd die ik zelf heb gemaakt om het objectief enigszins te 'testen'. De test foto’s staan hier online:
test fotos Nikkor VR 18-200
Graag hoor ik jullie mening.
groeten,
Edwin Saanen
problemen met Nikkor VR 18-200
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
foute boel
Hallo Edwin,
Een 18-200mm objectief is natuurlijk geen topobjectief.
Het is één groot compromis en niet te vergelijken met objectieven die een kleiner zoombereik hebben.
Zelf heb ik ook een Tamron 18-200mm, maar deze Tamron die de helft kost van de Nikkor, heeft zelfs niet zulke grote vertekening.
Het lijkt erop dat er een lens verkeert gemonteerd zit in het objectief.
Is jouw objectief naar Beverwijk opgestuurd?
Daar zullen ze vast wel het probleem kunnen verhelpen.
Succes ermee en laat eens wat horen.
Groetjes George
Een 18-200mm objectief is natuurlijk geen topobjectief.
Het is één groot compromis en niet te vergelijken met objectieven die een kleiner zoombereik hebben.
Zelf heb ik ook een Tamron 18-200mm, maar deze Tamron die de helft kost van de Nikkor, heeft zelfs niet zulke grote vertekening.
Het lijkt erop dat er een lens verkeert gemonteerd zit in het objectief.
Is jouw objectief naar Beverwijk opgestuurd?
Daar zullen ze vast wel het probleem kunnen verhelpen.
Succes ermee en laat eens wat horen.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
ik begrijp dat een 18-200 een compromis is. Je kunt dan geen top-objectief verwachten met dit bereik, en dat verwachten we dan ook niet.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat deze vertekening normaal is, zeker niet bij Nikon.
Ik weet niet waarnaar het objectief is opgestuurd. Ik heb 'm ntjes achtergelaten bij mijn dealer en zij hebben 'm doorgestuurd.
Nu maar hopen op de 'objectiviteit' van Nikon
In ieder geval goed om te horen dat het in ieder geval niet normaal is een dergelijke vertekening...
groeten,
Edwin
Ik kan me alleen niet voorstellen dat deze vertekening normaal is, zeker niet bij Nikon.
Ik weet niet waarnaar het objectief is opgestuurd. Ik heb 'm ntjes achtergelaten bij mijn dealer en zij hebben 'm doorgestuurd.
Nu maar hopen op de 'objectiviteit' van Nikon

In ieder geval goed om te horen dat het in ieder geval niet normaal is een dergelijke vertekening...
groeten,
Edwin
- reneo57
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
ik heb er ook een maar zo erg als deze, nee!Ter info heb ik twee foto's toegevoegd die ik zelf heb gemaakt om het objectief enigszins te 'testen'. De test foto’s staan hier online:
test fotos Nikkor VR 18-200
hij is idd zo krom als een hoepel.
M.v.g René
https://www.flickr.com/photos/reneo57/
https://www.flickr.com/photos/reneo57/
Nikkor AF-S 18-200mm f/3.5-5.6 G IF-ED VR II DX Review / Test Report

- EDIT -
Foutieve link gecorrigeerd

- EDIT -
Foutieve link gecorrigeerd
Laatst gewijzigd door yoyo op di mar 06 2007 9:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.