Nou, ook maar eens in "Beoordelingen" wat foto's zetten dan;), gisteravond er even op uit geweest tussen de weilanden, op de fiets.
Alles gemaakt met de tamron 17-50 en de Voigtländer 40mm f/2. Ohja, ik heb soms niet expres scherpgesteld op de ogen, maar vind het bij sommige wel goed uitpakken.
1
2
3
4
Gave foto's David! Het was zo te zien een erg nieuwsgierige koe? Persoonlijk vind ik 2 iets minder, juist door die onscherpte. En bij 4 zou ik het sprietje dat op de linkerkant ook in beeld wilde even wegshoppen.
Maar vooral leuke foto's!
Ik vind eigenlijk alleen de laatste prima David en dan is het nog jammer dat je de poten (koeien hebben toch poten hé; dat ik niemand beledig er net niet helemaal op hebt staan.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
Naar mijn mening is niet foto 4 maar foto 3 de beste. Dat de poten op foto 4 er niet helemaal opstaan maakt 'm al wat minder dan 3, maar sowieso vind ik de pose bij 3 interessanter.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot
1. Saai. tegenlicht geeft alleen donkere kop, geen spanning.
2. Saai. Idem tegenlicht en scherpte niet interessant.
3. Mooiste licht, mooiere scherpte, nieuwsgierigheid koe wordt beste weergegeven.
4. Voor mij geldt poten erop of poten er niet op, maar niet er net niet op, zoals nu. Houding kop minder spannend dan net dat schuine van foto 3.