noorwegen update

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
gijsbert27
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

noorwegen update

Bericht door gijsbert27 » za jun 26 2010 8:07 pm

hoi allemaal,heb een kleine serie gemaakt van noorwegen ,van stavanger tot alesund .
1 stavanger binnenstad
Afbeelding
2
Afbeelding
3 hardangervidda
Afbeelding
4latefossen
Afbeelding
5 hardangerfjord
Afbeelding
6
Afbeelding
7 hardangerfjord
Afbeelding
8 weg 63 bij Djupvasshytta , hoe verzin je het
Afbeelding
9 waterval geiranger
Afbeelding
10 Alesund vanaf Aikla
Afbeelding
11 RV55 deze weg mag je als je er bent absoluut niet missen ,nou ja
Afbeelding
12 het vigelandpark in Oslo
Afbeelding
ik hoop niet dat het er te veel zijn ,zo ja dan haal ik er wel weg
groetjes gijs
Nikon D500 Sigma EX 10/20mm D f4-5.6 DC HSM , Sigma 17/70 f2.8 f4 C Sigma 150-600 Sport sb600

Daniël

Re: noorwegen update

Bericht door Daniël » za jun 26 2010 9:10 pm

mooie omgeving.

Ook Noorwegen staat op het verlanglijstje. En nu denk ik net iets hoger op de lijst :lol:

Henk
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Henk » za jun 26 2010 10:38 pm

ik zit nu in Noorwegen Gijsbert :D . Wij hebben 2 jaar geleden het rondje Oslo - Stavanger - Bergen - Geiranger - Alesund - Lillehammer - Oslo gemaakt. Nu wat meer tijd genomen en helemaal naar de Noordkaap gereden. Pfft, da's een eind hoor. Via de Lofoten weer terug. Nu in Oppdal (Dovrefjell) en vanaf donderdag nog een paar dagen Oslo. En dan weer naar huis.

Er zitten een paar bekende plaatjes tussen jouw foto's.

gijsbert27
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door gijsbert27 » za jun 26 2010 10:53 pm

bofkont,veel plezier nog,en mooi weer toegewenst.
groetjes gijs
Nikon D500 Sigma EX 10/20mm D f4-5.6 DC HSM , Sigma 17/70 f2.8 f4 C Sigma 150-600 Sport sb600

george013

Bericht door george013 » zo jun 27 2010 12:18 am

Leuk een foto van het Vigelandpark te zien.
Een opmerking van iemand toen ik er was is mij bij gebleven. Vigeland heeft verschillende fases in het menselijke leven weergegeven met zijn beelden doch de grote ontbrekende is de zwangere vrouw, schepping van nieuw leven.
Een grandioos park. En moeilijk te fotograferen.
George

Schoonderbeek
Forumlid
Forumlid

Bericht door Schoonderbeek » zo jun 27 2010 9:14 am

Ja echt een hele mooie omgeving, sowieso in Noorwegen schitterend. Wij hebben in 2007 een rondje Lapland gedaan en dus ook op de Noordkaap en de Lofoten geweest. werkelijk schitterend, wat een ervaring.
De foto van Alesund vind ik het mooist, heel herkenbaar vanaf dat punt.

Van mij ,mag je er nog meer plaatsen :D
Nikon D90 18-105mm, 70-300mm, Sigma 105mm macro, Nikkor AF-S 50mm 1.8 en wat geluk

Schoonderbeek
Forumlid
Forumlid

Bericht door Schoonderbeek » zo jun 27 2010 9:15 am

henkm schreef:ik zit nu in Noorwegen Gijsbert :D . Wij hebben 2 jaar geleden het rondje Oslo - Stavanger - Bergen - Geiranger - Alesund - Lillehammer - Oslo gemaakt. Nu wat meer tijd genomen en helemaal naar de Noordkaap gereden. Pfft, da's een eind hoor. Via de Lofoten weer terug. Nu in Oppdal (Dovrefjell) en vanaf donderdag nog een paar dagen Oslo. En dan weer naar huis.

Er zitten een paar bekende plaatjes tussen jouw foto's.
Wat zou jij het daar naar je zin hebben op de Lofoten. Zo geweldig mooi daar.
Kom maar op me jou foto's :D
Nikon D90 18-105mm, 70-300mm, Sigma 105mm macro, Nikkor AF-S 50mm 1.8 en wat geluk

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door weimaraner » zo jun 27 2010 9:43 am

Ik zie ook een aantal bekende plaatsen van de afgelopen twee weken voorbij komen zoals de Hardangervidda en de Latefossen - mooie serie.

Paar puntjs van kritiek; nummer 1 lijkt scheef te staan, die zou ik iets recht zetten. Bij nummer 11 zou ik het donkere hoekje linksboven weg"shoppen".

Verder misschien de donkere delen van sommige foto's (zoals nummer 2) iets ophalen in een bewerkingsprogramma - maar dat kan ook aan mijn beeldscherm liggen.
Dit is trouwens wel iets wat mij ook opviel in Noorwegen; de contrasten zijn zeer groot als er sprake is van een (gedeeltelijk) heldere/blauwe hemel in combinatie met een voorgrond die niet door de zon belicht wordt. De lucht lijkt er dan ook helderder dan hier - je kunt er vaak ontzettend ver kijken. Dit is dan ook de reden dat mijn grijsverloopfilters er overuren gedraaid hebben.

@henkm,
Ben de afgelopen week ook in Oppdal geweest en vond het berglandschap aan de zuid-oost kant van die plaats erg indrukwekkend. Je kunt er komen door het tolweggetje vlak bij de golfbaan en schietbaan in te rijden. Dit weggetje loopt zo'n 15 kilometer de bergen in.

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » zo jun 27 2010 8:36 pm

Prachtig land Gijs en een mooie serie. Ik zou inderdaad hier en daar nog wel wat rechtzetten.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Henk
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Henk » wo jun 30 2010 8:38 pm

@Gijs: helaas is het weer niet zo mooi als in Nederland :( , maar we mogen niet klagen en voor het mooie weer moet je niet naar Noorwegen 8)

@schoonderbeek: zodra ik thuis ben en met een fatsoenlijke RAW-converter de foto's heb omgezet, zal ik er een paar plaatsen.

@weimaraner: ben slechts één dag in Oppdal geweest (gewandeld bij Hovden). Oppdal stond niet op ons programma, we wilden eigenlijk de Atlantische weg rijden en dan via het Sognefjord naar Oslo. Maar het weer in Oppdal was beter en langs de kust was het regen, regen en nog meer regen. Maar we klagen zoals gezegd niet 8) alleen ziet het er met een zonnetje nog net iets mooier uit. Hoewel ... de Sognefjellet met onweer is ook wel indrukwekkend.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”