Ik weet dat deze vergelijking op dit forum al eens is gemaakt, maar mijn voorwaarden/wensen zijn weer anders dan bij die persoon

Vandaar even een nieuw topic!
Ik wil graag een nieuwe body kopen.
Fotografeer nu met een D80, maar vooral op hoge ISO laat deze me echt behoorlijk in de steek.
Ik fotografeer voornamelijk paarden, in opdracht voor bedrijven. Als dadelijk de winter begint, zijn alle wedstrijden weer in een binnenbaan. Dat betekent beperkt licht en dus hoge ISO-waarden.
Daarom wil ik graag een body die de kwaliteit op hogere ISO naar een hoger plan kan tillen.
Ik fotografeer voornamelijk met een 70-200 2.8, ook van Nikon. Af en toe gebruik ik voor krantenopdrachten een Sigma 17-70 2.8 -4.5
Af en toe gebruik ik bij de telelens het hele bereik, bijvoorbeeld tijdens een springconcours.
Ik besef me dat met FF het bereik daadwerkelijk 70-200 is in plaats van de feitelijke 105-300 nu.
Als ik kies voor de D700, kan ik dit gebrek aan bereik dan compenseren met een crop? Hoe zijn die bij deze camera?
Is het 't waard om mijn bereik in te leveren voor de D700? Is hij echt zo veel beter dan de D300(s)?
Dat kan ik nergens écht terugvinden, ik hoop daarom dat jullie me verder willen helpen.
Groetjes,
Lotty