Aanwinst
Aanwinst
Gisteren de 24-70 2.8 gekocht voor op mijn D300s en tevens een D3s gereserveerd.
Mijn vraagje: degene die al een D3s hebben. Wat hebben jullie met jullie "oude"" toestel gedaan? Doorverkocht of gewoon aangehouden? Ik heb namelijk nogal wat DX lenzen in mijn bezit waaronder de 16-85, 35mm 1.8, Tokina 11-16. Die kan ik natuurlijk niet gebruiken als ik de D3s krijg. Ik vind het eigenlijk jammer om de D300s te verkopen. Of gewoon de D300s aanhouden als soort van back-up?
Mijn vraagje: degene die al een D3s hebben. Wat hebben jullie met jullie "oude"" toestel gedaan? Doorverkocht of gewoon aangehouden? Ik heb namelijk nogal wat DX lenzen in mijn bezit waaronder de 16-85, 35mm 1.8, Tokina 11-16. Die kan ik natuurlijk niet gebruiken als ik de D3s krijg. Ik vind het eigenlijk jammer om de D300s te verkopen. Of gewoon de D300s aanhouden als soort van back-up?
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Aanwinst
Persoonlijk zo ik 'm hooguit aanhouden als ik regelmatig wat zou doen in het tele-bereik.
Ik zou 'm verkopen, net als de DX objectieven en er een Nikon 14-24 bij kopen.
Ik zou 'm verkopen, net als de DX objectieven en er een Nikon 14-24 bij kopen.
Wat zou ik daar voor kunnen vragen? Voor een D300s van ongeveer 3 maanden oud, een 16-85, 11-16, 35mm 1.8 en een orginele battery-grip?
Kan hem natuurlijk ook aan mijn vriendin geven
Vind het eigenlijk wel een beetje zonde. Voor het geld hoef ik hem namelijk niet te verkopen.
Kan hem natuurlijk ook aan mijn vriendin geven

Vind het eigenlijk wel een beetje zonde. Voor het geld hoef ik hem namelijk niet te verkopen.
Met m'n nieuwe D3s heb ik de 'oude' D3 verkocht.
Naast de D3s heb ik nog drie camera's, waaronder de D300. Voorlopig blijf ik een DX erbij houden vanwege de zeer praktische, compacte combinatie met een 18-200 objectief. Ik zou willen dat er zo een objectief bestond voor FX.....(of redelijk vergelijkbaar). Backup camera is altijd handig, een tegenwoordig gebruikt vrouwlief 'm ook steeds vaker voor haar foto's.
Roel
Naast de D3s heb ik nog drie camera's, waaronder de D300. Voorlopig blijf ik een DX erbij houden vanwege de zeer praktische, compacte combinatie met een 18-200 objectief. Ik zou willen dat er zo een objectief bestond voor FX.....(of redelijk vergelijkbaar). Backup camera is altijd handig, een tegenwoordig gebruikt vrouwlief 'm ook steeds vaker voor haar foto's.
Roel
Een idee wanneer de d3s weer leverbaar word? Momenteel ben ik een boek over de d3s aan het lezen en de folder. IK WORD GEK lol 
Maar even een vraagje: is de beeldkwaliteit van de D3s met 24-70 echt stukken beter dan de D300s met 24-70 of is het echt alleen maar in low-light situaties?

Maar even een vraagje: is de beeldkwaliteit van de D3s met 24-70 echt stukken beter dan de D300s met 24-70 of is het echt alleen maar in low-light situaties?
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Kan je dat soort vragen niet beter stellen VOORDAT je zo'n camera koopt.marckuypers schreef:Maar even een vraagje: is de beeldkwaliteit van de D3s met 24-70 echt stukken beter dan de D300s met 24-70 of is het echt alleen maar in low-light situaties?

Heerlijk om de problemen van mensen met "teveel" geld te lezen. Het is je van harte gegund wat mij betreft. Er zijn minder zinvolle zaken om het aan uit te geven.

Even serieus: spullen waar nog garantie op zit verkoop je meestal snel en voor een goede prijs. Ik gok dat je D300s zeker nog 900 Euro oplevert. De rest van je spullen is ook allemaal uitermate gewenst. Je bent er zo vanaf volgens mij. Ik hoop dat ik niet te hebberig ga worden als je daadwerkelijk gaat verkopen. Die 35mm f1.8... Jammie!
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Op deze site vind je een indicatie wat gebruikte spullen in Duitsland waard zijn. http://www.wissen.nikonpoint.de/?p=266" onclick="window.open(this.href);return false; Geeft een beetje een idee.
Overigens doodzonde een splinternieuwe 300S al weer te verkopen. Als je wel eens telewerk doet (met die Sigma 150-500 kom je op DX een stuk verder) zou ik hem zeker houden als geld geen rol speelt.
Overigens doodzonde een splinternieuwe 300S al weer te verkopen. Als je wel eens telewerk doet (met die Sigma 150-500 kom je op DX een stuk verder) zou ik hem zeker houden als geld geen rol speelt.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Op een nieuwe FX Nikon passen en werken ook de "oude: DX objectieven.
Ik heb de D3s vier dagen geleden besteld en de dag daarna binnen gekregen. Heb wel alle zaken waar hij in voorraad stond gebeld en maar één had hem werkelijk. Bij de rest was de voorraad indicatie fout. Als je maar besteld, betaald en lekker wacht in die gevallen.
De D700 heb ik verkocht (van te voren) want ik ken mezelf, die blijft dan gewoon liggen. Voor de D300 kan dat anders liggen vanwege de 1,5 cropfactor. Maar dat is voor iedereen wellicht een andere keuze. Ik gebruik veel meer groothoek dan tele.
De D700 heb ik verkocht (van te voren) want ik ken mezelf, die blijft dan gewoon liggen. Voor de D300 kan dat anders liggen vanwege de 1,5 cropfactor. Maar dat is voor iedereen wellicht een andere keuze. Ik gebruik veel meer groothoek dan tele.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
De camera heeft een speciale DX stand. Heb je ineens nog maar 5 mpix over. Dan kan je beter de D300s houden...marckuypers schreef:Maar heb je dan niet overal last van vignetting?
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik heb het echter iets anders aangeschaft.
Ik ben voor de D700 gegaan. De 24-70 had ik al dus ik koop me er de 14-24 nog bij.
Na hier ook wat meer over gelezen te hebben op het internet leek het voor mijn stijl van fotografie toch de beste camera.
De 1000 die ik nog overhoud hierdoor ga ik maar bijleggen voor een 3 weekse trip naar Canada in september. Dan is mijn vriendin ook blij
Ik ben voor de D700 gegaan. De 24-70 had ik al dus ik koop me er de 14-24 nog bij.
Na hier ook wat meer over gelezen te hebben op het internet leek het voor mijn stijl van fotografie toch de beste camera.
De 1000 die ik nog overhoud hierdoor ga ik maar bijleggen voor een 3 weekse trip naar Canada in september. Dan is mijn vriendin ook blij