Voor het portret:

Voor het landschap:

En voor mijn hondje:

Met groet Gert
Helemaal mee eens. Mooie platen!Een interessant idee om een 10.5 standaard op je body te zetten. Moet zeker kunnen.
De 10,5mm is volgens mij zeker geen fish-eye is, maar een super groothoek.Gert Wagelaar schreef:Lees de vreemdste verhalen over een fisheye lens, zoals; alleen maar te gebruiken voor overzichten, als je iets gek wilt doen, dat je er zo mee uitgefotografeerd bent. Allemaal niet waar, hij is juist lichtsterk, prima te corrigeren in NX, zeer scherp en lekker compact, daarom is de Nikon 2.8 10,5mm mijn standaardlens.
Voor het portret:
Voor het landschap:
En voor mijn hondje:
Met groet Gert
evertfoto schreef:De 10,5mm is volgens mij zeker geen fish-eye is, maar een super groothoek.Gert Wagelaar schreef:Lees de vreemdste verhalen over een fisheye lens, zoals; alleen maar te gebruiken voor overzichten, als je iets gek wilt doen, dat je er zo mee uitgefotografeerd bent. Allemaal niet waar, hij is juist lichtsterk, prima te corrigeren in NX, zeer scherp en lekker compact, daarom is de Nikon 2.8 10,5mm mijn standaardlens.
Voor het portret:
Voor het landschap:
En voor mijn hondje:
Met groet Gert
evertfoto schreef:De 10,5mm is volgens mij zeker geen fish-eye is, maar een super groothoek.Gert Wagelaar schreef:Lees de vreemdste verhalen over een fisheye lens, zoals; alleen maar te gebruiken voor overzichten, als je iets gek wilt doen, dat je er zo mee uitgefotografeerd bent. Allemaal niet waar, hij is juist lichtsterk, prima te corrigeren in NX, zeer scherp en lekker compact, daarom is de Nikon 2.8 10,5mm mijn standaardlens.
Voor het portret:
Voor het landschap:
En voor mijn hondje:
Met groet Gert
OK Gert, bedankt! Bijgaande dan nog een aantal foto's gemaakt met de 10,5mm lens;Gert Wagelaar schreef:Foto-ed, ga gerust je gang, wil iedereen graag uitnodigen om zijn Fisheye ervaringen te tonen.
Jouw laatste foto Foto-ed is erg mooi, de kleuren verhouden zich goed tot elkaar, door de beweegsonscherpte van de autos isoleert het gebouw, prachtig. Mooi voorbeeld. Laat maar meer zien.