Hallo,
Pas geleden zag ik een Nikon D1 aangeboden. Eentje met duidelijke gebruiksporen. Ik vroeg me af of dat nog interessant is om te kopen om werkelijk mee te fotograferen en/of als verzamelaar camera. Immers, het was indertijd Nikon's eerste DSLR. Wat zou een redelijke prijs zijn voor alleen de body?
Dank voor jullie kundige advies!
Nikon D1: is dat nog iets?
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Nikon D1: is dat nog iets?
Om te gebruiken zou ik niet meer naar een D1 kijken, als verzamelobject? Wat de gek er voor geeft, ligt ook aan de staat.
Meer dan 100 euro zou ik niet voor een model met gebruikssporen geven, de meeste van die dingen zijn echt afgeragd.
Meer dan 100 euro zou ik niet voor een model met gebruikssporen geven, de meeste van die dingen zijn echt afgeragd.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Ik zou er niet voor gaan. De allergoedkoopste D3000 is inmiddels al vele malen beter als het om de kwaliteit van het beeld gaat. Niet alleen in de resolutie, maar ook in kleur, dynamisch bereik, de hele processing in de camera van het data-signaal.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Als camera voor verzamelaars moet hij uiterlijk er toch wel nog goed uitzien. Zo niet, dan is hij hiervoor gewoon geen cent meer waard.
- Ed Post
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik maak nog regelmatig gebruik van de X versie (D1x) en ben van mening dat je daar nog steeds leuk mee kan fotograferen.
Maar goed, die heeft dan ook meer pixels dan de D1...
Maar goed, die heeft dan ook meer pixels dan de D1...
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....