Bericht
door wblink » ma jul 26 2010 6:32 pm
Ik draag Costa Rica een warm hart toe. Ben er met mijn zoon in een Mitsubishi Outlander (4 liter benzinemotor, heb je ECHT nodig) 3 weken doorheen gereden.
De kleine dorpjes rond de Arenalvulkaan (bij Arenal lake) zijn gaaf om met zo'n auto te bezoeken (zonder zo'n ding KOM je er niet eens). De "Pan American Highway" met gaten van 2*2 meter, 50 cm diep. De "Arroz con Pollo" (jammie), die het lekkerste wordt klaargemaakt in de kleinste eethuisjes, Tortuguero (een moerasgebied aan de noord-oostelijke kust), De badplaatsen aan de westelijke kust (nog nooit meegemaakt, we moesten a en toe de zee uit om af te koelen). Vogels (heel veel soorten kolidries), kikkertjes, insecten die te mooi zijn om te geloven. De apen in het zuidelijker gedeelte (kan de naam van het kustplaatsje niet meer vinden).
Een binnenlandse vlucht in CR is niet al te duur.
Het enige: de meeste hotels ed zijn in handen van Amerkianen, Duitsers, Zwitsers ed. De GROTE hotels heb ik het dan over. Zoek de kleinere (via FootPrint oid) en accepteer een sporadische kakkerlak of het gebrek van een airco (alhoewel CR een temp heeft die het hele jaar door tussen de 23 en 27 graden ligt).
Goh, ik wil weer terug.
Je moet zien (vind ik) de regenwouden, de moerassen, de beide kusten. San Jose stelt niets voor: is niet leuk, veel bedelaars, waanzinnig druk verkeer: daar moet je je auto huren en er zo snel mogelijk weggaan.
Ik vond het (na de Galapagos-eilanden) de mooiste vakantiebestemming waar ik ben geweest.
Oh ja: je wordt "getild". Bij een benzinepomp betaal je in US$ en krijgt je wisselgeld in Collones. Narekenen is op zo'n moment moeilijk en daar wordt ge(mis)bruik van gemaakt. Laat gaan: die paar euro die je verliest betekenen voor die mensen vaak een weekloon.
Veepl plezier in Costa Rica!
Willem.