Bekende fotografen

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen

Onderwerp:

Bekende fotografen

Berichtdoor ReneL » di mar 13 2007 3:22 pm

Sinds zaterdag 10 maart volg ik de Digitale Basis Opleiding aan de Fotovakschool te Apeldoorn. De docent gaf al meteen bij de eerste les aan waaruit de eindopdracht uit gaat bestaan. We dienen een zgn. reconstructie te maken van een opname, die door een fotograaf is gemaakt, die ons aanspreekt.

Ik heb inmiddels wel enkele sites bezocht van bekende en minder bekende fotografen, maar ben op zoek naar meer. Erg kieskeurig wat genre betreft ben ik niet. Ben er ook nog niet helemaal uit welk genre me het meest aanspreekt. Eerlijk gezegd spreken alle mooie foto's me aan ongeacht het genre.

Kortom, bij deze het verzoek om namen van al dan niet bekende fotografen.



Groeten, ReneL
ReneL



Onderwerp:

Berichtdoor M.Oorthuis » di mar 13 2007 4:03 pm

Roel Dijkstra ken ik persoonlijk leen ik wel eens spul van. Is journalistiek.

Eric Rougier (Panorama's) www.fromparis.com)
Joop van Tellingen (Paparazzi)
Ik? :D
Gebruikersavatar
M.Oorthuis

Forumlid
Berichten: 3996


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Gino » di mar 13 2007 4:05 pm

Anton Corbijn
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/
Gebruikersavatar
Gino

Forumlid
Berichten: 3154


Locatie: Chapelle le Pont
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor differhans » di mar 13 2007 4:07 pm

Bernard F. Eilers 1878-1951
differhans



Onderwerp:

Berichtdoor Rogier » di mar 13 2007 4:16 pm

Ik denk dat je beter eerst de tijd kan nemen om de komende maanden in de opleiding te ontdekken welke genres je aanspreken. Verdiep je vervolgens in de fotografen die toonaangevend zijn in die genres.
Rogier



Onderwerp:

Berichtdoor luc » di mar 13 2007 4:16 pm

http://www.rax.is/Index.htm
http://www.stefan-rohner.net/

ik weet niet of ze echt beroemd zijn maar vond deze wel opmerkelijk.

Luc
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr
Gebruikersavatar
luc

Forumlid
Berichten: 2088


Locatie: Ossendrecht

Onderwerp:

Berichtdoor Maerlant » di mar 13 2007 4:26 pm

He ReneL,

Nou, zo te horen ben je dus enthousiast over de cursus.

Misschien een idee om eens wat kranten en tijdschriften door te lopen in de bieb of zo, om te zien of je het werk van een bepaalde fotograaf je aanspreekt. En dan even een site bezoeken met werk van die fotograaf.

Nog veel plezier,

Maerlant
Maerlant



Onderwerp:

Berichtdoor ReneL » di mar 13 2007 4:27 pm

Rogier, dat zou ik graag willen, maar er wordt zaterdag a.s. al een keuze van fotograaf of genre van me verwacht. Of me dat gaat lukken weet ik niet, maar ik doe mijn best.

Het niveau van de cursisten loopt uiteen van newbies tot en met semi-pro (die kreeg ook de vraag wat ie eigenlijk deed op deze cursus). Het ging zaterdag over diafragma's en sluitertijden, gesneden koek voor mij, maar voor anderen best pittig, gezien het tempo waarin dit werd besproken.

Zo gaat het dus ook met de voorbereidingen voor de eindopdrachten. Luieren is er niet bij.



Groeten, ReneL
ReneL



Onderwerp:

Berichtdoor ReneL » di mar 13 2007 4:31 pm

Maerlant, ben ik ook zeker van plan, maar de tijd dringt nogal. Ik heb nog zo'n ouderwetse 40-urige werkweek. Weinig gelegenheid om doordeweeks iets te bezoeken. Vanddar dit verzoe.
ReneL



Onderwerp:

Berichtdoor Rogier » di mar 13 2007 4:57 pm

Zo, dat is behoorlijk snel al. hoe lang duurt die opleiding? Ik dacht dat het een jaar was
Rogier



Onderwerp:

Berichtdoor Maerlant » di mar 13 2007 5:00 pm

Hoi ReneL,

:oops: dacht te lezen dat het om een eindopdracht ging...

Okay, wat dacht je van Bert Verhoeff? Ff googlen...

Heeft o.a. een aantal mooie landschap foto's, maarja het repliceren van een foto blijft toch een lastige opdracht... Kraak,kraak,kraak (probeer mee te denken).

Het lijkt me in ieder geval goed om te proberen een foto te vinden met weinig variabele objecten (mensen, voertuigen, dieren, etc).

Blijf het in mun achterhoofd houwen. Als iets me te binnne schiet, laat ik het je verder wel weten!

Succes met je zoektocht :!:

Groeten Maerlant
Maerlant



Onderwerp:

Berichtdoor ReneL » di mar 13 2007 5:09 pm

Hoi Rogier, de data waarop de cursus wordt gegeven zijn wat onregelmatig verdeeld. Het is nu 2 zaterdagen achter elkaar en dan zitten er steeds meerdere weken tussen. Het zijn 7 zaterdagen, de laatste valt op 16 juni. De vakopleiding zelf duurt 15 maanden (incl. vakanties, w.o. de grote vakantie)

Hoi Maerlant, dat had ik inderdaad niet aangegeven in mijn eerste bericht, sorry. Bedankt voor het meedenken. Ik ga vanavond die sites eens rustig bekijken, zit nu op m'n werk.
ReneL



Onderwerp:

Berichtdoor martijn01 » di mar 13 2007 8:47 pm

Al bello. Een sportfotograaf. Zijn beelden zijn adembenemend vind ik!!! Hij staat in best veel foto tijdschriften in die pagina grote sandisk advertentie, Ja die kale ja haha
martijn01



Onderwerp:

Berichtdoor paparazzi » di mar 13 2007 8:50 pm

Erwin Olaf, zo expliciet dat 't makkelijk moet zijn om een herkenbare reconstructie te bedenken
paparazzi



Onderwerp:

Berichtdoor paparazzi » di mar 13 2007 8:58 pm

paparazzi




Terug naar “Overig fotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten