Geheugenkaarten
- HenkG
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Geheugenkaarten
Tip: voor al degenen die niet heel regelmatig bij de bekende leveranciers rondneuzen, kijk eens tussen de geheugenkaarten! Sommige prijzen zijn op het moment dramatisch gezakt. Kortgeleden een snel 4 Gb kaartje van een bekend merk gekocht voor 55 euro...
Laatst gewijzigd door HenkG op do mar 15 2007 6:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hebben jullie er al eens over nagedacht dat als je nu gewoon al je foto's op een CF kaart laat staan en ze op die manier in je archief opbergt en dus steeds weer een nieuwe CF kaart koopt als ware het een "oud" filmrolletje, je goedkoper uit bent dan met de "oude" films.
Als je de kosten van een rolletje en de ontwikkelkosten opteld en deelt door het aantal foto's.
Uiteraard is het op harde schijf bewaren nog goedkoper, maar het was zomaar even een gedachtengang van mij. .
Als je de kosten van een rolletje en de ontwikkelkosten opteld en deelt door het aantal foto's.
Uiteraard is het op harde schijf bewaren nog goedkoper, maar het was zomaar even een gedachtengang van mij. .
Hallo Matchless,
Op zich een aardige gedachte, denk ik zo. En ik denk gewoon uit de losse pols ff mee
Ik denk dat ik op archiveringsproblemen uit zo komen. Om elke keer weer bestanden af te lezen vanaf een kaartje, tis alsof je weer met floppy's in de weer bent.
En het doorzoeken naar een geschikt stock beeld lijkt me ook ook lastig(ger).
Maar het grootste bezwaar lijkt me de gemiddelde uitlees snelheid naar een pc toe. En omdat ik zat te breinstormen, heb ik er eigenlijk niet eens over nagedacht of je wel veel aan nabewerking doet....
En een externe HD van zo'n 500Gb is volgens mij nog altijd goedkoper dan die opslag gemeten in kaartjes.
Maar een goede gedachte wel
Groet Maerlant
Op zich een aardige gedachte, denk ik zo. En ik denk gewoon uit de losse pols ff mee

Ik denk dat ik op archiveringsproblemen uit zo komen. Om elke keer weer bestanden af te lezen vanaf een kaartje, tis alsof je weer met floppy's in de weer bent.
En het doorzoeken naar een geschikt stock beeld lijkt me ook ook lastig(ger).
Maar het grootste bezwaar lijkt me de gemiddelde uitlees snelheid naar een pc toe. En omdat ik zat te breinstormen, heb ik er eigenlijk niet eens over nagedacht of je wel veel aan nabewerking doet....

En een externe HD van zo'n 500Gb is volgens mij nog altijd goedkoper dan die opslag gemeten in kaartjes.
Maar een goede gedachte wel

Groet Maerlant
Tuurlijk, ik ben ook niet gek, tis niet te archieveren of te bewerken, maar het is ook zo maar een gedachte die in me opkwam. Soms droom ik even weg over "vroeger' en toen kwamen de nostalische gedachten over filmrolletjes weer boven. Ik denk dat ik binnenkort weer een keer een filmpje ga kopen en weer eens "echt" ga fotograferen.
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
ff terug on topic: Afgelopen juli ging de Sandisk CF extreme III 8Gb voor de "bodemprijs" van €390 over de toonbank. Vandaag (dus binnen 9 maanden) kost ditzelfde kaartje €125
Dat gaat hard. Ik ga er volgende maand maar eentje bijkopen.
Groeten,
Marnix

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.