Piccadilly Circus HDR

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Barry

Piccadilly Circus HDR

Bericht door Barry » vr aug 06 2010 10:30 pm

Afbeelding

Guy

Re: Piccadilly Circus HDR

Bericht door Guy » vr aug 06 2010 10:46 pm

Heej Barry,

ik vind hem iets te hdr' ig, zou wat mij betreft iets subtieler kunnen. maar goed smaken verschillen he
en uit de losse hand genomen?

greetzz

Guy

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » za aug 07 2010 7:37 am

Wel een apart karakter. Het ziet er voor mij uit als een ingekleurde getekende prentbriefkaart van 70-80 jaar geleden.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Solitary™

Bericht door Solitary™ » za aug 07 2010 7:52 am

Ik vind dit een heel aardige foto. Mooi sfeerbeeld en daar draagt de HDR-techniek heel goed aan bij. Ik begrijp de weerzin die veel mensen hebben tegen deze techniek, maar dat is mijn inziens niet helemaal terecht. Het mooie van fotografie is dat je een klein beeld uit de werkelijkheid kunt plukken en dat jaren later opnieuw kunt bekijken, je ziet het dan precies zoals het was, op dat ene moment. Maar dat is maar een kant van het verhaal. Om zo'n beeld iets persoonlijks mee te geven gebruik je allerlei stijlfiguren; compositie, scherptediepte, kleuren, licht en dergelijke. Het digitale tijdperk geeft ons nog veel meer mogelijkheden, the sky is echt de limit. HDR is ook zo'n stijlfiguur. Daarmee kan de nadruk meer komen te liggen op de sfeer die de fotograaf ervoer op het moment dat de foto gemaakt wordt en daar is niets mis mee. Als je fotografie vergelijkt met de schilderkunst, en dat mag volgens mij, dan zie je dat ook. Als je de Nachtwacht bekijkt als een foto, dan is het een heel realistische opname. Vincent van Gogh maakte weer iets heel anders, die liet meer zijn gevoel meespelen. Het impressionisme werdt in eerste instantie verguisd, jaren later begreep men pas waar het over ging.

Ik wil maar zeggen, je vindt het mooi of je vind het niet mooi, kunst is kippenvel of tranen. Maar het is niet verkeerd.

Vriendelijke groet,
Jan

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » za aug 07 2010 9:20 am

Nu ja, ik vind het prima dat mensen fotografie als middel gebruiken om iets uit te drukken, en niet als doel. Maar als je zoveel tijd en moeite besteedt om het niet op een foto maar meer op een prent of tekening te laten lijken als stijl, besteedt dan ook wat meer tijd aan het beeld zelf, en zet het perspectief recht van die hellende gebouwen. Want daarmee wordt direct de aandacht gevestigd dat het om een simpele vastlegging met een fototoestel gaat. Iets wat je als weergave van beeld binnen de gebruikte stijlfiguur nu juist van wilt onttrekken.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Solitary™

Bericht door Solitary™ » za aug 07 2010 10:12 am

Klopt, Léon,

Dat perspectief was ik vergeten erbij te zetten..... :(

Vriendelijke groet,
Jan

Barry

Bericht door Barry » za aug 07 2010 5:48 pm

Allen dank voor de reacties :D Het is mijn eerste serieus geprobeerde HDR.
Het is een serie foto`s van 3 die ik uit de hand genomen heb! Ik ben het wel eens met het commentaar dat de foto wat rechtgetrokken moet worden maar CS4 is verlopen bij me :wink:
Maar als ik hem rechtzet verlies ik wel wat beeld wat het er ook niet mooier op maakt denk ik.

Het is wel een goede les om op bepaalde dingen. Ben er zelf best wel trots op :mryellow: Het was alleen jammer dat het een grote bouwput was toen we er waren :evil:

Jomar

Bericht door Jomar » za aug 07 2010 7:03 pm

Opzich denk ik dat de HDR zelf wel aardig gelukt is,
Er zit al veel detail in de foto , dus deze leent zich er ook wel voor denk ik,

Het enige waar ik mij heel erg aan irriteer Zijn de wazige teksten underground etc.

maar voor de eerste keer een knappe poging denk ik zo :D

JacTrum
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » zo aug 08 2010 11:11 pm

Het zal komen omdat hij uit de hand is geschoten, maar de foto is niet echt goed scherp en dat is jammer. Dat dan los van het feit dat ik geen liefhebber ben van HDR als dat niet echt iets toevoegt aan de foto. Maar Barry, zie het als een aardige oefening op weg naar wél goeie foto's :-)
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Daniël

Bericht door Daniël » ma aug 09 2010 9:02 am

Ik reageer ook nog even.

Barry, dit is helaas een bewogen foto. Dit komt dan zoals je zelf al zei door uit de hand te schieten. Ik ben er zelf ook achter gekomen (eigenwijs hè) dat dat niet te doen is.
Dan krijg je van die bewogen teksten.

Verder is de HDR net iets te aanwezig zodat het tekenachtig overkomt. Maar dat is mijn mening.

Verder wel een mooie foto.

willemr
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door willemr » ma aug 09 2010 11:29 am

Ik vind hem wat aan de vlakke kant (contrast). Wat het bewegen betreft; probeer steun te vinden bij een hek, (lantaren)paal als je geen statief/monopod bij je hebt. Dat scheelt vaak enorm.
Geen idee of je camera een highspeed-continu optie heeft, maar dat wil ook nog vaak helpen om de beweging tussen de foto's te minimaliseren, omdat je niet iedere keer de shutterknop hoeft in te drukken.
Thuis te vinden en op SmugMug
Nikon: D300, 17-55mm f2.8G, 70-200mm f2.8G AF-S VR, TC1.7, SB-600
Sigma: 105mm f2.8 EX

Bart Gossen

Bericht door Bart Gossen » ma aug 09 2010 11:42 am

Je zou een van de foto's die heeft gediend om te komen tot dit HDR-plaatje kunnen gebruiken als onderlegger. Daar leg je de HDR-afbeelding op en dan ga je het verkeersbordje weggummen. Dan moet er een strak verkeersbord onderuit komen.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”