Fototas bij rugzak gebruik

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
Boomhaak
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Fototas bij rugzak gebruik

Bericht door Boomhaak » za aug 07 2010 1:54 pm

Vaak maak ik met m'n vrouw grote dag wandelingen in de bergen. Wij maken beiden gebruik van een 30-40 liter rugzak
Natuurlijk gaan de fototoestellen mee.
Nu zijn we op zoek naar een fototas waarin je naast je body ook nog een extra lens kwijt kan.
Heeft iemand ervaring met trekking tassen etc.

Daniël

Re: Fototas bij rugzak gebruik

Bericht door Daniël » za aug 07 2010 2:12 pm

Ben benieuwd. Ik ben het namelijk nog niet tegen gekomen.
Hou namelijk zelf ook van wandelen en mis dan vaak een tas

whvg
Clublid
Clublid

Bericht door whvg » za aug 07 2010 2:18 pm

Kijk eens op de site van KE of ... nog leuker: ga eens in de winkel(s) kijken!
D40 met 18-55 kitlens, D80, 55-200 VR, Metz 48 AF-1, Manfrotto 479-4b monopod en een Nikon fototas.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » za aug 07 2010 3:20 pm

Alle gevestigde merken fototassen leveren ook kleinere modellen.
Verkijk je niet op het formaat in zoverre dat er alleen een camera en een extra objectief in moeten: er moet ook ruimte zijn voor eten, drinken, verbandpakje, kaartenmateriaal / kompas (oh nee - zal nu wel GPS zijn...), schone sokken, een boek.
Het zal al snel blijken dat een rugzak voor een camera en vier objectieven uiteindelijk de meeste ruimte biedt: op de niet-gebruikte objectiefplaatsen kun je die andere dingen vaak heel handig kwijt.
Mijn oplossing? de GePe KP4314, daar doe ik het al zeker tien jaar mee.
Een veredelde kampeerartikelentoko als Bever Zwerfsport heeft ook zeker een paar aardige modelletjes in het assortiment.
Op een forum naar fotorugzakken vragen is mijns inziens niet altijd handig, de keuze is te persoonlijk om daar op te kunnen blindvaren. Pasvorm, gemak van spullen in- en uithalen: dat is te zeer een individuele keuze. Het is deze individuele invulling van het wensenpakket door de gebruiker die hier van cruciaal belang is.
Dus zoals al gemeld in dit onderwerp: op pad met de spullen die mee zullen moeten, wandelen naar de winkel en passen!
emdeklerk

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » za aug 07 2010 3:28 pm

Over welke body met welke objectieven hebben we het?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”