Portret jong stel Nikon D40X

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Syllieme70

Portret jong stel Nikon D40X

Bericht door Syllieme70 » za aug 07 2010 2:40 pm

Hallo mede Nikon gebruikers,

Vandaag mezelf hier ingeschreven omdat ik nog veel te leren heb over het gebruik van mijn Nikon en benieuwd ben naar andere gebruikers ervaringen.
Ik heb een tijdje terug een foto gemaakt van een jong stelletje, foto is genomen op mijn zolder voor een zwart doek met het licht van de flitser en een kleine TL balk (ik heb nog geen lampen gekocht).

Foto is gemaakt met een Nikon D40X, Focus 48 mm, Diafragma f/5.0, ISO 200 Ik gebruik een Nikon AF-S 10-105 lens.

Ik ben benieuwd of ik meer uit de foto had kunnen halen als ik wel extra lampen zou gebruiken?!

Bedankt voor eventueel commentaar en meedenken!

Met vriendelijke groeten,
Sylvia

http://picasaweb.google.nl/lh/photo/YCI ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Syllieme70 op za aug 07 2010 2:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Guy

Re: Portret jong stel Nikon D40X

Bericht door Guy » za aug 07 2010 2:45 pm

Heej Sylvia,

eerst maar even je foto erop gezet dat is makkelijker beoordelen ook voor de rest :wink:

Afbeelding

Guy

Bericht door Guy » za aug 07 2010 2:52 pm

Afbeelding

dit is wat ik ervan gemaakt heb als je hem niet mooi vind haal ik hem weg.

ik heb hem iets opgelicht, en de kleur iets veranderd.

Syllieme70

Bericht door Syllieme70 » za aug 07 2010 2:54 pm

Guy schreef:Heej Sylvia,

eerst maar even je foto erop gezet dat is makkelijker beoordelen ook voor de rest :wink:

Afbeelding
Ik zat al te zoeken ... op de een of andere manier lukte het tussen de IMG ook niet dan was de foto ongeldig?
Ik zal de volgende keer eerst beter kijken :roll: hartstikke bedankt voor het plaatsen Guy.

Guy

Bericht door Guy » za aug 07 2010 2:57 pm

als je ze vanaf picasa hier op wil zetten moet je ze niet op 1600x1300 ofzo laten staan maar op 1024 zetten kan je selecteren in je upload pop up en dan kan je ze wel eropzetten net zo groot als mijn 2de foto van jou foto.

Syllieme70

Bericht door Syllieme70 » za aug 07 2010 3:00 pm

Guy schreef:[dit is wat ik ervan gemaakt heb als je hem niet mooi vind haal ik hem weg.

ik heb hem iets opgelicht, en de kleur iets veranderd.
Hoi Guy,

Ik vind hem wel mooi maar nu té rood (warm) ik zie dat vooral bij het haar wat nu rood lijkt ipv bruin. Wat mij "stoort" aan de foto en aan andere foto's die ik op deze manier maak is dat ze voor het oog zo plat zijn (vastgeplakt zitten aan de achtergrond. Bedankt voor je reactie!

Guy

Bericht door Guy » za aug 07 2010 3:03 pm

ja miss iets te rood maar heb het snel gedaan en jij heb er natuurlijk ook al iets aan gedaan.

euh ja snap wat je bedoeld hoe ver stonden ze voor je achtergrond? daardoor kan het dat ze erin verdwijnen om het zo maar te zeggen.

Grojan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Grojan » za aug 07 2010 3:07 pm

Het popup flitsertje van een camera geeft vlak en hard licht en lelijke schaduwen, en is vooral geschikt voor invulflits en minder geschikt om als hoofdlicht te dienen.

Dus op je vraag, is er meer uit te halen, is het antwoord ja.

Je kan hier heel veel over vinden op het net, Ik zou je aanraden om eens op http://www.strobist.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false; te kijken, er is zo veel mogelijk dat het onmogelijk is om hier een kort antwoord op te geven.

Groeten Jan.

P.s, van photographie zou ik photography maken.
Laatst gewijzigd door Grojan op za aug 07 2010 3:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » za aug 07 2010 3:12 pm

Ik vind de compositie op zich heel leuk, en prima uitgelicht binnen de mogelijkheden. Er zijn wel wat dingen die ik direct wat minder vind.

Allereerst de arm; die ziet er wat vreemd uit. Met wat draaien of zo zou het er best wel eens natuurlijker uit hebben kunnen zien.

Verder heb ik het gevoel dat er wat "gerommeld" is met de scherpte aan de linker- en rechterkant van de foto. Met name bij de hand links zit een vage waas overheen. Als dat bewust is gedaan, zou ik het origineel wel eens willen zien. Ik geloof niet dat het de foto mooier maakt.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Syllieme70

Bericht door Syllieme70 » za aug 07 2010 3:22 pm

Patrick schreef:Ik vind de compositie op zich heel leuk, en prima uitgelicht binnen de mogelijkheden. Er zijn wel wat dingen die ik direct wat minder vind.

Allereerst de arm; die ziet er wat vreemd uit. Met wat draaien of zo zou het er best wel eens natuurlijker uit hebben kunnen zien.

Verder heb ik het gevoel dat er wat "gerommeld" is met de scherpte aan de linker- en rechterkant van de foto. Met name bij de hand links zit een vage waas overheen. Als dat bewust is gedaan, zou ik het origineel wel eens willen zien. Ik geloof niet dat het de foto mooier maakt.
Hallo Patrick,

Bedankt voor je reactie, en ja je hebt helemaal gelijk ik achteraf een focus op de foto gezet!

Ik hoop dat het lukt de foto zonder focus te laten zien ...
Hmmm lukt weer niet .. heb de foto 1024 online in picasa gezet en daarna gekozen voor 800 groot en de link tussen de IMG?
Sorry ik gebruik dan maar weer de link ...

http://picasaweb.google.nl/lh/photo/MtM ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;

-------------------
Patrick: zo gaat het...

Code: Selecteer alles

[img]http://lh6.ggpht.com/_S_dgv_ibtZM/S8X9LcvjE6I/AAAAAAAAZBk/wATPuNZTT8M/s912/DSC_2188.JPG[/img]
Resultaat:
Afbeelding

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » za aug 07 2010 3:34 pm

Ik begrijp dat je de hand wat teveel de aandacht vond trekken. Ik denk alleen dat 'm vaag maken niet de manier is. Wellicht wat met de helderheid spelen, of 'm gewoon wegsnijden?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”