Hoe werkt schuifzoom 80-200 op D300
Hoe werkt schuifzoom 80-200 op D300
Eigenlijk staat mijn vraag al in het hoofdstuk. Hoe voldoet een nikon 80-200 schuifzoom op een D300?
Re: Hoe werkt schuifzoom 80-200 op D300
Uit eigen ervaring:
heel erg goed.
Scherp, redelijk snel, lens is wel flink zwaarder dan de body.
Maar wel een aanrader.
Voorbeeldje van eind maart:

heel erg goed.
Scherp, redelijk snel, lens is wel flink zwaarder dan de body.
Maar wel een aanrader.
Voorbeeldje van eind maart:

Dank voor reactie. Ziet er goed uit, mooie bokeh
Een zeer mooi objectief. Heb hem op zowel de D200 gebruikt:

Als op de D700.
NAdeel is inderdaad de AF snelheid. Of beter gezegd, het ontbreken ervan

Als op de D700.
NAdeel is inderdaad de AF snelheid. Of beter gezegd, het ontbreken ervan

-
- Clublid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Betr. schuifzoom NIKON 80/200 mm F 2.8
Let op het volgende eventuele mankement bij deze lens Als je het toestel met de lens erop
naar voor of naar achter brengt zakt de lens soms mee. Zelf meegemaakt.
De lens is verder mooi scherp en heeft een behoorlijk snelle AF.
veel geluk er mee.
Cas
Let op het volgende eventuele mankement bij deze lens Als je het toestel met de lens erop
naar voor of naar achter brengt zakt de lens soms mee. Zelf meegemaakt.
De lens is verder mooi scherp en heeft een behoorlijk snelle AF.
veel geluk er mee.
Cas
De 80-200 voldoet prima op een D300, is scherp en de AF is snel genoeg.
Lees nu 2 maal dat de AF snel genoeg is. Dat is hij in mijn ogen zeker niet. Alleen als je het bereik beperkt kan hij aardig meekomen. Vergeleken met de 70-200 AF-s of de 28-70 AF-s is het echt langzaam.
Zeker als je onderwerpen hebt die zich snel naar je toe of van je af bewegen is de AF erg zoekerig.
Zeker als je onderwerpen hebt die zich snel naar je toe of van je af bewegen is de AF erg zoekerig.
Met onderwerpen die snel naar me toekomen heb ik met de D300 en 17-55 ook regelmatig moeite. Dat de antieke 80-200 dat dan ook heeft, is dat gek?
De focussnelheid is aanvaardbaar /goed bruikbaar als je onderwerp continu ongeveer dezelfde afstand heeft, en als je het in focus weet te houden. Zodra hij de focus kwijt is en gaat zoeken kun je koffie gaan drinken inderdaad.
De focussnelheid is aanvaardbaar /goed bruikbaar als je onderwerp continu ongeveer dezelfde afstand heeft, en als je het in focus weet te houden. Zodra hij de focus kwijt is en gaat zoeken kun je koffie gaan drinken inderdaad.
Joh, is nogal logisch hè.iBub schreef:Lees nu 2 maal dat de AF snel genoeg is. Dat is hij in mijn ogen zeker niet. Alleen als je het bereik beperkt kan hij aardig meekomen. Vergeleken met de 70-200 AF-s of de 28-70 AF-s is het echt langzaam.
Deze hebben een SWM. Dus dan gaat het ook sneller
Dat heeft de 80-200 schuif niet.
Daarom zeg ik ook redelijk snel. Er zijn types bij die langzamer zijn.
Gewoon even testen voordat je definitief de knoop door hakt. Dat lijkt mij de beste keuze. Sta je ook niet voor een teleurstelling.
Ik neem aan dat de TS op zijn D300 een standaardlens heeft die ook AF-s is. Dat is dus je benchmark.
Toen ik de 80-200 kocht op mijn F801s was hij echt retesnel. Alles is relatief.
Toen ik de 80-200 kocht op mijn F801s was hij echt retesnel. Alles is relatief.
- gijsmondria
- Forumlid
Gebruik de lens op mijn D90, en die is langzamer dan de D300.
En hij bevalt echt goed, zelfs sport lukt goed, mits het geen super snelle sport is.
Het nadeel vindt ik wel dat er geen statiefgondel onder zit, zeker als je hem wilt gebruiken in combinatie met een teleconverter.

En hij bevalt echt goed, zelfs sport lukt goed, mits het geen super snelle sport is.
Het nadeel vindt ik wel dat er geen statiefgondel onder zit, zeker als je hem wilt gebruiken in combinatie met een teleconverter.

Nikon D90
Nikon 80-200 f2.8 - Tamron 17-50 2.8 - Kenko pro 2x
Nikon 80-200 f2.8 - Tamron 17-50 2.8 - Kenko pro 2x
Dank voor alle reactie. Heb m intussen gekocht en uitgebreid geprobeerd. Bevalt erg goed. AF is snel zat. Enige jammer is inderdaad dat er geen statiefgondel onder kan. Ach is wel betaalbaar mooi glaswerk.