Als bewerkingsprogamma heb ik PSP Xl in mijn bezit, en ik red mij hier (tot dusver) prima mee, echter photoshop is eigenlijk waar het om draait bij de meeste mensen hier. Mijn keuze is destijds gevallen op PSP aangezien dit een Nederlands progamma is en mijn technisch Engels mij vaak te gecompliceerd is. Toch twijfel ik soms wat ik nu moet doen: lekker verder gaan met PSP(Xl) of toch Photoshop aanschaffen...(en dan uiteraard het liefst een Ned.versie.)
Een groot voordeel is, lijkt mij, van Photoshop dat onderling bepaalde handleidingen via de vele gebruikers hiervan, kan leiden tot het makkelijker uitleggen van opdrachten.
Wat ik als bewerking met foto's vaak toepas is : croppen(ivm sportfotografie), lichter/donkerder maken, verscherpen, curven veranderen, kleuren aanpassen.
Wat ik mij dus afvraag is; wat is nu wijsheid?
Overigens als ik de zoekfunctie gebruik, en ik zoek op PSP, komt er weinig uit, waaruit ik concludeer dat weinig mensen deze software gebruiken.

Worden er bv cursussen gegeven in de omgeving van Twente van o.a. PSP en Photoshop?
D4--D800+MB-D12--SB900--SB700--24-120 f4 VRll--200-400mmF4--50mmf1,8--16-35F4VR--70/200f2,8(Sigma)--Manfrotto monopod--Manfrotto driepoot--ThinkTank incl.trolley.