Beste ricsas90,
Ik begrijp dat je nog niet heel veel ervaring heb met het fotograferen.
Is ook helemaal niet erg, als je maar wil blijven leren.
Ook als je de camera op auto stand heb staan kan je daar veel van leren.
Kijk op je scherm hoe de foto's er uit zien en bestudeer de Exif gegevens wat betreft diafragma, sluitertijd, ISO, en brandpuntafstand dat je grbruikt heb.
Ga dan kijken of je met het resultaat te vreden ben en/of je er nog iets aan kan verbeteren.
Zo kan je van jezelf leren.
Wat de lenzen betreft is de 50mm 1.8 een leuk ding, maar als reportagelens naar mijn mening niet geschikt.
Je bent niet flexibel genoeg en je hebt niet altijd de tijd en ruimte om heen en weer te lopen (ook zeer vermoeiend).
Daarom denk ik dat een stukje lichtsterk glaswerk voor jou van essentiëel belang is.
De Tamron 17-50mm 2.8 is een heel geschikt en betaalbaar objectief, rond de 400 euro.
De Tamron 28-75 met f/2,8 is ook een heel goed objectief, maar daar heb je een grote overlap bij met de 17-50mm.
Die 17mm heb je zeker nodig dus dat is belangrijk.
Je zou een Sigma 50-150mm 2.8 kunnen overwegen, is ook een mooi scherp objectief en als ik het goed begrepen heb rond de 600 euro.
Met de Tamron 17-50mm 2.8 en de Sigma 50-50mm 2.8 heb je twee lichtsterke objectieven waar je de meeste situaties mee aankan.
Zeker als je proffessioneel werkt is een stukje glas van belang.
Succes ermee.
Groetjes George