Macro
Een goede tussenoplossing voor als je niet meteen 500 euro wilt uitgeven is de combinatie van de 50mm f1,8 met een set automatische tussenringen (soligor). Je moet dan misschien wat dichterbij je onderwerp dan met een 105mm f2,8 micro objectief, maar je krijgt er mooie plaatjes mee hoor. Bovendien is de 50 mm apart ook een top-lensje.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
macro
Kijk eens op MP, daar heb ik een Sigma 105mm 2.8 macro vandaan gehaald voor 225 euro.
Is denk een redelijk alternatief en hoef je niet te klooien met tussenringen en zo.
De resultaten zijn best wel goed te noemen.
Voor het geval er weer geroepen wordt dat de Nikkor 105mm 2.8 beter is, dat klopt, maar drie keer zo duur, maar absoluut niet 3 keer beter.
Groetjes George
Is denk een redelijk alternatief en hoef je niet te klooien met tussenringen en zo.
Voor het geval er weer geroepen wordt dat de Nikkor 105mm 2.8 beter is, dat klopt, maar drie keer zo duur, maar absoluut niet 3 keer beter.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Re: macro
Pas nog een in nieuwstaat zijnde Nikkor 105 2.8 verkocht voor 350 Euro, dus drie keer zo duur is een beetje overdreven George!George Fennes schreef:Kijk eens op MP, daar heb ik een Sigma 105mm 2.8 macro vandaan gehaald voor 225 euro.
Groetjes George
m.v. gr. Marcel
Marcel, dat is dan wel een tweedehandse AF-D versie......
Die zijn zowiezo niet meer nieuw te kopen toch? Het is nu de 105 VR en die is om en nabij de 850 euro! De 60mm micro is ca 430 euro.
Een combi van 50mm f1,8 (135) en tussenringen (149) is dan 284 euro.
Voordat je begint over de AF-D vs VR, ik heb de AF-D en die is geweldig goed voor mooie macro's, daar hoef ik echt niet de VR versie voor te hebben. Maar heb ook pas de 50mm gekocht en daar kun je ook heel goed mee uit de voeten samen met de tussenringen, dat viel me helemaal niet tegen !! En je hebt een geweldig mooi en lichtsterk 50 mm objectief dat je ook goed voor andere fotografiedoeleinden kunt gebruiken.
Die zijn zowiezo niet meer nieuw te kopen toch? Het is nu de 105 VR en die is om en nabij de 850 euro! De 60mm micro is ca 430 euro.
Een combi van 50mm f1,8 (135) en tussenringen (149) is dan 284 euro.
Voordat je begint over de AF-D vs VR, ik heb de AF-D en die is geweldig goed voor mooie macro's, daar hoef ik echt niet de VR versie voor te hebben. Maar heb ook pas de 50mm gekocht en daar kun je ook heel goed mee uit de voeten samen met de tussenringen, dat viel me helemaal niet tegen !! En je hebt een geweldig mooi en lichtsterk 50 mm objectief dat je ook goed voor andere fotografiedoeleinden kunt gebruiken.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
lees: macro met Nikon
[align=center]ik zou zeker ook eens een kijkje nemen naar de Tokina 100 f/2.8, zeer betaalbare en ondergewaardeerde macrolens[/align]
[align=center]
[/align]
[align=center]Op ware grootte : http://www.fotokine.be/BD/macro/_DSF0687.jpg[/align]
[align=center]
[align=center]Op ware grootte : http://www.fotokine.be/BD/macro/_DSF0687.jpg[/align]
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik zelf vind het af en toe leuk om macro foto's te maken, en wil dus niet al teveel geld uitgeven hiervoor. Ik heb al een 50 mm f/1,8 en heb daarbij een omkeerring gekocht, hiermee kan je je 50 mm omgekeerd op je body monteren waardoor de scherpstel afstand niet meer 45 cm. is maar 5 cm! zo'n omkeerring heb ik via MP gekocht voor 7,50 superoplossing en goedkoop ook nog.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;