camera control pro 2
camera control pro 2
Ik heb net een trail versie geinstaleerd van ccp 2 software werkt wel maar detecteert mijn D700 niet door de usb kabel, iemand hier ervaring mee ?
Re: camera control pro 2
oke ik ben er zelf net achter, even een update gedownload de oude versie herkent mijn d700 natuurlijk niet...
wekt nu perfect, ge hem even uitproberen maar heb nu al zij om hem te gaan aanschaffen.
wekt nu perfect, ge hem even uitproberen maar heb nu al zij om hem te gaan aanschaffen.
Ik lees graag je ervaringen. Ik twijfel namelijk over de aanschaf, zie er wel veel toepassingen voor (mezelf).
Binnenkort wil ik ook de trail installeren. Wat ik o.a belangrijk vind zijn het aantal instellingen die ik kan doen en wat de lengte (5mtr.) van een USB-kabel mag zijn, zodat alles netjes blijft werken.
Binnenkort wil ik ook de trail installeren. Wat ik o.a belangrijk vind zijn het aantal instellingen die ik kan doen en wat de lengte (5mtr.) van een USB-kabel mag zijn, zodat alles netjes blijft werken.
heb vanavond ccp2 getest met een verlengkabel van 3 metet op de gewone usb kabel. dus nu ongeveer 4,5 meter. dat werkte niet aan de vooringang van de pc maar wel achter op de kast. dus het gaat net.. maar die kabel lengte heb je wel nodig vindt ik.
programma is wel erg fijn. ga er het weekend meer me aan de gang.
programma is wel erg fijn. ga er het weekend meer me aan de gang.
- Mijndert
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Bij gebruik van ccp2 op de pc, de usb kabel niet via een hub gebruiken.
De meeste en gemakkelijkste aansluitingen op een pc zijn hub aansluitingen.
Achter op is een direkte aansluiting op het moederboard
De meeste en gemakkelijkste aansluitingen op een pc zijn hub aansluitingen.
Achter op is een direkte aansluiting op het moederboard

http://www.mijndertknoot.nl.
Sinds kort een hersen infarct, dus niet meer zo actief :(
Sinds kort een hersen infarct, dus niet meer zo actief :(
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Gebruik een USB repeater of extender. Kun je langer gaan.x-posure schreef:met een verlengkabel van 3 metet op de gewone usb kabel. dus nu ongeveer 4,5 meter. dat werkte niet aan de vooringang van de pc maar wel achter op de kast. dus het gaat net.. maar die kabel lengte heb je wel nodig vindt ik.
Vriendelijke groet, Léon Obers
wil camera control pro 2 gaan gebruiken maar krijg geen herkenning van mijn D300.
draai windows 7 ultimate.
de camera word na inschakeling wel herkend, probeert het stuurprogramma te installeren maar dat mislukt.
ligt niet aan de computerinstellingen want heb een collega gevraagd het uit te proberen met zijn D90 en mijn D300.
hetzelfde probleem wel herkenning na inschakeling maar stuurprogramma installeren mislukt.
herkenning is wel mogelijk tot windows vista.
probleem ook al voorgelegd aan Nikon, maar uiteindelijk zeggen zij dat het aan de computer ligt. wat dus niet zo is.
heeft iemand hier ervaring mee, draait iemand camera control pro op windows 7?
draai windows 7 ultimate.
de camera word na inschakeling wel herkend, probeert het stuurprogramma te installeren maar dat mislukt.
ligt niet aan de computerinstellingen want heb een collega gevraagd het uit te proberen met zijn D90 en mijn D300.
hetzelfde probleem wel herkenning na inschakeling maar stuurprogramma installeren mislukt.
herkenning is wel mogelijk tot windows vista.
probleem ook al voorgelegd aan Nikon, maar uiteindelijk zeggen zij dat het aan de computer ligt. wat dus niet zo is.
heeft iemand hier ervaring mee, draait iemand camera control pro op windows 7?
Hoi,
Doet het bij mij wel, op een windows 7 (i7 machine). Heb CCP2 en ook een D300.
Loopt prima.
Moet er wel bij vertellen dat software en hardware door een ander wordt onderhouden, weet daar niet te veel van.
Maar het werkt wel.
Doet het bij mij wel, op een windows 7 (i7 machine). Heb CCP2 en ook een D300.
Loopt prima.
Moet er wel bij vertellen dat software en hardware door een ander wordt onderhouden, weet daar niet te veel van.
Maar het werkt wel.
- Léon Obers
- Forumlid
Dan heb je de software niet goed geïnstalleerd, want na installatie van Camera Control, vóór aansluiten van een camera, worden erna als je de camera aansluit verder geen extra stuurprogramma's meer geïnstalleerd. Dat moet allemaal de eerste keer al zijn gebeurd.edwin hospes schreef: de camera word na inschakeling wel herkend, probeert het stuurprogramma te installeren maar dat mislukt.
Download de software anders eens opnieuw. Er wil wel eens ooit een slechte download zijn, met een corrupt eindresultaat.
De-installeer de eerdere installatie, en installeer het allemaal opnieuw.
Let er ook op dat je eerst versie 2 installeert, en pas daarna een update eroverheen (de laatste is versie 2.8)
Overigens afhankelijk van de computer kan de detectie wel eens traag zijn.
Haal anders eens de USB-stekker eruit en dan er weer in met ingeschakelde camera.
Verder wat hier elders gesteld wordt, dat CCP niet met een USB-hubje zou werken, klopt niet.
Ik heb hier een losse Sitecom 7-poorts hub ertussen geplaatst, en dat werkt er prima mee samen (Sony Vaio notebook + Win XP + D700), met bij elkaar ongeveer 8 meter USB-kabel ertussen (hubje ergens er tussenin, dichter bij de notebook dan bij de camera).
Windows installeert wel degelijk een stuurprogramma met Windows 7 (en als ik me goed herinner ook met eerdere versies). In Configuratiescherm/Apparaten en printers staan mijn beide D300's daarna apart vermeld. Als het niet lukt is er waarschijnlijk toch een probleem met de computer zoals Nikon zegt.
Overigens gebruik ik een 5m USB kabel met extender waarin een normale 5m verlengkabel zit en daarin zit weer een USB naar mini USB kabel van 3m. Dat is totaal 13m en werkt perfekt. Wel goede kabels kopen met USB 2.0 specificatie. Oudere kabels met de USB 1.0 specificatie werken niet; goedkope USB 2.0 kabels die ik ooit via het Internet heb gekocht werken ook niet. Ik zou naar de kabels kijken en naar de computer als je een probleem hebt. Als laatste de USB plug van de camera, want als je een keer te hard aan je kabel trekt heb je ook een probleem.
Overigens gebruik ik een 5m USB kabel met extender waarin een normale 5m verlengkabel zit en daarin zit weer een USB naar mini USB kabel van 3m. Dat is totaal 13m en werkt perfekt. Wel goede kabels kopen met USB 2.0 specificatie. Oudere kabels met de USB 1.0 specificatie werken niet; goedkope USB 2.0 kabels die ik ooit via het Internet heb gekocht werken ook niet. Ik zou naar de kabels kijken en naar de computer als je een probleem hebt. Als laatste de USB plug van de camera, want als je een keer te hard aan je kabel trekt heb je ook een probleem.
- Léon Obers
- Forumlid
Die heb ik er bij het configuratiescherm als icoontje wel bijstaan als een camera is aangesloten, maar zijn mogelijk al eerder geïnstalleerd met andere Nikon software. Zo gauw ik een camera aansluit opent Nikon transfer zich (in mijn geval Nikon Tranfer als onderdeel van Nikon View NX 2) om bestanden door te sturen.flitslicht schreef:Windows installeert wel degelijk een stuurprogramma met Windows 7 (en als ik me goed herinner ook met eerdere versies).
De Wizard die ik vanuit het Configuratiescherm met dat icoontje kan openen laat overigens geen NEF-bestanden zien, Nikon Transfer wel. Vanuit die wizard zijn vanaf de computer wel direct JPG opnamen te maken.
Met Camera Control alle functies van de camera, incusief LiveView. Die LiveView vreet overigens wel veel stroom.
Werken in de studio en alles met de PC regelen is het wellicht aan te bevelen een netwerk-adapter voor de camera te gebruiken.
Misschien moet je eens kijken naar NKremote. Deze is wel duurder dan Nikon Camera Control maar biedt veel meer mogelijkheden.
Voor de Mac is er ook nog Sofortbild. Deze is gratis en heel goed te gebruiken op een macbook of imac.
Voor de Mac is er ook nog Sofortbild. Deze is gratis en heel goed te gebruiken op een macbook of imac.
- Marti58
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
werkt prima met mijn D300s en D700 cameras zowel onder XP als Windows7, alle andere Nikon applicaties zijn de laatste versie View NX / transfer en NX2.
alles draait probleemloos onder XP en Win7.
alles draait probleemloos onder XP en Win7.
* living in harmony with nature and other beings...will create a better world for all * marti58 -2006
- Léon Obers
- Forumlid
Wat ik op de website zie lijkt het inderdaad meer mogelijkheden te bevatten voor het stuk over het fotograferen zelf en rechtstreeks printen e.d.jvhoof schreef:Misschien moet je eens kijken naar NKremote. Deze is wel duurder dan Nikon Camera Control maar biedt veel meer mogelijkheden.
maar ik zie niets beschreven over het instellen van de camera in al haar functies die een Nikon camera heeft, zoals individueel in te stellen voorkeurfuncties e.d. Dus ben je bewust wat je van plan bent en hoe je de software wenst te gebruiken, wat de ene software kan en de andere.
EDIT:
Ik heb Breeze NK-Remote 15-dage demo even gedownload en bekeken: http://www.breezesys.com/NKRemote/index.htm
Op de website worden trucjes getoond die ik niet heb uitgeprobeerd, zoals het fotograferen voor een groene achtergrond (chroma key) en dan met het onderwerp ervoor, de achtergrond veranderen: http://www.breezesys.com/Photobooth/greenscreen.htm
Of focus stacking in combinatie met wat andere software en het gebruik van scripts:
http://www.breezesys.com/NKRemote/focus_stacking.htm
Je kunt standaard ook meerdere foto's op een vel papier printen.
Dus in die zin, als je naar specifieke "event-fotografie" mogelijkheden zoekt, biedt het iets extra.
Maar voor de verdere rest, als je bijv. productfoto's in de studio wilt maken, biedt Nikon Control-2 in samenwerking met het gratis NikonViewNX-2 (of met het niet gratis CaptureNX-2) veel meer mogelijkheden specifiek op de camera toegespitst en met een meer intuïtieve wijze van werken dan Breeze NK-Remote. Alles wat je normaal op de camera kunt instellen, is met Nikon Control-2 ook via de PC in te stellen. Sommige functies gaan zelfs nog iets verder, zoals het in LiveView corrigeren van de AF-detectie focus (met D700), mocht je dat wensen. (Motorisch heen of terug focussen tot het gewenste punt).
Weet iemand van jullie waar je de software kunt kopen en meteen kunt downloaden? Heb net regio eindhoven afgebeld. Nergens verkopen ze Nikon CaptureNX2. 
Ze kunnen het allemaal bestellen, maar vroeg me af of iemand wist van een of andere buy & download site voor alle software of zo?

Ze kunnen het allemaal bestellen, maar vroeg me af of iemand wist van een of andere buy & download site voor alle software of zo?