Hoi mijn naam is Pim,
Ik fotografeer nu zon 1.5 jaar concerten,festivals.
Ik gebruik een d700+grip en een 28-70 maar ik mis vaak de dichtbij shots.
Na veel lezen en zien kom ik er maar niet uit en vraag ik het hier.
Ik heb gezocht naar de:
Nikon af-d 80-200mm f2.8 draaizoom
Nikon af-s 70-200mm f2.8
Sigma 70-200mm f2.8 hsm macro ii
Ja de nikon 70-200mm heeft vr maar ik schiet haast niet onder 1/160 is het dan handig?
En is de vignetering van de nikon 70-200mm echt zo erg op ff?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Met vriendelijke groet,
Pim
Welke Telezoom?
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Welke Telezoom?
Vignettering bij de AF-S 70-200 f/2,8 G ED VR, viel op omdat de gebruikers het op een DX camera niet zagen, maar op een D3 wel. De jeugd schrok er van, en de ouderen dachten, niks nieuws onder de zon.kraaifotografie schreef:En is de vignetering van de nikon 70-200mm echt zo erg op ff? Pim
lees eens de test van Wulff: http://www.slrgear.com/reviews/showprod ... 134/cat/13" onclick="window.open(this.href);return false;
en waarschijnlijk staat er in het volgende clubblad ook een artikel over de het Nikon antwoord op de oude 79-200: de Nikkor AF-S 70-200 mm F/2.8G ED VR II.
Kan niks vinden over "Sigma 70-200mm f2.8 hsm macro ii", maar en een opening van f2,8 en macro kan niet goed samen in een objectief verenigd worden.
Re: Welke Telezoom?
Ik heb de 70-200 2.8 AF-s VR nog niet zo lang maar toch al aardig wat gebruikt. Ikzelf heb totaal nog geen last van vignettering.
Er zijn helaas een aantal mensen die er wel last van hebben. En van dat aantal zullen er weer een paar zijn die de testen lezen en denken: Ik moet die nieuwe VRII hebben.
Ik denk dat de mensen die er echt last van hebben op dit forum op de vingers van één hand te tellen zijn. Correct me if I'm wrong.
Gerard
Er zijn helaas een aantal mensen die er wel last van hebben. En van dat aantal zullen er weer een paar zijn die de testen lezen en denken: Ik moet die nieuwe VRII hebben.
Ik denk dat de mensen die er echt last van hebben op dit forum op de vingers van één hand te tellen zijn. Correct me if I'm wrong.
Gerard