Goeie Flitser voor D3000
Goeie Flitser voor D3000
Hallo Allemaal,
Mijn naam is Bobby en ik ben hier nieuw en sinds een half jaar heb ik een nikon D3000,geweldig!Ik ben er blij mee en
zit elke dag wel wat foto's te schieten.Ik ben een beginner.(of hoe jullie t willen noemen)
Nou wil ik graag een flitser kopen en ik heb al een beetje rond gekeken op 't net.2 modellen vielen bij mij op en dat is de SB400 en de 600 (mijn budget is rond de 200,-)Wie kan mij advies geven over deze flitsers en hoe ze 't doen op de D3000.
Ik ben op zoek naar een eenvoudige ''allround'' flitser.Ook zag ik de Metz Macalblitz 36 AF-4,is dat wat?!?Op internet staat
dat niet alle flitsers werken op de D3000,of de D3000 zou een bepaalde functie niet hebben.Nogmaals ik ben nieuw en wie kan mij helpen?!!
Alvast bedankt,
gr Bobby
Mijn naam is Bobby en ik ben hier nieuw en sinds een half jaar heb ik een nikon D3000,geweldig!Ik ben er blij mee en
zit elke dag wel wat foto's te schieten.Ik ben een beginner.(of hoe jullie t willen noemen)
Nou wil ik graag een flitser kopen en ik heb al een beetje rond gekeken op 't net.2 modellen vielen bij mij op en dat is de SB400 en de 600 (mijn budget is rond de 200,-)Wie kan mij advies geven over deze flitsers en hoe ze 't doen op de D3000.
Ik ben op zoek naar een eenvoudige ''allround'' flitser.Ook zag ik de Metz Macalblitz 36 AF-4,is dat wat?!?Op internet staat
dat niet alle flitsers werken op de D3000,of de D3000 zou een bepaalde functie niet hebben.Nogmaals ik ben nieuw en wie kan mij helpen?!!
Alvast bedankt,
gr Bobby
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Goeie Flitser voor D3000
De SB400 is niet zo spannend; veel te beperkt in de mogelijkheden. Wel heel compact natuurlijk.
Je doet jezelf een heel groot plezier met een SB600. Wat mij betreft hoef je bij flitsers niet naar andere merken te kijken; wat Nikon heeft is erg goed en niet schrikbarend veel duurder dan 3rd party spullen. SB600 dus!
Je doet jezelf een heel groot plezier met een SB600. Wat mij betreft hoef je bij flitsers niet naar andere merken te kijken; wat Nikon heeft is erg goed en niet schrikbarend veel duurder dan 3rd party spullen. SB600 dus!
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Sluit me helemaal bij het advies van Patrick aan, een SB-600. Een betere combi kun je niet krijgen voor dat geld.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Okay,ik zal hier serieus naar kijken..werkt de sb600 ook op de D3000?!?
Op een D3000 test(http://www.camera2go.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) las ik dus het volgende:
Wat mis je bij de Nikon D3000?
Een goedkope camera heeft bepaalde zaken niet, en daardoor is hij ook goedkoper.
Zo kan de ingebouwde flitser van de D3000 niet gebruikt worden om andere Nikon flitsers draadloos aan te sturen. Je hebt ook geen flitscontact voor een studio-flitser...
Betekent dit dat de SB600 niet werkt op een D3000?
Op een D3000 test(http://www.camera2go.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) las ik dus het volgende:
Wat mis je bij de Nikon D3000?
Een goedkope camera heeft bepaalde zaken niet, en daardoor is hij ook goedkoper.
Zo kan de ingebouwde flitser van de D3000 niet gebruikt worden om andere Nikon flitsers draadloos aan te sturen. Je hebt ook geen flitscontact voor een studio-flitser...
Betekent dit dat de SB600 niet werkt op een D3000?
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Gelukkig niet. Het betekent alleen dat je met je ingebouwde flitser de SB-600 niet op afstand kunt aansturen. De SB-600 kan je gewoon op je camera zetten en gebruiken. Geen enkel probleem!!!
Sterker nog; zet er een SB-800, SB-900 of SU-800 op, en je kan andere flitsers ineens wel aansturen. Maar dat is niet gangbaar voor de doelgroep waarvoor de D3000 bedoeld is; waarom zou je een hele serie flitsers kopen en nog een extra flitser om ze aan te sturen; een wat duurdere body is dan veel handiger en uiteindelijk goedkoper.
Sterker nog; zet er een SB-800, SB-900 of SU-800 op, en je kan andere flitsers ineens wel aansturen. Maar dat is niet gangbaar voor de doelgroep waarvoor de D3000 bedoeld is; waarom zou je een hele serie flitsers kopen en nog een extra flitser om ze aan te sturen; een wat duurdere body is dan veel handiger en uiteindelijk goedkoper.
Okay,helemaal bedankt voor de tip!Ik denk dat ik naar de winkel ga om SB600 te testen.
En idd een andere body zal er ook wel komen in de toekomst
En idd een andere body zal er ook wel komen in de toekomst

- Frank Roelofs
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
En vergeet niet ook te kijken naar bijvoorbeeld Metz. Zijn in kwaliteit en mogelijkheden minstens zo goed.
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
- Léon Obers
- Forumlid
Metz heeft net twee nieuwe modellen uitgebracht. Zou je kunnen bestuderen in de mogelijkheden.
http://dpreview.com/news/1008/10082005m ... 250af1.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dpreview.com/news/1008/10082005m ... 250af1.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke groet, Léon Obers
Ik heb dezelfde combi als waar jij over aan het denken ben Bobby...geen enkel probleem