Upgrade van D300s voor photoshop CS4

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
neldijksma

Upgrade van D300s voor photoshop CS4

Bericht door neldijksma » ma aug 23 2010 9:33 pm

Binnen het raam van mijn photo opleiding werken wij met Photoshop CS4.

Dit ging tot nu toe probleemloos met mijn D80

Sinds kort heb ik een D300s aangeschaft en probeer ik mijn raw bestanden in CS4 over te dragen zodat ik ze kan bewerken.

Dit lukte niet en heb vervolgens een aantal malen geprobeerd via CS4 de nieuwste upgrades te installeren.

Hierbij loop iktegen het probleem dat de software wel gedownload wordt, maar dat de installatie niet voltooid wordt.

Ik krijg steeds de melding dat er zich een fout heeft voorgedaan tijdens het installatieproces.

Vraag: iIs er iemand bekend met deze problematiek en heeft hij/zij hiervoor een oplossing cq. advies?

mvg

nel dijksma

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Upgrade van D300s voor photoshop CS4

Bericht door Patrick » ma aug 23 2010 9:58 pm

Je hebt een nieuwe RAW converter nodig voor de D300s bestanden. Dat heeft bij Adobe Camera RAW meen ik. Dus even op de site van Adobe kijken.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

smitsfotografie
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Upgrade van D300s voor photoshop CS4

Bericht door smitsfotografie » di aug 24 2010 4:59 pm

Je hebt voor CS4 en de D300s minimaal de Camera Raw 5.5 van Adobe nodig.
Je kunt ook de 5.6 of 5.7 gebruiken, echter de Camera Raw 6.1 niet, deze werkt
alleen met CS5, dus voor CS4 is de hoogste te gebruiken Camera Raw 5.7.
Alle camera's die nu gaan uit komen of zijn uit gebracht zijn na het uit komen van CS5
zijn alleen te gebruiken met Camera Raw 6.1 of hoger en alleen in combinatie met CS5

Of je moet de Converter downloaden en gebruiken van Adobe deze zet raw bestanden
zonder verlies, om naar Adobe's eigen raw bestand DNG en dan zijn de bestanden weer
met alle Adobe producten te open en te bewerken.

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”