Update Capture NX2 beschikbaar (2.2.5)
- JerryBig
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Update Capture NX2 beschikbaar (2.2.5)
Sinds vandaag is een update te downloaden van Capture NX2, versie 2.2.5.
http://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/ ... a_id/47095
Gerrit
http://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/ ... a_id/47095
Gerrit
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk
-
OnlinePatrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Re: Update Cature NX2 beschikbaar (2.2.5)
Ik zie geen grote zaken toegevoegd voor de gebruikers van bestaande camera's. Vanavond natuurlijk wel even uitproberen.JerryBig schreef:Sinds vandaag is een update te downloaden van Capture NX2, versie 2.2.5.

- Bea
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Ik heb de update gedownload en geinstalleerd maar heb daar spijt van. Het programma is nu supertraag en sommige dingen werken niet echt lekker meer 

-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Bij mij net zo traag als de vorige versie. (op Mac) Nikon maak goede camera's maar hun software vind ik matig.
Hier ook weinig verschil. Blijft een monster en daarbij heb ik van de week weer eens een testje gedaan tussen LR3 en NX2 en daar kwam LR3 qua raw conversie wel een stuk beter uit. Die NX2 ga ik maar eens dumpen.
-
OnlinePatrick
- Clublid
- Contacteer:
Waar wint Lightroom het volgens jou dan?remoss schreef:Hier ook weinig verschil. Blijft een monster en daarbij heb ik van de week weer eens een testje gedaan tussen LR3 en NX2 en daar kwam LR3 qua raw conversie wel een stuk beter uit. Die NX2 ga ik maar eens dumpen.

Ik zou alleen mijn u-point al niet willen missen. Ik ben helemaal verliefd op Capture NX!

Bea schreef:Ik heb de update gedownload en geinstalleerd maar heb daar spijt van. Het programma is nu supertraag en sommige dingen werken niet echt lekker meer
Bea, ik ook! Heb alleen het oude (2.2.4) helemaal opnieuw moeten installeren. Wacht wel op een modificatie o.i.d.
Wat me verder verwonderde was dat de nieuwe ook nog steeds 2.2.4 had staan. Klopt dat? gr. peter
Zie hier. En voor U-point is een hele mooie plugin die precies dat doet in LR3: http://www.niksoftware.com/viveza/usa/entry.php" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlinePatrick
- Clublid
- Contacteer:
Ik ken Viveza. Een soort u-points light wat mij betreft. In Capture NX zitten ze door het hele product verweven. Dus bijvoorbeeld ook als je lokaal een bepaald filter wilt toepassen.remoss schreef:Zie hier. En voor U-point is een hele mooie plugin die precies dat doet in LR3: http://www.niksoftware.com/viveza/usa/entry.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat Adobe tegenwoordig aan ruisonderdrukking weet te doen is trouwens wel indrukwekkend. Ik hoop dat Nikon snel met een nieuwe versie komt waar dit beter in gaat. Anders zou het gebruik van Lightroom of Photoshop voor foto's gemaakt met hoge ISO waarden wellicht te overwegen zijn. Althans, in ieder geval de RAW omzetting.
- Bea
- Forumlid
@gewoon Peter: er staat bij mij wel versie 2.2.5. Straks toch maar weer verwijderen.
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
gewoon peter schreef: Heb alleen het oude (2.2.4) helemaal opnieuw moeten installeren.

Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Tweetal uren terug ook de update gedaan op de macbook pro. Bleef bij mij ook op 2.2.4 staan. Nog even wat gerommeld met NX maar eraf gehaald Bij controle weigerde ViewNX en kapte er steeds mee.
Ook de back-up via time capsule werkte voor geen meter. Had ook geen zin om de totale back -up terug te zetten, dus zal wel een file vergeten zijn.
Nieuwe install, serienr. enz.. Zucht dat ben ik niet meer gewend sinds ik op mac over ben gegaan.
Afwerken doe ik steeds vaker in PS omdat Capture NX,NX2 me nooit heeft kunnen bekoren. De bewering dat NX beter aansluit op Nikon camera's is onzin. Hooguit worden je exif gegevens in zijn totaliteit beter weergegeven.
Na deze zoveelste tegenvaller ga ik maar Lightroom aanschaffen naast PS
Ook de back-up via time capsule werkte voor geen meter. Had ook geen zin om de totale back -up terug te zetten, dus zal wel een file vergeten zijn.
Nieuwe install, serienr. enz.. Zucht dat ben ik niet meer gewend sinds ik op mac over ben gegaan.
Afwerken doe ik steeds vaker in PS omdat Capture NX,NX2 me nooit heeft kunnen bekoren. De bewering dat NX beter aansluit op Nikon camera's is onzin. Hooguit worden je exif gegevens in zijn totaliteit beter weergegeven.

Tobias, bij mij precies hetzelfde, moest alles van capture NX opnieuw installeren, daarna NX2 en daarna de voorlaatste update (2.2.4). Het leken wel de oude tijden van windows!Tobias schreef:Tweetal uren terug ook de update gedaan op de macbook pro. Bleef bij mij ook op 2.2.4 staan. Nog even wat gerommeld met NX maar eraf gehaald Bij controle weigerde ViewNX en kapte er steeds mee.

V.w.b. Capture NX2, ik wil absoluut geen ander programma meer. Is het alleen al dat je alle wijzigingen in de foto opslaat, vandaag weer gemerkt met wat aanpassingen doen. Want ook ik had weer even balen en twijfels. Direct Aperture 3 proefversie gedownload, maar dan zit je weer, helemaal opnieuw beginnen. Toch absoluut mindere (vager, fletser) beelden. Voor nu weer weg met Aperture3. Heerlijk weer gewoon met NCX2 verder. Later maar weer eens 2,2,5 downloaden. Groet, peter
De oorzaak was overigens volgens mij m'n eigen schuld, had wat bestanden verplaatst. Nu een volledige back up gemaakt en dat blijft bij elkaar staan!!
JaapV schreef:gewoon peter schreef: Heb alleen het oude (2.2.4) helemaal opnieuw moeten installeren.Kon je niet gewoon terug met systeemherstel?
Jaap, wel geprobeerd, maar lukte ook niet (time machine) kwam eigenlijk op hetzelfde uit, nadat ik time machine had laten draaien hij eindigde met "Kan oudere kopie die vervangen moet worden niet vinden o.i.d. Dus toen alles maar opnieuw gedaan zoals beschreven naar Tobias.
En verder Patrick net als bij mij. Vind het een schitterend programma, maar wat was het een draak in het begin. Maar dankzij de instructievideo's van James P. Odell, cursus van zowel Gerrit als Lawrence en het nu wat begrijpbare boek van NX2 lukt me steeds meer en blijft het ook hangen. groet, peter
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Ik volg dit draadje met groeiende onrust sinds ik zonder enige goede reden besloot om nog even te wachten met installeren van CNX 2.2.5, hoewel ik geen enkel probleem ervaar met ViewNX2 of NTransfer2.gewoon peter schreef:Jaap, wel geprobeerd, maar lukte ook niet (time machine) kwam eigenlijk op hetzelfde uit, nadat ik time machine had laten draaien hij eindigde met "Kan oudere kopie die vervangen moet worden niet vinden o.i.d. Dus toen alles maar opnieuw gedaan zoals beschreven naar Tobias.JaapV schreef:gewoon peter schreef: Heb alleen het oude (2.2.4) helemaal opnieuw moeten installeren.Kon je niet gewoon terug met systeemherstel?
En verder Patrick net als bij mij. Vind het een schitterend programma, maar wat was het een draak in het begin. Maar dankzij de instructievideo's van James P. Odell, cursus van zowel Gerrit als Lawrence en het nu wat begrijpbare boek van NX2 lukt me steeds meer en blijft het ook hangen. groet, peter
Ik blijf dus voorlopig nog maar even actief doorgaan met wachten...

Groet, Jaap