Foto cursus gezocht

Discussies over opleidingen, cursussen, boeken en websites op het gebied van fotografie
Plaats reactie
christiaananton
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Foto cursus gezocht

Bericht door christiaananton » do aug 26 2010 10:36 am

Beste Forum Leden,
ik zou dolgraag een beginners cursus volgen in de buurt van Schiedam / Vlaardingen i.v.m. vervoer
ik heb al gezocht op Google maar ik weet niet waar ik op moet letten,
de prijzen variëren nogal tussen de 150 en 500 euro evenals het aantal cursus dagen
dus als jullie mij iets aan kunnen raden dan graag.

bvd
D40 - - D90 - SB600
AF SNIKKOR 18-105mm 1:3.5-5.6 G ED VR - AF SNIKKOR 18-55mm 1: 3.5.5.6 GII ED
AF SNIKKOR 55-200mm 1:4-5.6 G ED VR - AF SNIKKOR 35mm 1:1.8G

http://picasaweb.google.nl/ChristiaanAnton" onclick="window.open(this.href);return false;

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Foto cursus gezocht

Bericht door Patrick » do aug 26 2010 10:52 am

Ik zou eens kijken wat het plaatselijke buurtcentrum of volksuniversiteit biedt. Zeker een beginnerscursus kan je best volgen bij dat soort clubs.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Tina

Bericht door Tina » vr aug 27 2010 11:35 pm

Toen ik in het voorjaar op zoek was naar een fotocursus voor beginners heb ik erop gelet wat het max. aantal deelnemers zou zijn (8-10 in dat geval) zodat er voldoende ruimte voor vragen en uitleg zou zijn. Had van verschillende mensen gehoord dat ze soms met hele grote groepen college aan het volgen waren. Daarnaast leer ik het beste als ik e.e.a. meteen uit kan proberen. En dus niet thuis erachter komen dat ik het toch niet goed begrepen had. Voor mij een reden om een meerdaagse cursus te gaan volgen, 5 zaterdagen in dat geval. Met behoorlijk wat huiswerk. Duurder dan een cursus van de volksuniversiteit. Wel leuk en leerzaam. Ik denk dat je het hoe dan ook moet treffen met zowel docent(en) als medecursisten.
Over 4 weken ga ik verder met de vervolgcursus. Niet bij jou in de buurt, maar in Zundert. Ik zou in ieder geval kijken wat voor jou persoonlijk belangrijk is om te leren en op welke manier.
Heel veel succes en plezier ermee!

christiaananton
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door christiaananton » za aug 28 2010 1:02 pm

Inmiddels iets gevonden wat mij wel aanspreekt
namelijk bij SKVR (BeeldFabriek) Wilhelminakade 320 in Rotterdam
15 lessen van 2,5 uur voor 260,00 euro in een groep van max 12 personen
D40 - - D90 - SB600

http://picasaweb.google.nl/ChristiaanAnton" onclick="window.open(this.href);return false;

sandratje

Bericht door sandratje » zo nov 07 2010 11:15 am

hoe bevalt de cursus bij skvr? Ik wil deze mogelijk ook gaan doen

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » zo nov 07 2010 3:01 pm

sandratje schreef:hoe bevalt de cursus bij skvr? Ik wil deze mogelijk ook gaan doen
Ik ook wel!! Alleen, dat wordt dan wel volgend jaar :(
http://www.skvr.nl/Cursusaanbod/Fotogra ... itaal.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » zo nov 07 2010 3:29 pm

Kijk hier eens:

http://fotografie-cursus.startpagina.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb zelf hele goede ervaringen met Andrew Valkenburg in Den Haag :D
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

christiaananton
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door christiaananton » zo nov 07 2010 4:22 pm

De cursus bij SKVR bevalt prima
ik zit in een groep van 12 cursisten dus tijd om van alles te vragen
zelf krijg ik les van Enith Stenhuys (http://www.beeldenvanenith.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) zij legt stap voor stap goed uit hoe, wat en waar.
alles komt aan bod, diafragma, sluitertijd, lenzen en brandpunt afstanden, belichtingscompensatie zelf Photoshop wordt behandeld
en natuurlijk huiswerk wat in de les besproken wordt hoe het beter kan en waar op te letten.
Volgende week wordt portretten en licht inrichtingen behandeld, ben benieuwt
Kortom zeker een aanrader
D40 - - D90 - SB600

JaapV
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JaapV » zo nov 07 2010 10:30 pm

Riemke schreef:Kijk hier eens:
http://fotografie-cursus.startpagina.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb zelf hele goede ervaringen met Andrew Valkenburg in Den Haag :D
Nooit van die goede man gehoord en Den Haag is een beetje uit de buurt voor me.

En die andere mij onbekende vrije jongens die op die startpagina inspelen op de paniek volgend op de realisatie van het totale gebrek aan fotografiekennis c.q. -ervaring van al die impuls-DSLR-kopers: ik wéét 't niet, maar ik schat dat ik zomaar een duizendje of twee, drie kwijt zou kunnen zijn aan "cursus"geld, nog vóórdat ik er een heb gevonden waar ik écht iets aan heb. Zonde van zowel tijd als geld. Met SKVR weet je van tevoren al zeker dat het goed is én goedkoop (want gesubsidieerd - zolang dat nog kan). Op hun dagcursus op woensdagen zou ik me ook zó inschrijven (áls ze na het intake-gesprek vinden dat ik in aanmerking kom!). Maar wanneer die weer begint...?

Wat dat betreft heeft Patrick's suggestie hierboven waarschijnlijk nog de meeste kans op succes. Eigenlijk valt SKVR ook in die categorie.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952

JaapV
Clublid
Clublid
Contacteer:

Re: Foto cursus gevonden - SKVR Rotterdam

Bericht door JaapV » ma dec 06 2010 8:52 pm

christiaananton schreef:De cursus bij SKVR bevalt prima
ik zit in een groep van 12 cursisten dus tijd om van alles te vragen
zelf krijg ik les van Enith Stenhuys ) zij legt stap voor stap goed uit hoe, wat en waar.
alles komt aan bod, diafragma, sluitertijd, lenzen en brandpunt afstanden, belichtingscompensatie zelf Photoshop wordt behandeld
en natuurlijk huiswerk wat in de les besproken wordt hoe het beter kan en waar op te letten.
Volgende week wordt portretten en licht inrichtingen behandeld, ben benieuwt
Kortom zeker een aanrader
Vandaag was de eerste inschrijvingsdag voor de voorjaarscursus. Daar heb ik dus meteen gebruik van gemaakt. Wel voor de basiscursus van 15 maal 2½ uur per week, in mijn geval op woensdag van 14:30 tot 17:00, om eerst de kat eens uit de kerstboom te kijken. Mogelijk dan in augustus beginnen met de "18 maal één dag per week"-cursus. We zullen zien.
Ik vermoed trouwens dat ik je vanmiddag door het raampje van de deur heb zien zitten, met Enith Stenhuys. Je leeftijd kwam aardig overeen :wink2:

Voor eventuele andere geïnteresseerden: http://www.skvr.nl/Cursusaanbod/Fotogra ... itaal.aspx
Wel even naar beneden bladeren...
Groet, Jaap

Plaats reactie

Terug naar “Opleidingen/cursussen/boeken/websites”