Gestrand op Vlieland...

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Daviddvd

Gestrand op Vlieland...

Bericht door Daviddvd » zo aug 29 2010 7:58 pm

... Nou, eigenlijk niet. M'n oom zeilde met z'n zelfgemaakte zeilboot met nog 2 anderen vanaf de Afsluitdijk ( bij Breedzand) via de Waddenzee langs de (Vlie)Hors naar Vlieland. Toevallig was ik daar ook en heb ik deze foto geschoten...

(hij is weer erg klein hier, klik er even op voor een beter formaat...)

Afbeelding

Groeten vanuit een (nu) droog ( :!: ) Raalte

Daviddvd

Re: Gestrand op Vlieland...

Bericht door Daviddvd » ma aug 30 2010 7:40 pm

No one? Kritiek is ook gewenst :roll:

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma aug 30 2010 9:18 pm

Op zich een technisch prima plaat. Mooi de regel der derden toegepast en zo, maar echt aansprekend kan ik 'm niet vinden. Ik heb er dan ook geen band mee; bij jou staat die boot ergens voor.

Ik vind de kunstmatige vignettering overigens wat teveel over de top. Had wat minder gekund wat mij betreft.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Myriad

Bericht door Myriad » ma aug 30 2010 9:28 pm

David,

Ik heb genoten van je foto's op de Vlieland en Terschelling.
Maar deze spreekt mij echter om meerdere redenen niet zo aan:

- het is een vrij vlakke foto (niets groot/opvallend genoeg interessant op de achtergrond; ik zie die persoon en boot wel hoor)
- het zwaartepunt is links, rechts gebeurt niet veel
- vignettering
- de grijze kleur lucht
- de richting van de boot?

Hier was denk ik meer te doen met de compositie.
Wat wilde je uitdrukken?

Ik zou hier denk ik schuin voor de boot hebben gestaan, gehurkt en de mast in de wolken (als een vaandel).
Of juist de boot schuin van achteren, alsof die via het zand onderweg is naar de duinen.

Trouwens, als je volgende keer kritiek wilt, plaats hem dan in foto beoordelingen. Dan krijg je denk ik meer/sneller reakties.

AEL
Forumlid
Forumlid

Bericht door AEL » ma aug 30 2010 9:41 pm

Ik vind het <wel> een geweldige plaat! Richting van de boot stoort mij niet, zeker niet omdat er nog een stuk touw aan de voorsteven (heet dat zo? ;-) ) zichtbaar is. Kleurstelling is apart en vraagt aandacht. De vignettering zorgt er samen met de wolkenpartij rechtsboven voor dat er een perspectief effect ontstaat. Echt eentje voor boven de bank op canvas.

Groet,

Arjan
D700 - AF-S 24-70 mm/F 2,8 G ED - AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II

Daviddvd

Bericht door Daviddvd » ma aug 30 2010 9:47 pm

Dank voor de reacties. Gemengd dus. Ik heb bewust voor de vignettering gekozen om nog meer nadruk op de boot te leggen. De toning ook bewust.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma aug 30 2010 10:00 pm

Gezien de ontwikkelingen in dit draadje heb ik een en ander maar even verschoven naar beoordelingen. Op verzoek staat het natuurlijk zo weer terug in presentaties.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”