Twijfel, nu een D700, zal ik de D3X kopen?

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6
Ivonne
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Twijfel, nu een D700, zal ik de D3X kopen?

Bericht door Ivonne » di aug 31 2010 12:08 pm

Dag allemaal,

Ik zit met een dilemma. Ik heb nu een D700, en daarmee fotografeer ik naar volle tevredenheid. Nu heb ik tijdens een reparatie van een vorig model een paar weken met een Canon Mark II 5D gefotografeerd, een 24 MP-camera. De foto's daarvan waren eenvoudiger te croppen, en bleven toch een flinke afmeting houden, laat staat als ik niets cropte. In stockfotografieland (ik ben een fervent stockfotograaf) is een grotere afbeelding welkom, er zijn tijdschriften etc. die daar zeker op selecteren, daarnaast kan de verkoop van een groter exemplaar meer geld opleveren. Voorgaande kan een afweging zijn om een D3X aan te schaffen, maar of ik dat geld er ooit uithaal met voornoemde voordelen is nog maar de vraag.

Kan iemand mij andere, mogelijk zwaarwegender argumenten vertellen waarom ik de D3X aan zou moeten schaffen (of juist niet natuurlijk ;))? Ik sta op het ogenblik enorm in dubio. Ik doe aan alle soorten van fotografie, met uitzondering van sportfotografie. Landschappen, portretten, en uiteraard productfotografie zijn bijna aan de orde van de dag.
Nikon D5 en D810 + objectieven: 24-70 F2.8/14-24 F2.8/70-200 F2.8 VRII/500mm F4
Meer over Stockfotografie? kijk op https://www.facebook.com/groups/stockfotografie.pro/

Daniël

Re: Twijfel, nu een D700, zal ik de D3X kopen?

Bericht door Daniël » di aug 31 2010 12:35 pm

Tja, als je een grote sensor wilt hebben kan je ook kijken naar de Hasselblad type's. Deze heeft 40MP :wink2:

Als je het geld hebt en je het kan veroorloven dan waarom niet?