Kreta 2010: Knossos

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Kreta 2010: Knossos

Bericht door ALE » di aug 31 2010 5:39 pm

Knossos, de beroemde hoofdstad van het Minoïsche Kreta, is te vinden op vijf kilometer ten zuiden van Heraklion. Tien eeuwen lang was Knossos de eerste en grootste stad in Griekenland en van heel Europa. Nu zijn er nog de prachtige overblijfselen van het grote paleis van koning Minos, de villa's, het theater, grote kruiken en de graven. Op deze plaats leefde de mens voor het eerst ongeveer 6000 jaar voor Chr. in georganiseerd verband. De door opgraver Arthur Evans uitgevoerde reconstructies geven de bezoekers een inzicht in de structuur van zo'n Minoïsch paleizencomplex. Kreta is de poort waardoor de heel oude beschaving van het Midden-Oosten Europa binnenkwam. Deze beschaving kwam tot een hoogtepunt onder koning Minos. Kreta heeft in de Minoïsche tijd een enorme bloeitijd gekend, het toppunt van bloei zou hebben gelegen tussen 3000 en 1000 v. Chr.

1) Afbeelding

2) Afbeelding

3) Afbeelding

4) Afbeelding

5) Afbeelding

6) Afbeelding

7) Afbeelding

8) Afbeelding

9) Afbeelding

Op- en/of aanmerkingen zijn van harte welkom.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Diana Sinclair
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Re: Kreta 2010: Knossos

Bericht door Diana Sinclair » di aug 31 2010 9:00 pm

Hoi Ale,

Mooie foto's van Knossos.

Ik ben hier jaren geleden met vakantie geweest (in 1983) dus lang voor het digitale fotografietijdperk.

De beschilderingen met de dolfijnen herkende ik direct. Er is dus niets veranderd.

Groetjes,

Diana Sinclair
Nikon D90; Nikon D700; lenzen Nikkor AF 50 mm F 1.4 G, Nikkor 24-85 VR f 3.5-5.6, Nikkor AF-S 35 mm F 1.8, Nikkor 70-300
F 4.5-5.6, SB-900

Barry

Bericht door Barry » di aug 31 2010 9:28 pm

Nr 7 vind vind ik erg mooi! Komt goed uit in het zwart wit :D

fremitus

Bericht door fremitus » wo sep 01 2010 9:37 pm

ALE schreef:.... De door opgraver Arthur Evans uitgevoerde reconstructies geven de bezoekers een inzicht in de structuur van zo'n Minoïsch paleizencomplex.
Op- en/of aanmerkingen zijn van harte welkom.
Groet,
ALE
Foto's zijn mooi. Zoals ik me nog kan herinneren van 20 jaar terug. Zelfs nog mooier van kleur dan toen. Geeft te denken.
Uit: "Knossos: Fakes, Facts, and Mystery":
Most of the dolphin fresco was painted by the Dutch artist, architect, and restorer Piet de Jong, who was employed by Evans in the 1920s
:huh:

De Put

Bericht door De Put » do sep 02 2010 12:22 pm

Mooie platen Arthur, evenals de rest van de serie!
Schitterende kleuren en onscherpte weergave. Ook valt het me op dat de meeste verticale lijnen ook netjes verticaal lopen (foto 3 daargelaten). Wel heb ik moeite met de composties. Sommige lijnen lopen net langs de hoeken weg en sommige details zijn net te krap gekaderd of weggesneden. Dit maakt sommige foto's voor mij persoonlijk te rommelig.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”