Graag jullie commentaar...

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
HenkG
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Graag jullie commentaar...

Bericht door HenkG » zo mar 18 2007 4:33 pm

Zeer gewaardeerde forumleden,

Een tijdje aan het proberen geweest, maar het lijkt dan toch gelukt: ik heb een foto kunnen plaatsen, met behulp van 'opgezetfan' en Olle Griese. Leuk!

Afbeelding

Schiet er eens op als jullie willen...

Groet,

Henk

Gert Wagelaar

Bericht door Gert Wagelaar » zo mar 18 2007 4:45 pm

Mooi, jammer van de lucht, elke tekening is weg, grote witte vlek is storend in relatie tot de voorgrond

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » zo mar 18 2007 4:59 pm

Beste Henk,

goed dat het gelukt is!

De witte vlek is inderdaad storend. Wellicht heb je iets overbelicht, dan krijg je dit.

Kun je evt. vermijden door de (conservatieve) belichting van de D70s te handhaven (doet ie niet voor niets mensen) en de belichting achteraf in bijv. Photoshop aan te passen door de schaduwpartijen wat op te lichten.

Verder vind ik deze foto weinig contrast hebben.

Mijn commentaar is positief bedoeld hoor.

Succes!

Gert Wagelaar

Bericht door Gert Wagelaar » zo mar 18 2007 5:33 pm

een reactie vragen is altijd positief of negatief,

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » zo mar 18 2007 5:37 pm

Is het mogelijk dat je door het contrast te verhogen juist die opening in de lucht en het licht dat doorheen komt wat meer accentueert? Ik heb ooit eens een dergelijke foto gemaakt, wel met mooier weer, waarbij dat erg mooi uitkwam. Verder krijg ik dorst van die foto 8)

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Brenzef » zo mar 18 2007 5:40 pm

De foto vind ik niet geslaagd.
De lucht (witte vlek) is uitgebeten. verder vind ik de compositie niet echt spannend.

HenkG
Forumlid
Forumlid

Bericht door HenkG » zo mar 18 2007 5:53 pm

Bij deze foto was het licht wat 'dramatischer' dan te zien is. Het was somber weer toen de lucht openbrak en dit beeld gaf. In Capture NX heb ik geprobeerd de donkere gedeelten wat op te halen, want, door de conservatieve belichting van de D70s was de foto als geheel veel te donker. Wat hier naar mijn idee een rol speelt is, dat ik hier tegen de beperkingen van het dynamisch bereik aan loop. In mijn beleving was die lichte (vind ik zelf ook storende) vlek zó zichtbaar. Geen wonder dat de camera dat dan helemaal niet meer aan kan. Toch? Door het contrast nog verder te verhogen raakt die vlek in de lucht alleen maar verder uitgebeten, denk ik. Wat het commentaar van 'Brenzef' betreft: wat zou naar jouw idee de compositie spannender hebben gemaakt? Bedenk je wel dat ik niet veel bewegingsruimte had op die plaats en zo'n moment écht niet meer dan een moment is: zó voorbij...

Groet,

Henk

p.s. Als ik niet tegen kritiek (positief of negatief) zou kunnen, dan moet ik hier geen foto plaatsen en om commentaar vragen. Als het commentaar mij oplevert dat ik in een vergelijkbare situatie een betere foto zou kunnen maken, dan is dat een heleboel winst...
Laatst gewijzigd door HenkG op zo mar 18 2007 6:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » zo mar 18 2007 5:57 pm

Als ik even in mag haken. Ik was het veld links ingelopen en had een meter of 10 hoger de foto gemaakt met het weggetje uit het midden en minder lucht in de compositie. Had je meer spanning gehad en minder last van die witte plek.

HenkG
Forumlid
Forumlid

Bericht door HenkG » zo mar 18 2007 7:35 pm

Nieuwe poging...

Die witte vlek is niet weg te halen. De uitsnede heb ik nu wel veranderd. Het gaat overigens niet over precies dezelfde foto maar één uit een serie van drie die ik toen gemaakt heb. Na het maken van deze foto heb ik me voorgenomen alléén nog maar in NEF te fotograferen. Spijt van mijn keuze voor JPG...

Afbeelding

Is de compositie zo beter nu het weggetje uit het midden is en er minder lucht te zien is? Trouwens heel bijzonder dat na zo'n korte tijd al zóveel mensen hebben gekeken...

Groet,

Henk

SwederD70
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » zo mar 18 2007 7:50 pm

Hehe stukken beter/mooier....eindelijk zien we eens wat er in het dal is.
Waarom nou niet alle 3 tegelijk gepost? Je hebt je m.i tekort gedaan door in eerste instantie nr.1 te posten als je ook 2 op de schappen had liggen.
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Brenzef » zo mar 18 2007 8:23 pm

Ja Henk, veel beter.
De witte vlek is jammer, maar nu is veel minder storend wat mij betreft.
Mijn oog trekt meer naar het dorp toe en de foto heeft een sfeertje.

Ja, nu is hij leuk!

reneo57
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door reneo57 » zo mar 18 2007 8:26 pm

HenkG schreef:Nieuwe poging...

Die witte vlek is niet weg te halen. De uitsnede heb ik nu wel veranderd. Het gaat overigens niet over precies dezelfde foto maar één uit een serie van drie die ik toen gemaakt heb. Na het maken van deze foto heb ik me voorgenomen alléén nog maar in NEF te fotograferen. Spijt van mijn keuze voor JPG...

Afbeelding

Is de compositie zo beter nu het weggetje uit het midden is en er minder lucht te zien is? Trouwens heel bijzonder dat na zo'n korte tijd al zóveel mensen hebben gekeken...

Groet,

Henk
Waarschijnlijk heb je dit moment anders(mooier) gezien,dan je kamera heeft vast gelegd. Ik bedoel de zone stralen door de wolken, had heel mooi kunnen zijn. Jammer dat nu het wit in de wolken te is.

Gert Wagelaar

Bericht door Gert Wagelaar » zo mar 18 2007 8:36 pm

Het licht speekt nu een mooie rol, veel beter dan je 1e poging, mooi

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » zo mar 18 2007 8:51 pm

De foto is volledig, waar de eerste slechts een gedeelte weergaf. Zo is 'ie leuk om naar te kijken en boeit 'ie! Ben wel benieuwd waar je 'm gemaakt hebt.

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

HenkG
Forumlid
Forumlid

Bericht door HenkG » zo mar 18 2007 9:37 pm

Beste Cees,

De foto is op 2 februari gemaakt in de Eiffel, uitkijkend op de Moezel en het stadje Kröv...

Groet,

Henk

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”