Onderstaande foto's vond ik zelf wel goed gelukt, maar wil ook graag jullie mening horen. Bij voorbaat dank!
Foto 1
Interieur van een kerkje uit 17e eeuw op het eiland Mazzorbo bij Burano (Laguna di Venezia).
Statief erbij gepakt en een lange sluitertijd gebruikt.
Vind zelf het zonlicht mooi diffuus door de vensters komen wat het geheel sfeervol maakt. Alleen de vensters zelf zijn dus overbelicht helaas en krijg ik in Capture ook niet anders. Zelf denk ik dat dit iets was voor HD, maar dat heb ik nog nooit gedaan en moet me dus nog in verdiepen. Of vinden jullie die overbelichte vensters niet zo storend? Ik hoor het graag.

Foto 2
Lio Piccolo (Laguna di Venezia)
Vanaf statief met langere sluitertijd. Rechts achterin (buiten beeld) was men wat afval aan het verbranden, waarbij de rook over het water trok als een opkomende mist.
Toen ik de plaat in het groot terugzag op m'n computerscherm kreeg ik associaties met een (enigszins vergeeld) olieverfschilderij van zo'n oude meester.
Vind het zelf wel sfeervol.

Foto 3
Chima di Brenta (Trentino)
Op 2,5 km. hoogte, gezien vanaf de Paganella (Andalo).
Beneden leek het nog super helder weer, maar eenmaal boven merkte je toch dat er zomers meer vocht in de lucht zit, waardoor het minder helder is als 's winters.
Beetje met Capture gespeeld om het beter te krijgen.
http://94.100.116.37/1091000001-1091050 ... _G9vh.jpeg
Foto 4
Grotto di Preéri (Monte Baldo)
Om uit te drukken hoe groot en hoog deze imposante prehistorische grot is, mijn vrouw bereid gevonden om rechts onderin te poseren.
Vond het zonder een persoon op de voorgrond anders niet goed overkomen.
Overigens wel een klim van 3 uur en erg inspannend om er te komen over een paadje van zo'n 40 cm. breed. Maar wel een leuk kadootje toen we er eenmaal waren, want in de grot stond een fles wijn voor ons klaar van een lokaal wijnhuis. Zij zetten dat bij wijze van publiciteit neer voor degenen die de tocht ernaartoe maken (wij waren dit jaar vermoedelijk de eersten, dus zoveel flessen kost ze dat niet

Foto 5
Strand met vliegerverkoper (Ca' Pasquali)
Heb vooral geprobeerd de gezellige en zeer kleurrijke drukte op het warme strand weer te geven.

Ik hoor graag wat ik kan verbeteren.
Groeten,
Arnold