afstandbediening icm zelfontspanner

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
Tim Horsthuis

afstandbediening icm zelfontspanner

Bericht door Tim Horsthuis » ma mar 19 2007 7:42 pm

Geachte deskundigen,

Misschien had ik even moeten zoeken op dit forum, maar ik geloof dat deze site een beetje de kuren heeft, bij alles wat ik opzoek en aanklik zegt de site: er zijn geen nieuwe berichten :shock:

Dit is het probleem:

Voor mijn hobby fotografeer ik vissen, karpers wel te verstaan. Dit doe ik door mn d70 op een statief te zetten.

Nu wil ik dit doen door mn d70 te activeren door de afstandbediening, dit gaat prima. Als ik de tijd voor de zelfontspanner op 10 seconden zet, doet de camera hier niks meer op uit, hij wacht nog maar 3 seconden, in plaats van 10.

Wie iemand hoe ik dit in moet stellen?

groeten Tim

dragon2

Bericht door dragon2 » di mar 20 2007 8:29 am

Huh? De zelfontspanner heeft niets te maken met de afstandsbediening. Je moet de afstandsbediening-stand hebben niet de zelfontspanner.

Er is een custom functie voor de afstandsbediening, zet die op 15 minuten, dan hoef je niet zo vaak de camera weer in de afstandsbediening-stand te zetten.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » di mar 20 2007 9:50 am

Ik heb de D70 niet maar wel even de handleiding gedownload. Daar zie ik vanaf blz. 107 info over de instelling "Afstandsbediening vertraagd" en "Afstandsbediening Direct". Dit is in te stellen in Persoonlijke instelling 2.
Zoals ik het lees is het verschil tussen die 2 dat in het eerste geval de foto genomen wordt op 2 seconden NA scherpstellen.
In de Direct instelling wordt meteen na scherpstellen de foto genomen.
Ik begrijp hieruit dat de zelfontspanner in dit verhaal gewoon niet meetelt/meedoet.

Rogier

Bericht door Rogier » di mar 20 2007 10:11 am

Remos, persoonlijke instelling 2 bepaalt alleen of in de afstanbedieningstand de foto direct gemaakt wordt of twee seconden na scherpstellen. Daarnaast heb je nog een stand met zelfontspanner die je met de afstandbediening moet kunnen triggeren. Voor zover ik weet moet die gewoon die gewoon de tijd aanhouden die voor de zelfontspanner is ingesteld.

Ik zal vanavond eens met mijn camera uitproberen.

Tim Horsthuis

Bericht door Tim Horsthuis » di mar 20 2007 7:15 pm

Hallo mannen, dank voor jullie reactie,

Het is precies zoals Rogier opmertkt, na het afdrukken met de afstandbediening, moet de camera nog 10 seconden wachten met de opname.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet instellen, tenminste, het lijkt me toch dat dit kan met zo'n geavanceerd toestel.

Vr Gr
Tim Horsthuis

dragon2

Bericht door dragon2 » wo mar 21 2007 8:46 am

dat is een combinatie van zelfontspanner en afstandsbediening. volgens mij kan dat niet.

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door gijs sandberg » wo mar 21 2007 12:23 pm

Tim Horsthuis schreef:Het is precies zoals Rogier opmertkt, na het afdrukken met de afstandbediening, moet de camera nog 10 seconden wachten met de opname.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet instellen, tenminste, het lijkt me toch dat dit kan met zo'n geavanceerd toestel.
Als je na het indrukken van de afstandsbediening wilt dat de kamera nog 10 seconden wacht, moet je vlg mij het volgende instellen (ref UK manual pagina's):
-Custom 24 self timer delay (default 10 sec) pg 153
-Custom 25: tijd dat naar afstandsbedienign "geluisterd wordt) pg 154
-set Self timer delayed remote mode (symbolen remote EN selftimer op LCD (zie pg 106/107)

Groeten, Gijs Sandberg
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

HenkG
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door HenkG » wo mar 21 2007 7:50 pm

Tim schrijft:

Misschien had ik even moeten zoeken op dit forum, maar ik geloof dat deze site een beetje de kuren heeft, bij alles wat ik opzoek en aanklik zegt de site: er zijn geen nieuwe berichten.

Op deze opmerking wordt verder niet ingegaan. Maar ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Wat doen wij dan verkeerd?

Als ik als zoekterm 'draadontspanner' in tik, dan verschijnt er een lijst met onderwerpen waarin die draadontspanner op de een of andere manier genoemd wordt. Als ik op een van de onderwerpen klik, dan komt de opmerking die Tim beschrijft...

Groet,

Henk

Probleem lijkt nu opgelost... Ik doe niets anders, maar nu gaat het zoeken wél goed.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”