Morgen weer fotos schieten op festival. Buiten. Heb al meerdere malen gedaan, maar wil het nu eens anders aanpakken ipv de 'standaard' fotokiekjes van het publiek en de artiesten.
Nu sta ik wel eens op een bankje om wat hoger te komen, maak ik fotos van bv de loempiaverkoper terwijl hij bezig is in zn stand ipv ervoor etc. Maar fotos van het publiek wil ik anders aanpakken. Nu heb ik ik o.a. het idee om wat meer beweging in de fotos maken mbv de sluitertijd.
Ik ben wat laat hiermee omdat het de avond ervoor is, maar beter laat dan nooit natuurlijk.
Hoor graag tips en technieken!
Fotografie op festival
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Fotografie op festival
Ik zou zeggen, drink een fles rum leeg van te voren, gegarandeerd dat je "beweging" in je foto's krijgt.

Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Je kunt ook eens foto's maken uit het oogpunt van b.v. een kind. Dus een laag standpunt innemen. Je zult "opkijken" van de resultaten.
- rjmulder
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Of je staat dan stijf van de drankflippie17 schreef:Ik zou zeggen, drink een fles rum leeg van te voren, gegarandeerd dat je "beweging" in je foto's krijgt.![]()
![]()

Nikon camera's | Glas in kokers | Onweer in doosjes | Beetje Manfrotto spul | Tassen van LowePro
- JJG
- Forumlid
Was weer een mooi dagje op Slowlands in Deventer!
Voor wie de fotos wil zien : http://www.flickr.com/photos/jelmergrem ... 817441749/
Ben zelf best tevreden. Hoor graag kritiek!
Voor wie de fotos wil zien : http://www.flickr.com/photos/jelmergrem ... 817441749/
Ben zelf best tevreden. Hoor graag kritiek!
- gijsmondria
- Forumlid
Heb even een snelle blik geworpen op jouw serie, het zijn er te veel om een mening te vormen.
Wat mij opvalt is dat je witbalans vaak niet klopt, veel paarse foto's.
Je creatief bent bezig geweest met scheve foto's
Soms scherpte mist in foto's
Het mij een ontzettend gaaf festival lijkt.
Ik zou een serie van +/- 8 beste foto's kiezen, en die plaatsen op het forum, als je reacties wil op jouw shoot.
Groet,
Gijs Mondria
Wat mij opvalt is dat je witbalans vaak niet klopt, veel paarse foto's.
Je creatief bent bezig geweest met scheve foto's
Soms scherpte mist in foto's
Het mij een ontzettend gaaf festival lijkt.
Ik zou een serie van +/- 8 beste foto's kiezen, en die plaatsen op het forum, als je reacties wil op jouw shoot.
Groet,
Gijs Mondria
Nikon D90
Nikon 80-200 f2.8 - Tamron 17-50 2.8 - Kenko pro 2x
Nikon 80-200 f2.8 - Tamron 17-50 2.8 - Kenko pro 2x
- JJG
- Forumlid
Dank voor je reactie en opmerkingen!
Het zijn er idd veel. De link staat gelinkt aan het fotoarchief van de organisatie. Vandaar.
Het paars komt wellicht door de bewerking? Ik zal nog eens kijken naar de originelen. maar is me daar niet opgevallen...
Het zijn er idd veel. De link staat gelinkt aan het fotoarchief van de organisatie. Vandaar.
Het paars komt wellicht door de bewerking? Ik zal nog eens kijken naar de originelen. maar is me daar niet opgevallen...