Forumleden actief in Hoorn [verzamel]
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Forumleden actief in Hoorn [verzamel]
Zoals altijd heb ik vrij veel foto's van forumleden geschoten tijdens het gezellige en goed georganiseerde NCN uitje vandaag in Hoorn. Ik ga ze hier plaatsen. Ik plaats ze bijna allemaal, omdat de meeste mensen het leuk vinden als ze foto's van zichzelf zien. Als je een foto groter wilt hebben, dan laat je het maar even weten.
Ik ben al begonnen met de nabewerking (niet dat er veel aan hoeft te gebeuren), maar ik moet wel eerst even de EXIF data wat uitkleden omdat ik met nog niet in de winkel liggende objectieven gewerkt heb. Eventuele tips hoe dat te doen kan je hier kwijt.
De "normale" foto's kan je in dit draadje kwijt.
Ik ben al begonnen met de nabewerking (niet dat er veel aan hoeft te gebeuren), maar ik moet wel eerst even de EXIF data wat uitkleden omdat ik met nog niet in de winkel liggende objectieven gewerkt heb. Eventuele tips hoe dat te doen kan je hier kwijt.
De "normale" foto's kan je in dit draadje kwijt.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Re: Forumleden actief in Hoorn (2010-09-12)
Zo, de eerste paar. Er zullen er nog wel een zootje volgen. Dit makkelijk inkoppen; leuk om te doen, leuk om te zien. Althans, dat vind ik.
Oh ja, de groep was in tweeën gesplitst. Ik heb derhalve maar met de helft van de groep gelopen.
1. Hans heeft altijd zo zijn eigen methoden om te fotograferen.

2.

3. Mooi roze is niet lelijk. Het onderwerp wist dat ik deze foto nam, dus dat zit wel goed.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

Oh ja, de groep was in tweeën gesplitst. Ik heb derhalve maar met de helft van de groep gelopen.
1. Hans heeft altijd zo zijn eigen methoden om te fotograferen.

2.

3. Mooi roze is niet lelijk. Het onderwerp wist dat ik deze foto nam, dus dat zit wel goed.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

- Melliw
- Clublid
- Contacteer:
Ik zie verdacht veel objectieven die ik gisteren ook heb gezien. 

- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Tja, mensen kopen wel eens wat.Melliw schreef:Ik zie verdacht veel objectieven die ik gisteren ook heb gezien.
Nu is het gemiddelde NCN lid wat ruimer gesorteerd dan de gemiddelde hobbyfotograaf. Dat is me al vaker opgevallen...

- hans1956
- Regiocoördinator
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Inderdaad!!!!!!!!! :mrgreen: :mrgreen:Melliw schreef:Ik zie verdacht veel objectieven die ik gisteren ook heb gezien.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Gelijk maar even doorgegaan. Ik moet echt een kei zijn in Capture NX, want ik was er zo doorheen. Normaal is er zoiets als een limiet in de aantallen die je in het forum stort in een draadje, maar dit soort foto's zie ik altijd als een uitzondering op de regel.
Oh ja, als iemand er een probleem mee heeft zo prominent op dit publieke forum te verschijnen, meld me dat dan even via een PB. Dan verwijder ik de betreffende foto('s).
Dit setje is met grote, mooie ronde diafragma's geschoten met een ander kleinood uit Hans z'n tas met speeltjes. Dus niet perse de best mogelijke diafragma's, maar gewoon kijken wat zo'n ding kan. Klik even op de foto's als je ze echt goed wilt zien; de verkleinde versie toont de klasse niet echt!
10. f/2. Flinterdunne DOF. En dit kan dus tot f/1.4...

11.

12. f/4. Niet echt wijd open natuurlijk, maar wel met hetzelfde objectief.

13.

14. Wat mij betreft een hele fraaie. Laat goed zien wat dit ding kan.

15.

16.

17.

Oh ja, als iemand er een probleem mee heeft zo prominent op dit publieke forum te verschijnen, meld me dat dan even via een PB. Dan verwijder ik de betreffende foto('s).
Dit setje is met grote, mooie ronde diafragma's geschoten met een ander kleinood uit Hans z'n tas met speeltjes. Dus niet perse de best mogelijke diafragma's, maar gewoon kijken wat zo'n ding kan. Klik even op de foto's als je ze echt goed wilt zien; de verkleinde versie toont de klasse niet echt!
10. f/2. Flinterdunne DOF. En dit kan dus tot f/1.4...

11.

12. f/4. Niet echt wijd open natuurlijk, maar wel met hetzelfde objectief.

13.

14. Wat mij betreft een hele fraaie. Laat goed zien wat dit ding kan.

15.

16.

17.

- Reest
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Patrick
Volgend zinnetje wat je hierboven noemde...snap ik ff niet ?
" Nu is het gemiddelde NCN lid wat ruimer gesorteerd dan de gemiddelde hobbyfotograaf."
Rinus
" Nu is het gemiddelde NCN lid wat ruimer gesorteerd dan de gemiddelde hobbyfotograaf."
Rinus
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Ben je wel eens meegeweest op een forumwandeling Rinus? Je zal zien dat er heel wat spullen worden meegesleept. Ik bedoel te zeggen dat de fotouitrusting van de gemiddelde NCN-er op z'n minst compleet en van goede kwaliteit genoemd kan worden.Reest schreef:Patrick
Om te voorkomen dat ik een verkeerd beeld schep; niets hoeft. Zoals altijd tijdens wandelingen, en ook vandaag weer, telt iedereen mee. Objectieven worden uitgeleend, en het maakt niet uit waarmee je schiet. Nou ja, er moet natuurlijk het liefst Nikon op je camera staan, dat wel.

- gvdnberg
- Clublid
- Contacteer:
Eigenlijk kon deze niet uitblijven......

Met dank aan Nikon voor de 24-70
Groeten, het was een heerlijke dag,
Gert van den Berg

Met dank aan Nikon voor de 24-70
Groeten, het was een heerlijke dag,
Gert van den Berg
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Laatste setje in dit draadje voor mij. Ik heb ze op 3 na alles geplaatst waarop ik mensen heb staan. Voorwaar geen onaardig percentage.
Ik ben benieuwd wat de anderen geschoten hebben. En ook met name in de andere ploeg.
18.

19.

20.

21.

22.

23.

24. Onze gids was de meneer met de paraplu.

25.

26.

27.

Zo, nu van de week nog eens kijken wat ik aan "gewone" foto's geschoten heb in Hoorn.
Ik ben benieuwd wat de anderen geschoten hebben. En ook met name in de andere ploeg.
18.

19.

20.

21.

22.

23.

24. Onze gids was de meneer met de paraplu.

25.

26.

27.

Zo, nu van de week nog eens kijken wat ik aan "gewone" foto's geschoten heb in Hoorn.

- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Liever niet; leuk ons groepje ook even te zien.gvdnberg schreef:Eigenlijk kon deze niet uitblijven......

- Reest
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Re: Forumleden actief in Hoorn [verzamel]
Patrick
Duidelijk hoor.
Wanneer in de Zuid West Regio een happening/wandeling gaat plaatsvinden zal ik het Nikon gehalte aan spulletjes ook mee helpen verhogen
Oproep aan mede-zeeuwen: wellicht een idee dit najaar een stuk van Zeeland op de Nikonsensoren vast te (laten) leggen???
Trouwens Patrick e.a. : mooie impressie van Hoorn.
Groet
Rinus
Duidelijk hoor.
Wanneer in de Zuid West Regio een happening/wandeling gaat plaatsvinden zal ik het Nikon gehalte aan spulletjes ook mee helpen verhogen

Oproep aan mede-zeeuwen: wellicht een idee dit najaar een stuk van Zeeland op de Nikonsensoren vast te (laten) leggen???
Trouwens Patrick e.a. : mooie impressie van Hoorn.
Groet
Rinus
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Hoorn? Dat laat ik zien in dat andere draadje...Reest schreef:Trouwens Patrick e.a. : mooie impressie van Hoorn.

Dank je voor het compliment.
- Cees
- Forumlid
De club wordt intussen zo groot, dat ik lang niet alle leden meer ken. Daarom even een verzoek: Wil de gefotografeerde en fotograferende meneer in het rode jack van foto nr. 13 mij even een Pb-tje sturen?
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning