een brok degelijkheid.
een brok degelijkheid.
Whhhooo!!!!
Ik ben onder de indruk van mijn net aangeschaft objectief, een 80-200mm af-d draaizoom.
Wat een mooie degelijke lens, voelt aan als een onverwoestbare tank.
Na een paar proefopname was ik helemaal verkocht.
Mijn eerder aangeschaf 18-200mm heb ik voor een goede prijs kunnen inruilen.
Hier ga ik nog veel plezier van hebben.
Groet van een blije Dick.
Ik ben onder de indruk van mijn net aangeschaft objectief, een 80-200mm af-d draaizoom.
Wat een mooie degelijke lens, voelt aan als een onverwoestbare tank.
Na een paar proefopname was ik helemaal verkocht.
Mijn eerder aangeschaf 18-200mm heb ik voor een goede prijs kunnen inruilen.
Hier ga ik nog veel plezier van hebben.
Groet van een blije Dick.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
perfect
Dick van harte gefeliciteerd, dit is de perfecte keuze.
Nog redelijk betaalbaar en perfecte kwaliteit.
Ik denk dat je hier heel veel plezier aan gaat beleven.
En toch prettig dat je nog een goede inruilprijs voor dat ouwe ding terug kreeg.
Succes ermee.
Groetjes George
Nog redelijk betaalbaar en perfecte kwaliteit.
Ik denk dat je hier heel veel plezier aan gaat beleven.
En toch prettig dat je nog een goede inruilprijs voor dat ouwe ding terug kreeg.
Succes ermee.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Statiefgondel voor 80-200 2,8
Hallo iedereen,
heb 2e hands een AF Nikkor 80-200mm 2,8 gekocht, echter zonder een statiefgondel.
Aangezien dit toch best wel een zwaar objectief is voor mijn dunne armpjes ben ik op zoek naar een statiefgondel. Weet iemand waar ik zo'n ding kan aanschaffen ?
heb 2e hands een AF Nikkor 80-200mm 2,8 gekocht, echter zonder een statiefgondel.
Aangezien dit toch best wel een zwaar objectief is voor mijn dunne armpjes ben ik op zoek naar een statiefgondel. Weet iemand waar ik zo'n ding kan aanschaffen ?
- Ed Post
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Statiefgondel voor 80-200 2,8
Daar is door Nikon nooit een statiefgondel voor gemaakt.Adrie61 schreef:Hallo iedereen,
Wel zijn er diverse aftermarket oplossingen geweest, echter die waren over het algemeen aardig aan de prijs.
Ook ik ben in het bezit van zo'n ding en heb er destijds (tweedehands) bijna 500 gulden voor betaald.
Hij moet om het voorste deel van de lens worden bevestigd, en dat is waarschijnlijk een reden waarom ik hem nooit gebruik.
Ik zal hem morgen wel even opzoeken en hier een foto er van posten.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
- Ed Post
- Clublid
Hier een foto van de betreffende statiefgondel.
Op de plaats van de rechthoekige opening komt het AF-schuifknopje.
Die dingen waren zo duur omdat ze met de hand gemaakt werden.

Op de plaats van de rechthoekige opening komt het AF-schuifknopje.
Die dingen waren zo duur omdat ze met de hand gemaakt werden.

Heb ikke wel
Praten we over het zelfde objectief??-
Heb zelf een 80-200 en wel de AF NIKKOR 80-200mm 1:2,8 D. Deze heeft wel een houder die meedraaid met objectief en waar dus het statief op kan
Er staat ook nog ED op
Is dit dan een ander objectief???
Heb zelf een 80-200 en wel de AF NIKKOR 80-200mm 1:2,8 D. Deze heeft wel een houder die meedraaid met objectief en waar dus het statief op kan
Er staat ook nog ED op
- Ed Post
- Clublid
Re: Heb ikke wel
Hans,Braakhuis schreef:Praten we over het zelfde objectief??-
Er staat ook nog ED op
Adrie61 had het over de schuifzoomversie van de 2.8/80-200mm ED AF.
Dit model dus.

Deze lens heeft geen statiefgondel en dan kom je dus bij die aftermarketdingen (voor zover die nog verkrijgbaar zijn).
Laatst gewijzigd door Ed Post op zo jun 24 2007 5:32 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- a90
- Forumlid
Er staan op Marktplaats nog 2 Nikon CL-43 lens kokers te koop, volgens mij nog nieuw ook, 20 euro het stuk !
Wellicht dat dit model ook voor genoemd objectief past ? heeft ie gelijk een mooi en veilig huis.
Wellicht dat dit model ook voor genoemd objectief past ? heeft ie gelijk een mooi en veilig huis.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"