Diashow van NEF bestanden
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Diashow van NEF bestanden
Omdat de kwaliteit van NEF bestanden groter is dan die van JPG bestanden wil ik ook mijn diashow met NEF's uitvoeren en niet met JPG's
Ik meen dat de diashow in Nikon Picture Project met NEF's plaatsvindt.
Heeft Lightroom de mogelijkheid van een diashow voor de NEF's?
M.
Ik meen dat de diashow in Nikon Picture Project met NEF's plaatsvindt.
Heeft Lightroom de mogelijkheid van een diashow voor de NEF's?
M.
Laatst gewijzigd door Marten op wo mar 21 2007 9:22 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Onno
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Het antwoord op die vraag lijkt me 'ja':Marten schreef:Heeft Lightroom de mogelijkheid van een diashow voor de NEF's?
Jan van Wijk schreef:...ook de WEB functie werkt perfect om even snel een foto gallery op internet te zetten zonder dat je zelf echt een website moet bouwen. Kijk maar eens op www.j-v-w.nl dit was bij elkaar denk ik inclusief het door Lightroom opbouwen en uploaden naar de webserver in een klein uurtje gebeurd

-
- Forumlid
Hallo Jan,
ik weet het niet zeker, maar volgens mij zet NPP de NEF's niet om naar JPG's als ik om een diashow vraag. Een diashow met NEF's start nagenoeg direkt, ongeacht het aantal NEF's, terwijl als ik in NPP vraag om één NEF te exporteren naar een JPG, dan duurt dat vele male langer.
Ik denk dus dat NPP in staat is om NEF's in een diashow te laten zien.
Maar ik kan mij vergissen....
groet,
M
ik weet het niet zeker, maar volgens mij zet NPP de NEF's niet om naar JPG's als ik om een diashow vraag. Een diashow met NEF's start nagenoeg direkt, ongeacht het aantal NEF's, terwijl als ik in NPP vraag om één NEF te exporteren naar een JPG, dan duurt dat vele male langer.
Ik denk dus dat NPP in staat is om NEF's in een diashow te laten zien.
Maar ik kan mij vergissen....
groet,
M
Even voor alle duidelijkheid: elke bewerking op de NEF betekent in principe dat ie bij export uit LR een JPG wordt (de kwaliteitsvoorwaarden daarvan leg je ergens in een keuzemenu vast).
Het kan best zijn dat LR om de NEF te kunnen vertonen de foto neutraal omzet in JPG. Maar wat doet dat er toe, als het beeld maar hetzelfde blijft en de originele beeldgegevens ook nog beschikbaar zijn.
Herrie
Het kan best zijn dat LR om de NEF te kunnen vertonen de foto neutraal omzet in JPG. Maar wat doet dat er toe, als het beeld maar hetzelfde blijft en de originele beeldgegevens ook nog beschikbaar zijn.
Herrie
-
- Forumlid
Ik heb de vraag voorgelegd aan Nikon Support. Gisteren de vraag gesteld, vandaag antwoord: perfecte service wat mij betreft!
De vraag was:
Ik gebruik Picture Project om van mijn NEF bestanden een diashow te laten zien.
Is datgene wat ik dan op mijn scherm zie het NEF bestand wat ik wil laten zien, of wordt tijdelijk een JPG bestand aangemaakt door PP en zie ik dus feitelijk JPG bestanden op mijn scherm bij de diashow.
Graag uw reactie,
Met vriendelijke groet,
Marten
Reactie Nikon
Geachte heer
Wij danken u dat u contact heeft opgenomen met Nikon-support.
De foto weergegeven in de diashow is de orginele. Indien u foto's maakt in NEF zullen deze in NEF worden weergegeven in de Diashow.
Met vriendelijke groeten,
Nikon Europe Support
Mijn conclusie tot nu toe:
Omdat NEF's meer beeldinformatie bevatten dan JPG's (Jan: "....maar realiseer je dat met fotograferen in JPG je ca 80% van je beeldinformatie weggooit....") zullen NEF's ook een kwalitatief beter beeld geven op het scherm.
Een diashow (desnoods van één foto) van NEF's heeft daarom mijn voorkeur.
Picture Project kan dat. Tot nu toe ken ik geen ander programma dat dat kan.
De vraag was:
Ik gebruik Picture Project om van mijn NEF bestanden een diashow te laten zien.
Is datgene wat ik dan op mijn scherm zie het NEF bestand wat ik wil laten zien, of wordt tijdelijk een JPG bestand aangemaakt door PP en zie ik dus feitelijk JPG bestanden op mijn scherm bij de diashow.
Graag uw reactie,
Met vriendelijke groet,
Marten
Reactie Nikon
Geachte heer
Wij danken u dat u contact heeft opgenomen met Nikon-support.
De foto weergegeven in de diashow is de orginele. Indien u foto's maakt in NEF zullen deze in NEF worden weergegeven in de Diashow.
Met vriendelijke groeten,
Nikon Europe Support
Mijn conclusie tot nu toe:
Omdat NEF's meer beeldinformatie bevatten dan JPG's (Jan: "....maar realiseer je dat met fotograferen in JPG je ca 80% van je beeldinformatie weggooit....") zullen NEF's ook een kwalitatief beter beeld geven op het scherm.
Een diashow (desnoods van één foto) van NEF's heeft daarom mijn voorkeur.
Picture Project kan dat. Tot nu toe ken ik geen ander programma dat dat kan.