"Sprintje trekken"

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Robin
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

"Sprintje trekken"

Bericht door Robin » zo sep 19 2010 4:39 pm

Zondag 5 september was het zo ver, de 28e Rally Sprint te Amsterdam werd gehouden.

Hier was ik al eens eerder geweest als toeschouwer maar had besloten dit jaar mijn DSLR mee te nemen.

Een 6 tal foto's.

1.
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

Voor mij de eerste keer. Ben er nog steeds nog niet over uit wat de goede keuze is voor AF-C dynamisch (9, 21 of 51 3d-tracking)
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Cookie1397
Clublid
Clublid

Re: "Sprintje trekken"

Bericht door Cookie1397 » zo sep 19 2010 8:34 pm

De auto's goed in beeld maar behalve bij 5 zit er geen "beweging" in de foto's. Alles is scherp en je zou net zo goed kunnen zeggen dat het geparkeerde auto's zijn. Pannen met lagere sluitersnelheid zodat de achtergrond onscherp wordt.
Nikon Z Z & de maskers

george013

Bericht door george013 » zo sep 19 2010 9:37 pm

Ed Schouten schreef:De auto's goed in beeld maar behalve bij 5 zit er geen "beweging" in de foto's. Alles is scherp en je zou net zo goed kunnen zeggen dat het geparkeerde auto's zijn. Pannen met lagere sluitersnelheid zodat de achtergrond onscherp wordt.
Ze komen de bocht uit. Kun je moeilijk pannen.
George

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » zo sep 19 2010 9:53 pm

Nee, maar door een langere sluitertijd kun je wel zorgen dat de aangedreven wielen niet stilstaan.... :wink:
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Robin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Robin » zo sep 19 2010 11:09 pm

@ Sweder je heb helemaal gelijk alleen bij f9 tot 13 zat ik gemiddeld op 200e tot 320e sluitertijd met ISO 160(L0,3 geloof ik) heb ook geprobeerd beweging in de wielen te houden maar de meeste auto's gleden meer door de bochten en met die sluitertijden word het erg lastig. Maar het is zeker een punt om goed te onthouden voor de volgende keer :wink2:

Ps op flickr staan er nog meer :mryellow:
Greetz... Robin

SwederD70
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » ma sep 20 2010 7:47 pm

Tja dat worden sluitertijden van 1/80ste tot 1/125ste dan…(S-standje) beetje vertrouwen op de VR…

Maar lastig om vanuit je gekozen standpunt vette actie foto’s te krijgen…je pakt ze net op het dooie punt (precies in de hoek van een bocht waar de snelheid het minst is)
Mischien had je in de binnenbocht moeten gaan staan (daar waar die pershesjes ook staan op #5) als het toegangkelijk was voor publiek?

Maar eh rally is erggg lastig, zelfs voor mij
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Robin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Robin » ma sep 20 2010 8:06 pm

Jammer genoeg was het erg beperkt kwa mooie plekken om te schieten.
Zelf waren er genoeg foto's met beweging in de wielen maar waren deze niet echt naar mijn zin om ze knap uit te kunnen snijden

Om een pers hesje te bemachtigen moest je aan veel voorwaarde voldoen :cry: ook het aantal was beperkt had ik het idee.

Maar dit is weer een goed leer moment voor volgend jaar :D
Greetz... Robin

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » ma sep 20 2010 9:25 pm

Ik ben het wel een beetje met Sweder eens. Je gekozen standpunt is nét niet goed. Je wilde snelheid weergeven maar de auto heeft op dit punt weinig snelheid. Dat kan wel maar dan had je hier met je sluitertijden toch naar beneden moeten gaan en een erg vaste hand moeten hebben. Maar het is een lastig punt. Om mooie beweging in de wielen te krijgen kan je het beste een tijd nemen van 1/160 of lager. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van de snelheid van de auto.

Vorig jaar had je geen foto's ,nu wel en dus volgende keer worden de foto's beter, moet je maar denken.
Ik zou dan wel een andere plek kiezen m.b.t. de achtergrond.

Ohja, bij foto 5 zit de minste beweging in de andere fotografen. Die staan allemaal stil en kijken maar :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”