site om foto's te plaatsen
site om foto's te plaatsen
Hallo,
Ik gebruik nu http://www.flickr.com" onclick="window.open(this.href);return false; om foto's online te plaatsen, maar zijn er nog andere en wellicht betere sites dan flickr.com ?
Verder kan ik de exif data niet zien als ik de foto's op flickr plaats, iemand enig idee hoe dat komt ?
gr,.
Patrick
Ik gebruik nu http://www.flickr.com" onclick="window.open(this.href);return false; om foto's online te plaatsen, maar zijn er nog andere en wellicht betere sites dan flickr.com ?
Verder kan ik de exif data niet zien als ik de foto's op flickr plaats, iemand enig idee hoe dat komt ?
gr,.
Patrick
- Jolanda
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: site om foto's te plaatsen
Hoi Patrick,
zorgen dat je je originele foto maximaal 1024 uploadt naar flickr, met exif-info.
Ga dan naar eigenschappen van de foto en kopieer de link tussen de img-tags hier en je hebt een foto met exif.
Ben even naar jouw flickr-site geweest, maar volgens mij heb je foto's ge-upload zonder exif. Misschien in bordermaker/cs eruitgehaald??
Oh ja, heb je in je gegevens wel aangevinkt dat de exif-data zichtbaar moet blijven?
Ook zie ik bij jouw foto's geen 'original size' staan?
En Picasa wil ook wel eens wat info vernaggelen.
Groeten,
Jolanda
voorbeeld van mijn flickr-site (neem gerust een kijkje, ik heb je net toegevoegd aan mijn contacten):

even gecheckt: exif is volledig zichtbaar.
zorgen dat je je originele foto maximaal 1024 uploadt naar flickr, met exif-info.
Ga dan naar eigenschappen van de foto en kopieer de link tussen de img-tags hier en je hebt een foto met exif.
Ben even naar jouw flickr-site geweest, maar volgens mij heb je foto's ge-upload zonder exif. Misschien in bordermaker/cs eruitgehaald??
Oh ja, heb je in je gegevens wel aangevinkt dat de exif-data zichtbaar moet blijven?
Ook zie ik bij jouw foto's geen 'original size' staan?
En Picasa wil ook wel eens wat info vernaggelen.
Groeten,
Jolanda
voorbeeld van mijn flickr-site (neem gerust een kijkje, ik heb je net toegevoegd aan mijn contacten):

even gecheckt: exif is volledig zichtbaar.
click voor mijn foto's op flickr.
Jolanda,
Ik heb de foto's in picasa bekeken en van de raw versie een jpg versie gemaakt. Deze jpg versie staat op flickr.
Ik heb geen idee of in picasa de exif data er uit wordt gehaald. Ik weet wel hoe ik foto's hier op het forum moet plaatsen, dat is geen
probleem.
Ik heb de foto's in picasa bekeken en van de raw versie een jpg versie gemaakt. Deze jpg versie staat op flickr.
Ik heb geen idee of in picasa de exif data er uit wordt gehaald. Ik weet wel hoe ik foto's hier op het forum moet plaatsen, dat is geen
probleem.
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Is al regelmatig aan de orde geweest, de beste manier is en blijft eigen webruimte huren, kun je ook nog een leuke eigen website bouwen. Er zijn diverse goedkope en betrouwbare hosters waar dit kan. Ikzelf plaats alles bij antagonist.nl voor 24,-- per jaar (excl. BTW) maar er zijn meer mogelijkheden.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
- Jolanda
- Clublid
- Contacteer:
Patrick,
jouw foto's op flickr heb ik aangeklickt en bekeken: geen volledige exif, alleen wat gegevens vanuit picasa.
Ik denk dat je in de settings van flickr nog wat vinkjes moet aanzetten. Klik voor de gein maar eens op een foto op mijn flickr site, ga bovenin naar actions, view exif en !
Kijk dan eens bij je eigen foto's: dat is afwijkend. Kijk ook eens bij de rechterkant van jouw foto's. Ik zie alleen all rights reserved staan, terwijl er bij mij meer meldingen staan.
Jolanda
jouw foto's op flickr heb ik aangeklickt en bekeken: geen volledige exif, alleen wat gegevens vanuit picasa.
Ik denk dat je in de settings van flickr nog wat vinkjes moet aanzetten. Klik voor de gein maar eens op een foto op mijn flickr site, ga bovenin naar actions, view exif en !
Kijk dan eens bij je eigen foto's: dat is afwijkend. Kijk ook eens bij de rechterkant van jouw foto's. Ik zie alleen all rights reserved staan, terwijl er bij mij meer meldingen staan.
Jolanda
Jolanda,
Ik denk dat als je aanlogt je meer ziet dan dat je bij iemand op de site kijkt.
Hoe dan ook, ik kan wel als ik aangelogd ben een gedeelte van de exif data zien, maar niet zoveel als jij er hebt staan, dat is veel uitgebreider.
Wellicht dat het toch door picasa komt, zou eens een ander programma moeten proberen.
gr.,
Patrick
Ik denk dat als je aanlogt je meer ziet dan dat je bij iemand op de site kijkt.
Hoe dan ook, ik kan wel als ik aangelogd ben een gedeelte van de exif data zien, maar niet zoveel als jij er hebt staan, dat is veel uitgebreider.
Wellicht dat het toch door picasa komt, zou eens een ander programma moeten proberen.
gr.,
Patrick
- Jolanda
- Clublid
- Contacteer:
mmm, daar heb je wel een punt ja.
zet anders een onbewerkte jpg eens op flickr, zonder tussenkomst picasa. Misschien zie je dan al meteen verschil.
Succes
Jolanda
zet anders een onbewerkte jpg eens op flickr, zonder tussenkomst picasa. Misschien zie je dan al meteen verschil.
Succes
Jolanda
ok, Ik heb even een foto geplaatst van Thijmen.
Check maar eens of je verschil ziet ?
Patrick
Check maar eens of je verschil ziet ?
Patrick
OK. Ik zie dus meer exif data als ik aangelogd ben in flickr.
Echter als ik op de foto click in dit forum is de exif data niet zichtbaar.
Jolanda, heb jij een free account bij flickr ?
Echter als ik op de foto click in dit forum is de exif data niet zichtbaar.
Jolanda, heb jij een free account bij flickr ?
- Jolanda
- Clublid
- Contacteer:
ik constateer hetzelfde als bij jou.
Ik heb een pro-account, maar dat moet volgens mij voor de exif-gegevens niet uitmaken.
Als ik op see all sizes bij jou klik, zie ik daarna niet de original size van uploaden staan. Bij mij wel. Als ik die dan uploadt, geeft hij de exif weer.
mmm, verder zoeken dus.
J
Ik heb een pro-account, maar dat moet volgens mij voor de exif-gegevens niet uitmaken.
Als ik op see all sizes bij jou klik, zie ik daarna niet de original size van uploaden staan. Bij mij wel. Als ik die dan uploadt, geeft hij de exif weer.
mmm, verder zoeken dus.
J
- Jolanda
- Clublid
- Contacteer:
In privacy en permissions kun je aangeven of de exif moet worden weergegeven.
Waarschijnlijk heeft het met het type account te maken denk ik. Ik kan je een foto sturen, als jij die dan upload, dan denk ik dat er verschil is
- Jolanda
- Clublid
- Contacteer:
ok. ik stuur je pb-tje met e-mailadres.
- Jolanda
- Clublid
- Contacteer:

volgens mij zit alle exif erin.
Wat heb ik gedaan? In capture NX grootte bewerkt naar 1024 en dan vastgelegd als jpg. Deze jpg ge-upload naar flickr en daar de original size gepakt en hier tussen img-tags gezet.
Jolanda