Bericht
door André » ma okt 04 2010 9:40 pm
Vanmiddag heb ik in de tuin (jaja die hebben wij ook nog, al is dat meer het domein van mijn vrouw) een 4 tal foto's gemaakt op 70mm, Diafragma F4, F6,3, F8 en F11 met de 24-120 en dezelfde foto's gemaakt met exact dezelfde instellingen met de 24-70 (die morgen weg gaat naar de volgende eigenaar). En de uitkomst is eigenlijk dat ik blij verrast ben, omdat ik eigenlijk geen verschil zie tussen de 2 objectieven. Even scherp en vol van kleur. Ik zie alleen bij de F11 foto bij de 24-70 iets minder scherpte, maar dat is denk ik te verklaren omdat de 24-120 natuurlijk VR heeft. Het betreft dus bewegingsonscherpte.
Jullie mogen me op mij op mijn woord geloven, maar ik ben ook best bereid de foto's hier te plaatsen. Uiteraard puur zonder bewerking (alleen verkleind) uit de camera.
Conclusie is wel, dat ik voor mijn gevoel, mede omdat voor mij het "foutje" de 24-70 echt wat gewicht betreft op het randje zat, vervangen heb voor dit topobectief de 24-120 VR-II. Hij weegt 200 gram minder + de VR-II maakt het weer leuk om op pad te gaan.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.