Twijfel nieuwe lens
Twijfel nieuwe lens
Ik zit enorm te twijfelen over een nieuwe lens. Momenteel heb ik een D5000 met een 18-55 en een 18-105. Nu wil ik graag gaan uitbreiden en de 2 opties die overblijven zijn de af-s 50mm en de af-s 70-300. Ik heb nog niet heel veel ervaring als fotograaf, maar ik ben wel erg enthousiast over het fotograferen!
Nu zal jullie eerste vraag waarschijnlijk zijn welke ik meer zou gebruiken en ik denk dat dat 50-50 is.
Kunnen jullie mij misschien argumenten geven welke mijn keuze makkelijker kunnen maken?
Alvast bedankt in ieder geval!
ps ik heb het niet bij objectieven geplaatst omdat de subcategorie niet aansluit bij mijn opties
Nu zal jullie eerste vraag waarschijnlijk zijn welke ik meer zou gebruiken en ik denk dat dat 50-50 is.
Kunnen jullie mij misschien argumenten geven welke mijn keuze makkelijker kunnen maken?
Alvast bedankt in ieder geval!
ps ik heb het niet bij objectieven geplaatst omdat de subcategorie niet aansluit bij mijn opties
- Melliw
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Twijfel nieuwe lens
Ik zou voor de 50mm gaan.
Waarom:
- het is een prime
- hij is lichtsterk
Twee hele belangrijke redenen voor mij. Een prime dwingt je tot creativiteit.
Een lichtsterk objectief geeft mooiere onscherpte, zeker de 50mm.
Groeten van Willem
Waarom:
- het is een prime
- hij is lichtsterk
Twee hele belangrijke redenen voor mij. Een prime dwingt je tot creativiteit.
Een lichtsterk objectief geeft mooiere onscherpte, zeker de 50mm.
Groeten van Willem
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Het hangt er maar van af wat je zoal fotografeert. 50 m'n heb je nu ook al met je beide objectieven (die elkaar helemaal overlappen), maar niet zo lichtsterk. Dus dat is alleen interessant als je die lichtsterkte nodig hebt. In de praktijk gebruik ik mijn losse 50mm echter nooit.
Een 70-300VR daarentegen geeft wel een aanzienlijke uitbreiding van je mogelijkheden en daar zou ik zonder aarzelen voor kiezen.