Landgoed de Junne

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
jvhoof

Landgoed de Junne

Bericht door jvhoof » ma okt 04 2010 9:35 pm

Ik ben Jos van Hoof 58 jaar en de trotse bezitter van een nikon d90. Ondanks mijn visuele handicap vindt ik het een uitdaging om te fotograferen. Mijn beperkte visie en kleurenblindheid weerhouden mij er niet van om de camera te gebruiken.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

Daviddvd

Re: Landgoed de Junne

Bericht door Daviddvd » ma okt 04 2010 9:37 pm

Vind het eerlijk gezegd niks, geen spannende compositie's , belichtingen en onderwerpen. Sorry.

Frankie
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Frankie » ma okt 04 2010 10:23 pm

Gaaf dat je ondanks je handicap toch weet te genieten van fotografie !
Nog gaver als je daarmee doorgaat en je je niet laat weerhouden door een 'kortzichtige' reactie, waarschijnlijk is je tekst niet goed gelezen. (David :wink: )

Daviddvd

Bericht door Daviddvd » ma okt 04 2010 10:30 pm

Oh excuus , inderdaad niet gelezen :oops: , dan vind ik het wel knap dat je nog kunt fotograferen, maar ik blijf bij m'n standpunt.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » di okt 05 2010 12:27 am

Goede beurt David. Twee regels tekst en je leest ze niet... :?

Hoe doe je dat precies Jos? Wat kan je wel en wat kan je niet zien? En hoe bedien je de camera?

In ieder geval welkom op ons forum!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Cookie1397
Clublid
Clublid

Bericht door Cookie1397 » di okt 05 2010 3:56 am

Hallo Jos, mooi dat je "ondanks" jou visuele handicap toch fotografeert, CHAPEAU. Dat het volgens sommige geen top foto's zijn mag de pret niet drukken lijkt me. Belangrijkste is dat je zelf veel plezier beleeft aan deze hobby en met mooie foto's thuis komt. En ook leuk dat je het met ons wilt delen.

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » di okt 05 2010 7:34 am

Jos, hartstikke welkom hier op het forum, sluit me aan bij Patrick en ben daardoor ook benieuwd wat je nog wel kunt visueel gezien. Laat je niet afschrikken door iemand die hier op dit forum niet uitblinkt in tact. Negeer het en luister naar de goedwillenden hier. Je kunt hier ongelooflijk veel leren. Hele fijne tijd, groet, peter

En uit ervaring, schitterend dorp Junne met een nog veel mooiere omgeving.
Laatst gewijzigd door gewoon peter op di okt 05 2010 8:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Daviddvd

Bericht door Daviddvd » di okt 05 2010 7:38 am

Even voordat ik weer helemaal word afgemaakt, de foto staat toch in beoordelingen? Zet hem dan lekker in presentaties :huh:

Daniël

Bericht door Daniël » di okt 05 2010 7:56 am

Daviddvd schreef:Even voordat ik weer helemaal word afgemaakt, de foto staat toch in beoordelingen? Zet hem dan lekker in presentaties :huh:
:lol: je hebt helemaal gelijk.

Ze zijn niet boeiend tot een bepaalde hoogte.

1 niet boeiend. Had hier iets anders gekozen qua compositie. Kleur zeg ik niks over omdat ik kleuren niet goed in kan schatten.
2 mooi stukje heide
3 heel apart
4 deze even iets oplichten. Kleuren boeien mij wel. Lekker bosachtig
5 weer iets minder. Misschien een leuk idee om vlak bij het plasje te staan en dan een foto te nemen. Krijg je meer spiegeling.

Voor alles mis ik wel scherpte. Maar blijf doorgaan. Want dat doe ik ook en ik ben gewoon stront eigenwijs :mryellow:

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » di okt 05 2010 11:14 am

Daviddvd schreef:Even voordat ik weer helemaal word afgemaakt, de foto staat toch in beoordelingen? Zet hem dan lekker in presentaties :huh:
Op zich is dat correct, maar dan nog moet je denk ik even kijken tegen wie je het hebt. Is iemand pas begonnen met fotografie, of is er "iets anders" aan de hand, dan past enige tact en terughoudendheid. Idem voor mensen die pas komen kijken op het forum; die weten wellicht nog niet zo goed waar deze sectie voor staat. Het is sowieso niet de bedoeling om elkaar neer te sabelen met korte opmerkingen.

Wat hier wel de bedoeling is dat mensen ook op fototechnische en compositorische zaken worden aangesproken. Niets mis mee als dat bij gevorderden flink gedaan wordt.

Nu weer gewoon verder met de foto's en de speciale situatie waaronder ze gemaakt zijn graag.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

jvhoof

Bericht door jvhoof » di okt 05 2010 4:46 pm

Bedankt voor de vele reacties op deze reeks. Ik kan me goed vinden in de diverse opbouwende kritiek.
Ik kan nog redelijk zien maar mis op afstand heel veel detail. Kleine dingetjes zie ik niet of nauwelijks.
Ik fotografeer de dingen zoals ik ze met mijn visuele handicap ervaar en dat kan inderdaad leiden tot slechte cq minder goede composities.
Hier valt voor mij nog veel te leren. Door mijn kleurenblindheid is het het moeilijk om contrasten juist in te schatten. Het wordt dan inderdaad vaak te donker of te licht. Ik kan in ieder geval aan de slag met de opmerkingen in de reactie van Driver. De scherpte heeft misschien te maken de instellingen in de camera.
Het niet scherp kunnen zien is een van de concequenties van mijn hendicap.
Of de composite van een foto wel of niet goed is wordt natuurlijk ook voor een groot deel bepaald door het gevoel van de fotograaf. Maar goed dat er zoveel verschillende smaken zijn anders zou er van ieder onderwerp waarschijnlijk maar 1 foto gemaakt worden. Nogmaals bedankt voor de positieve feedback.

Licaga

Bericht door Licaga » di okt 05 2010 5:19 pm

..
Laatst gewijzigd door Licaga op zo okt 31 2010 12:23 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jasiu
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jasiu » di okt 05 2010 6:54 pm

Hey, welkom op dit leuke en zeer interessant forum..
wbt de foto's,

Ga vooral door ..
want ondanks je "visuele handicap" zet je toch leuke foto's neer :wink:

Ikzelf ben diabetes patient, en mijn ogen laten ook wel eens te wensen over
vooral tegen de avond ... ook wanneer ik een intensieve dag heb gehad ...
>>> Mijn "KRITIEK" is altijd mijn eerlijke "MENING" en nooit mijn "COMMENTAAR" <<<

Germay
Forumlid
Forumlid

Bericht door Germay » di okt 05 2010 7:08 pm

Ik kan alleen maar zeggen respect!!!!!!!!!!!!!!!Voor je doorzettings vermogen ga zo door Jos. :D :mrgreen:(zie mijn onderschrift in het blauw)
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

jvhoof

Bericht door jvhoof » di okt 05 2010 7:29 pm

Ik zit op meximaal 15 cm afstand van de monitor als ik achter de computer zit. Het is trouwens niet uit te leggen hoeveel iemand ziet.
Ik ben al eens aan de slag geweest met macrofotografie.
Misschien is het een idee om te verwijzen naar Even Voorstellen als ik wat foto;s plaats. Dan kan men na het zien van de foto's nog altijd beslissen of men nadere informatie wenst.

Hieronder enkele macro's

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

Nogmaals bedankt voor de positieve reacties.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”