Sinds een jaar of vijf hebben we ook een compact (Nikon, of wat dacht je) waar ik eigenlijk heel tevreden over ben, maar zo een camera heeft ook zijn beperkingen.
Twee jaar geleden heb ik de aanschaf uitgesteld omdat een F50 niet wordt teruggenomen en de lenzen van de F50 ook niet ideaal zijn voor een instap reflex.
Maar telkens je de beperkingen van de compact tegenkomt...
Volgend jaar plan ik een vakantie in Afrika met enkele nationale parken en een compact camera zal frustrerend zijn.
Dus toch maar de knop omgedraaid en besloten om een D5000 of een D3100 met een paar lenzen aan te schaffen. Tot ik in de winkel stond en de verkoper me richting D90 stuurde. Het kost wel wat meer maar vermits ik niet van plan ben om binnen een paar jaar een ander toestel te kopen valt met de meerprijs te leven.
Alleen als ik dan sommige posts lees dan twijfel ik of zo een D90 geschikt is voor een amateur. Prutsen met diafragma en sluitertijd ligt weeral enkele jaren in het verleden

Daarom een beroep op jullie ervaringen.
Momenteel heb ik ook nog een Sigma 70-300 mm APO 4-5.6 van de F50. Nu dacht ik bij een D5000 eraan om de Nikor AF-S 70-300 VR te kopen en had ik dus in gedachten al afscheid genomen van de Sigma die destijds vooral om het budget was gekocht.
Met de D90 zou ik de Sigma kunnen blijven gebruiken, of indien de Nikor beduidend beter is, toch de Nikor aanschaffen.
Zijn er mensen die ervaring hebben met beide lenzen en is het verschil beduidend ?
Alvast bedankt voor de reacties