Raad gevraagd: beste instellingen voor portret met flits>
- alfredo
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Raad gevraagd: beste instellingen voor portret met flits>
Geacht Forum,
Vanavond moet ik een paar portretfoto's maken van een Olympische sporter,
dit voor een seizoenspresentatiemagazine van een topsportclub... ik mag dus niet falen...
Ik heb een D50 met Metz flitser en een 18-55 kitlens...
Hoe kan ik de flits het best instellen en wat zijn de beste instellingen in mijn camera? zoals AF-veldstand, flitsstand,lichtmeting, etc... zeer bedankt vast!!
Vanavond moet ik een paar portretfoto's maken van een Olympische sporter,
dit voor een seizoenspresentatiemagazine van een topsportclub... ik mag dus niet falen...
Ik heb een D50 met Metz flitser en een 18-55 kitlens...
Hoe kan ik de flits het best instellen en wat zijn de beste instellingen in mijn camera? zoals AF-veldstand, flitsstand,lichtmeting, etc... zeer bedankt vast!!
- alfredo
- Forumlid
- Contacteer:
ook achteraf zijn tips qua camerainstellingen zeer welkom, hoor!! ik moet wel vaker een foto maken voor een magazine..
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Dan zou ik maar eens een boekie gaan lezen en goed je best doen, want als je niet weet hoe je cam het best in kan stellen dan zou ik als redacteur van dat blad niet van jou afhankelijk willen zijn voor foto'salfredo schreef:ook achteraf zijn tips qua camerainstellingen zeer welkom, hoor!! ik moet wel vaker een foto maken voor een magazine..

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben het een beetje met Martijn eens. Volgens mij ben je dingen aan het beloven die je niet waar kunt maken. Ga eerst eens lekker veel oefenen met flitsen in verschillende omstandigheden. Goed flitsen is iets dat je echt moet leren. Elke situatie is anders, er zijn niet zomaar een paar standaardinstellingen die we je kunnen geven.
- alfredo
- Forumlid
- Contacteer:
Zo praat je niet tegen mij zeg!! ik ben je kleine broertje niet! ennuh bedankt voor de tips ....Opgezetfan schreef:Dan zou ik maar eens een boekie gaan lezen en goed je best doen, want als je niet weet hoe je cam het best in kan stellen dan zou ik als redacteur van dat blad niet van jou afhankelijk willen zijn voor foto'salfredo schreef:ook achteraf zijn tips qua camerainstellingen zeer welkom, hoor!! ik moet wel vaker een foto maken voor een magazine..
Laatst gewijzigd door alfredo op vr mar 23 2007 3:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
alfredo schreef:Zo praat je niet tegen mij zeg!! ik ben je kleine broertje niet! ennuh beedankt voor de tips arrogante l..l!Opgezetfan schreef:Dan zou ik maar eens een boekie gaan lezen en goed je best doen, want als je niet weet hoe je cam het best in kan stellen dan zou ik als redacteur van dat blad niet van jou afhankelijk willen zijn voor foto'salfredo schreef:ook achteraf zijn tips qua camerainstellingen zeer welkom, hoor!! ik moet wel vaker een foto maken voor een magazine..

- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Ik had toch wel wat te melden, ik gaf je een tip: als je meer voor dat blad fotografeert is het misschien wijs om wat meer van je apparatuur te weten, zodat je niet voor verrassingen komt te staan als je daadwerkelijk foto's moet maken. En zoals rogier zei zijn er geen standaard instellingen die instellingen baseer je op ervaring.alfredo schreef:nou snap je zeker weer niet he? ongelofelijke hork! vanaf nu hou ik jou scherp in de gaten reageer dan niet, joh als je niets te melden hebt!!
@ Alfredo,
Sorry dat ik het zeg joh, maar in deze valt Martijn toch niets te verwijten?
Wat hij zegd is gewoon waar. En als die waarheid je niet bevalt, ga dan de brenger van de boodschap niet zitten schofferen. Bij het lezen van je openingspost dacht ik hetzelfde als Martijn. Simpel gezegd.......If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.!
En ik heb Martijn nog nooit de taal op dit forum zien smijten, waar jij je in deze post aan schuldig maakt. Je kan het dan achteraf wel editen, maar ik blijf het the bloody limit vinden. Wie is er nu een arrogante............
Martin.
Sorry dat ik het zeg joh, maar in deze valt Martijn toch niets te verwijten?
Wat hij zegd is gewoon waar. En als die waarheid je niet bevalt, ga dan de brenger van de boodschap niet zitten schofferen. Bij het lezen van je openingspost dacht ik hetzelfde als Martijn. Simpel gezegd.......If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.!
En ik heb Martijn nog nooit de taal op dit forum zien smijten, waar jij je in deze post aan schuldig maakt. Je kan het dan achteraf wel editen, maar ik blijf het the bloody limit vinden. Wie is er nu een arrogante............
Martin.
- Cees
- Forumlid
Het is jammer dat een aantal mensen zo'n kort lontje hebben en meteen als een flitslampje reageren. Heb al eens eerder gezegd, maar geloof dat dat toen door de moderatoren ook weggeveegd is, tel eens tot tien voordat je boos reageert.
Groet, Cees
Groet, Cees

Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- Brenzef
- Forumlid
Ik ben het met de opmerking van opgezetfan eens, en ik heb het ook al eerder geschreven. Van de vraag die alfredo stelt krijg ik kriebels.
Zijn vraag komt overeen met:
Hoe kan ik een mooie foto maken met deze kamera?
Dat werkt dus niet.
Je zult je moeten verdiepen in de materie en daarvoor zul je je moeten inspannen. Je kunt vervolgens (na deze inspanning) gericht vragen stellen over bijvoorbeeld instellingen/opstellingen van flitsers etc.
Zo'n vraag als die van alfredo in dit draadje is een uiting van gemakzucht, gebrek aan inzicht en kennis. Ik kan het niet anders verwoorden.
Als je denkt dat portret fotografie afgedaan kan worden met een papiertje vol met instellingen dan zit je op het verkeerde spoor en heb je geen enkel idee waar protret fotografie over gaat.
Zijn opmerking terug is gebrek aan respect en volwassenheid.
Je mag naar mijn mening best iemand (stevig) van repliek dienen, maar zijn woordkeuze is erg ongelukkig (understatement).
Zijn vraag komt overeen met:
Hoe kan ik een mooie foto maken met deze kamera?
Dat werkt dus niet.
Je zult je moeten verdiepen in de materie en daarvoor zul je je moeten inspannen. Je kunt vervolgens (na deze inspanning) gericht vragen stellen over bijvoorbeeld instellingen/opstellingen van flitsers etc.
Zo'n vraag als die van alfredo in dit draadje is een uiting van gemakzucht, gebrek aan inzicht en kennis. Ik kan het niet anders verwoorden.
Als je denkt dat portret fotografie afgedaan kan worden met een papiertje vol met instellingen dan zit je op het verkeerde spoor en heb je geen enkel idee waar protret fotografie over gaat.
Zijn opmerking terug is gebrek aan respect en volwassenheid.
Je mag naar mijn mening best iemand (stevig) van repliek dienen, maar zijn woordkeuze is erg ongelukkig (understatement).