In december ga ik met de hele familie naar Bali. Super! Uiteraard wil ik daar mijn D90 flink de sporen geven. Maar....wat mee te nemen in de foto tas?
Voor de huis tuin en keuken foto's gaat de 18-105VR mee. Verder wil ik de 12-24 mee nemen. De 70-300VR blijft denk ik thuis, denk niet dat die veel de tas uit zal komen en het scheelt bijna een kilo bagage.
Nu zit ik er over te denken om nog een lichtsterke lens aan te schaffen met een vast brandpunt. Bijvoorbeeld voor het diner bij kaarslicht en de Balinese danseressen waar ik niet wil flitsen. Ik neig naar een 50mm 1.8 maar ben niet zeker. Zou de beperkte scherptediepte een probleem worden? Wie heeft er een goed advies?
Groet,
Nils
Welke lens naar Bali
- Melliw
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Welke lens naar Bali
Nee, daar koop je hem juist voor m.i.nilsb99 schreef:Zou de beperkte scherptediepte een probleem worden?
Groeten van Willem
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Met die 50mm redt je het alleen als je redelijk vooraan zit, daar moet je dus even op letten. Met de 12-24 en 18-105 moet je het wel redden. Veel plezier alvast, heel mooi eiland!
Op mijn ries door Bali had ik slechts 2 objeciteven. Dan wel full frame, 16-35 + 70-200. Daar heb ik alles mee gedaan. Ik fotografeer voornamelijk mensen, landbouw en een klein beetje landschap.
Bali is erg mooi!!
Bali is erg mooi!!
- jacques1
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
ik ben zelf in september nar java-bali geweest en ik heb daar gefotografeerd met een D300 en een D90.
Mijn 24-70 F2.8 op de D300 deed wonderen,echter op mijn D90 zit een 50mm F1.4 en deze moest ik echt bij de balinese dansen gebruiken ivm echt weinig licht
en voor portretten is deze lens werkelijk af !! ( oké, de 85mm F1.4 is veel beter , echter ook veel duurder )
Als je met deze lenzen gaat mis je echt niets.
p.s het djeng plateau mag je niet missen !!! ( ga zo vroeg mogelijk ivm de nevels om de bergen. )
gr, jacques
Mijn 24-70 F2.8 op de D300 deed wonderen,echter op mijn D90 zit een 50mm F1.4 en deze moest ik echt bij de balinese dansen gebruiken ivm echt weinig licht
en voor portretten is deze lens werkelijk af !! ( oké, de 85mm F1.4 is veel beter , echter ook veel duurder )
Als je met deze lenzen gaat mis je echt niets.
p.s het djeng plateau mag je niet missen !!! ( ga zo vroeg mogelijk ivm de nevels om de bergen. )
gr, jacques