gebruikers ervaring Black Rapid strap?

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Barts27

gebruikers ervaring Black Rapid strap?

Bericht door Barts27 » ma okt 11 2010 9:26 pm

Ik wil graag een Black Rapid camera draagriem kopen. Ik twijfel tussen de RS4, RS5 en RS7. De RS7 spreekt me aan omdat deze een voorgevormde schouderband heeft. Kortom is dit echt een meerwaarde of zit de meerwaarde echt in het feit dat de Rs4 en RS5 vakjes heeft voor memoriekaartjes, telefoon enz.
De Rs7 kan je voorzien van extra tasjes, maar ik vraag me af of dit lekker zit en goed functioneert.

alvasr bedankt.

Robin
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: gebruikers ervaring Black Rapid strap?

Bericht door Robin » ma okt 11 2010 9:59 pm

Hoi Bart,

Zelf heb ik geen ervaring met de RS-7, wel heb ik de RS-4 en 5.
Zelf vind ik de 5 met een zware camera en objectief (D700+grip en 70-200mm) fijner de schouderband is iets breder en zachter en draagt daarom nog beter als de 4, de grotere opberg vakjes van de RS-5 is leuk maar extra gewicht waardoor de band voor of achterover gaat schuiven.

Van de aanschaf van een blackrapid strap ga je geen spijt hebben. :D Ik gebruik hem altijd!!
Laatst had ik hem vergeten en moest toen nood gedwongen met de gewone band schieten maar ergerde me d... (Gewone band altijd als reserve in mijn fototas)
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Cookie1397
Clublid
Clublid

Bericht door Cookie1397 » ma okt 11 2010 10:08 pm

Heb mijn RS-7 nu een maand of 6 en ben er zeer blij mee. De camera hangt op de heup en je pakt hem echt blindelings. Geen druk op de schouder. Heb er wel een MDR-1 brad bij genomen om dat ik vond dat de strap verschoof en daar heb ik nu geen last van. Heb er ook een Joey J2 (pocket-tasje) bij maar die gebruik ik nauwelijks.
Nikon Z Z & de maskers

Barts27

Bericht door Barts27 » ma okt 11 2010 11:17 pm

Top! Bedankt voor jullie reacties. Meer gebruikerservaringen zijn welkom. Ik denk dat het de RS7 wordt, tenzij iemand wat meer informatie kan geven over de zakjes die op de schouderband van de rs4 of rs5 zitten.

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door André » di okt 12 2010 12:15 am

Ik heb ook al ruim een jaar de RS-4. Als die vakjes e.d. doen mij niet zoveel, vandaar mijn keus voor de RS-4. Wel even de MDR-1 erbij kopen want de RS-4 (en de 5 en de 7 denk ik ook wel) hebben de neiging te verschuiven en regelmatis hangt het schouderstuk ergens bij je heup of je kont. Met de MDR-1 los je probleem prima op. Ik wil nooit meer een traditionele nekband. Een echte aanrader dus.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » di okt 12 2010 9:08 am

Hoi,

ik had de 5 en vond het helemaal niets. Bij mij verschoof de band steeds en wel zodanig dat ik daardoor niet direct mijn camera op standby had. Ik moest nl. eerst de riem weer goedtrekken. Inmiddels verkocht en een ander systeem aangeschaft, wat ook niet naar mijn zin is. Ik zoek nog steeds verder.

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door gongon » di okt 12 2010 9:11 am

Ik heb de Black Rapid strap ook, alleen dan de versie voor de vrouw. Mij bevalt hij heel goed, gebruik hem ook als ik op de fiets zit.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » di okt 12 2010 10:11 am

Ik heb de R4 al een hele tijd in huis, maar heb hem nog maar een paar keer gebruikt. Wat Jolanda zegt is helaas ook mijn ervaring. Je bent constant die band heen en weer aan het schuiven omdat hij niet lekker op z'n plaats blijft zitten. Zeker met een zware camera. Afgelopen weekend had ik de D3 met 70-200 en TC 1.7 eraan hangen en dan is het heel lastig dat je de hele zaak iedere keer op moet schuiven. Misschien is zo'n MDR-1 wel een oplossing.
Als hij op zijn plaats zit, vind ik het wel veel prettiger dan een draagband om je nek. Wat dat betreft is het een prima uitvinding.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Cookie1397
Clublid
Clublid

Bericht door Cookie1397 » di okt 12 2010 1:25 pm

Mijn ervaring is dat de MDR-1 echt heel veel uitmaakt. Ik heb nu geen last meer van het verschuiven van de strap
Nikon Z Z & de maskers

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » di okt 12 2010 2:00 pm

Ed, past die MDR-1 ook op de andere versies van de Rapid R? Ik zie dat je de RS-7 hebt. Ik heb de RS-4.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » di okt 12 2010 2:04 pm

ik heb de dubbele...ff geen idee welk type dat is
zou nooit meer anders willen.
anders de optech als ik 1 camera mee heb maar zal binnenkort ook eens de enkele bestellen

Arend

aquarius
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door aquarius » di okt 12 2010 3:25 pm

Ik heb de R-5. Doe de laatste tijd veel reportagewerk moet dus ook wel eens klimmen, klauteren en rennen. De camera blijft lekker hangen en je hoeft niet 1000x de riem goed over je schouder te leggen en bang zijn dat deze ervan af glijdt. Geloof me, als je drie verdiepingen via een ladder moet klimmen met een camera bij je, wil je je alleen concentreren op het klimmen en niet iedere keer een de ladder loslaten om je riem goed te hangen.
Ik ben er tevreden over. Het verschuiven kan je tegengaan door de camera strak te trekken naar ooghoogte. Zo blijft de riem zitten. Ik moet toegeven het is een handigheidje die je aan moet leren, maar het werkt wel.
Ook de MDR-1 is een goed hulpmiddel maar daar ben ik er al 1 van kwijtgeraakt. Even snel een foto`tje maken, niet vastgemaakt en losgeraakt.

Groet,

Aquarius
Het verschil tussen onkruid en een bloem is een oordeel.

D3 D4S en nog wat materiaal voor mijn lensdoekjes.

rpelt
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door rpelt » di okt 12 2010 3:28 pm

Op de photokina bij Black Rapid langs geweest. De RS-Sport is de nieuwste strap, staat nog niet op hun site. Heb deze even geprobeerd met een camera + lens van +/- 2.5 kg schuift niet weg en kan d.m.v een riem geborgd worden (onder je oksel door).
Misschien is dit wat voor je levertijd weet ik niet. Zodra deze leverbaar is bestel ik deze.
Roel
Afbeelding
Nikon D700 + MB-D10 / Nikkor 24-70 F2.8 / Nikkor 70-200 F2,8 VR / Nikkor 50 f1,4d / Nikkor 85 F1,8
Sigma 15-30 / SB-900 / TC 17 II ? Nikon V! met 10/30

Cookie1397
Clublid
Clublid

Bericht door Cookie1397 » di okt 12 2010 3:40 pm

Riemke schreef:Ed, past die MDR-1 ook op de andere versies van de Rapid R? Ik zie dat je de RS-7 hebt. Ik heb de RS-4.
Volgens de site van black black rapid werkt deze met de RS-1 t/m RS-5

Zie hier: http://www.blackrapid.com/product/mods/brad/" onclick="window.open(this.href);return false;
rpelt schreef:Op de photokina bij Black Rapid langs geweest. De RS-Sport is de nieuwste strap, staat nog niet op hun site. Heb deze even geprobeerd met een camera + lens van +/- 2.5 kg schuift niet weg en kan d.m.v een riem geborgd worden (onder je oksel door).
Dat is nou net wat de MDR-1 doet bij de straps van black rapid
Nikon Z Z & de maskers

Kroontje

Bericht door Kroontje » di okt 12 2010 4:45 pm

Hallo

Wat wordt er met een MDR-1 bedoelt.
Met Google kom ik er niet op :(

Kroontje

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”