Je eigen {foto} site, en aanraders fotobewerking?

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
MJBurggraaff

Je eigen {foto} site, en aanraders fotobewerking?

Bericht door MJBurggraaff » di okt 12 2010 4:13 pm

Hallo!

Ik ben zelf niet geheel een leek wat betreft HTML/PHP/CSS en het maken van site's in z'n algemeenheid. Heb vroeger regelmatig RPG-games op internet in elkaar geflanst, dit deed ik via eccentrix, gratis en de hele site typte je zelf. Ik vond frontpage (wat toen op school vooral aangeraden werd) 3 keer niks ivm je er voor mij te weinig mee kon. Ik wou alles zelf maken en het naar mijn wensen maken en niet met vooraf gestelde instelling. Langzaamaan verdwenen sites als eccentrix en kwamen my webs, everyoneweb, com2me etc. En dat zijn dus manieren van sites bouwen die ik echt verafschuw, en ben nooit tevreden over dat soort websites. ;)

Ik zit er al een hele tijd aan te denken om iets voor mezelf op te richten, eigenlijk in eerste instantie een soort site voor mij en het paardje waarin we onze vorderingen bijhouden. Wanneer en waar we op concours gaan, foto's en wellicht wat leuke trainings verslagjes al zijn dat best 'kale' websites. En ik vind het toch wel link eigenlijk om zoveel informatie op internet te zetten, je weet het maar nooit.

Met de aanschaf van de nieuwe camera in het verschiet, en daarbij het toch wel erg serieus willen oppakken voor wat betreft de fotografie lijkt het me juist beter om m'n eigen "foto-website" te maken. Waarop ik gemaakt shoots kan plaatsen, en een soort van archief in kan aanleggen (die niet perse direct ook zichtbaar op de site behoort te zijn, een beetje een soorte extra 'back-up' voor de wat mooiere foto's). Nu vragen foto's best wat geheugen en kan dit nog wel eens een probleem gaan vormen wat betreft de host die je kiest..