Ik heb enige jaren geleden de 70-200mmvr 2.8 aangschaft. Ik heb deze gebruikt op de D200. Inmiddels heb ik een D3 Full Frame body aangeschaft. Kan iemand aangeven of het zinvol is deze lens in te ruilen voor de niewe 70-200mm vr2.
groet,
PeterJo
nikon 70-200mm vr2
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: nikon 70-200mm vr2
De nieuwe is, hoe is het mogelijk, wederom beter geworden. Met name op FX. Minder vignettering bijvoorbeeld.
De nieuwe heeft zeker voordelen boven de oude. Ook wat nadelen trouwens. Zo is de nieuwe als je dichtbij scherpstelt "korter" dan de oude....
Maar is het niet veel belangrijker of JIJ nog tevreden bent?
De nieuwe heeft zeker voordelen boven de oude. Ook wat nadelen trouwens. Zo is de nieuwe als je dichtbij scherpstelt "korter" dan de oude....
- Gobert
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Patrick schreef:De nieuwe is, hoe is het mogelijk, wederom beter geworden. Met name op FX. Minder vignettering bijvoorbeeld.
De "oude" vignetteert alleen lichtjes boven de 187mm. Dat is ook nog eens voor een belangrijk deel weg te diafragmenteren.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
Ik ben zeer tevreden over deze lens, maar had gelezen dat met name de nieuwe versie vooral was afgestemd op het fx formaat. Als dat dus kennelijk geen aanmerkelijke voordelen heeft, zal ik mijn huidige lens zeker niet inruilen.
bedankt voor jullie reacties.
PeterJo.
bedankt voor jullie reacties.
PeterJo.