Portret met flits

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
alfredo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Portret met flits

Bericht door alfredo » do mar 22 2007 10:08 pm

Vanmiddag was er een storing op het forum, vandaar al die herhaalde berichten...ik heb ze ondertussen weggehaald...

Enfin...ik heb de foto's gemaakt.
Het gaat hier om ken Brauckmiller ,de eerste Nederlandse honkbalpitcher die Cuba sinds honkbal in '88 Olympisch werd, een nederlaag toebracht, samen met zijn team..Cuba was dus regerend Olympisch en wereldkampioen en Nederland won met 4-2.
Ik heb deze foto's gemaakt voor de nieuwe seizoenspresentatie.
Een van de twee is helaas een beetje overbelicht, maar de redacteur zal het nog verder bewerken... hier de twee foto's...
Afbeelding
Afbeelding

alfredo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door alfredo » do mar 22 2007 10:18 pm

en hier de gesjopte versies...
Afbeelding
Afbeelding
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door olle_griese » do mar 22 2007 10:34 pm

Leuk dat je die foto,s hebt gemaakt, een hele eer als honkballiefhebber lijkt me maar ik vind alle 2 de foto,s zeer matig geshopt.
Lijkt wel of het even snel moest gebeuren.
En als je de foto in RAW had genomen was dat beetje overbelichting geen probleem geweest, had je in 3 seconden goed gehad.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

ML

Bericht door ML » do mar 22 2007 10:43 pm

Jammer dat je niet meteen bij het maken van de foto op de achtergrond hebt gelet. Nu moet je in PS gaan klooien om het mooi te krijgen.

George Fennes
Clublid
Clublid

toch wel aardig

Bericht door George Fennes » do mar 22 2007 10:49 pm

ML schreef:

Code: Selecteer alles

Jammer dat je niet meteen bij het maken van de foto op de achtergrond hebt gelet. Nu moet je in PS gaan klooien om het mooi te krijgen.
Ik begrijp best dat Alfredo daar niet op heeft gelet, hij stond natuurlijk stijf van de stress, om zo'n grote speler helemaal alleen in deze pose voor de lens te krijgen.

Maar verder vind ik het best wel aardig gelukt Alfredo, laat ze maar ........ en laat ze maar bewijzen dat ze het beter kunnen :lol:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Roelof » do mar 22 2007 10:54 pm

Ik snap alleen niet waarom het topic 'portret met flits' heet. Volgens de exif is er niet geflitst
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

BertvD

Bericht door BertvD » do mar 22 2007 11:03 pm

Roelof schreef:Ik snap alleen niet waarom het topic 'portret met flits' heet. Volgens de exif is er niet geflitst
daar heb ik de exif niet voor nodig. Je ziet duidelijk de flits in de ogen en de slagschaduwen onder de klep van de pet en de kin.

Ik vermoed dat er een staafflitser is gebruikt aangezien de schaduwen rechts en onder te zien zijn.
De flitser bevind zich dus links boven de lens.

alfredo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door alfredo » do mar 22 2007 11:52 pm

Ik heb met een Metz geflitst met een koffiebekertje erover..... ik nsap ook niet dat de exif dat niet aangeeft...wat betreft de achtergrond...de foto werd genomen in een matig verlichte trainingshal, waar geen enkel plekje was met een mooie achtergrond..ik heb er naar gezocht... verder had hij maar heel even de tijd, want hij was bezig de jeugd te trainen... photoshoppen kan ik nog niet, alleen met die kloonbrush...in RAW is een heel gedoe, want in windows kan ik ze niet ontladen...
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..

alfredo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door alfredo » vr mar 23 2007 12:08 am

Moet me wel even van het hart Olle , dat ik pas een paar dagen die opzetflitser heb en dat ik pas 1 dag loop te klooien in Photoshop cs2 en dat ik gisteren pas voor het eerst in RAW geschoten heb!!
Vergeleken bij een ervaren rot als jij is het natuurlijk rubbish!!

George Fennes
Clublid
Clublid

valt best wel mee

Bericht door George Fennes » vr mar 23 2007 5:58 am

Alfredo schreef:

Code: Selecteer alles

Moet me wel even van het hart Olle , dat ik pas een paar dagen die opzetflitser heb en dat ik pas 1 dag loop te klooien in Photoshop cs2 en dat ik gisteren pas voor het eerst in RAW geschoten heb!! 
Vergeleken bij een ervaren rot als jij is het natuurlijk rubbish!!
Met deze gegevens, moet ik zeggen Alfredo, kan je best trots zijn op dit resultaat!
Zeker voor iemand die in veel opzichten met nieuwe situaties en nieuwe gereedschappen om moet gaan.
Dus dat rubbish vind ik nogal meevallen.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Rogier

Bericht door Rogier » vr mar 23 2007 10:11 am

alfredo schreef:Moet me wel even van het hart Olle , dat ik pas een paar dagen die opzetflitser heb en dat ik pas 1 dag loop te klooien in Photoshop cs2 en dat ik gisteren pas voor het eerst in RAW geschoten heb!!
Dus? Dat maakt het geen betere foto's. Olle geeft commentaar op je resultaat en niet op je gebruikte spullen. Hij geeft je daarnaast een zeer nuttige tip voor de volgende keer. Als je elke opmerking als kritiek gaat opvatten zul je nooit iets leren.

evertfoto

Bericht door evertfoto » vr mar 23 2007 7:46 pm

Inderdaad jammer van de achtergrond.

BUG322

Bericht door BUG322 » vr mar 23 2007 8:03 pm

Moest je perse binnen schieten vraag ik mij af.
Volgende keer gewoon bedenken waar je het beste die foto kan schieten.

Op zich is de foto waarin hij probeert Cuba op te eten het sterkst.

Zelf zou ik geprobeerd een turende blik van hem te te krijgen door niet recht van voren te schieten maar meer schuin waarbij hij bv het veld in kijkt.

Het zal in de praktijk niet meevallen omdat dat spontaan voormekaar te krijgen dat is wat de betere pertret fotograaf dus heel goed kan.

interactie met persoon.

Die was overigens nogmaals bij die cuba opeet foto wel leuk gedaan.

groetjes

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door olle_griese » vr mar 23 2007 8:28 pm

alfredo schreef:Vergeleken bij een ervaren rot als jij is het natuurlijk rubbish!!
Slecht geslapen? ruzie met de vrouw? ontslag gekregen?
ALS ik al weer eens commentaar op je foto,s zal geven zal ik zeggen dat ze geweldig zijn , van wereldklasse , ik zal een veer zoeken en hem persoonlijk bij je plaatsen (heel diep)
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

Edwin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Edwin » vr mar 23 2007 8:37 pm

Pardon :shock: :oops: :shock: :oops:
boekie

Gesloten

Terug naar “Foto presentaties”