Krista
Tony, ik vind het geweldig; nu staat er op de foto wat ik daar in mijn hoofd had.Tony D schreef:Wordt-ie imho wel veel dramatischer.
wat ik begrijp is dat het niet binnen de etiquette van dit forum past om foto's te plaatsen in iemand anders threat (draadje). dus vandaar dat als mensen je helpen door een bewerkte of andere foto te plaatsen dan maar gelijk vragen of dat wel okee is.Wat hebben jullie toch allemaal met dat weghalen
Oeps, door het rechtzetten, vallen de hoeken weg en moet je een crop maklen. Dat ben ik vergeten:Krista schreef:Wat hebben jullie toch allemaal met dat weghalen![]()
Ben alleen maar blij dat jullie meekijken en me wat willen leren! Ik wil het niet meer horen! (lezen)![]()
Tony, ik vind het geweldig; nu staat er op de foto wat ik daar in mijn hoofd had.Tony D schreef:Wordt-ie imho wel veel dramatischer.
Heb je hem alleen maar donkerder gemaakt en recht gezet? Vraag me alleen af waar die streep rechtsonder vandaan komt?
Ik ken de oorspronkelijke situatie niet, maar de foto van Krista staat echt scheef!george013 schreef:Ik wil me eigenlijk nooit mengen in dit soort discussies, heb er te weinig kijk op. Maar nu toch wel een opmerking.
Ik heb maar zelden een rechte boom gezien. Maar met het "rechtzetten"van de bomen heb je ook de zwaartekracht uit het takje en de gewichtsuiting aan het einde weggehaald. Het takje moeten buigen zoals in de eerste foto.
Verder vind ik de bewerkingen erg mooi.
George
Daar zal je wel gelijk in hebben, hoewel ik het dus erg moeilijk vind mijn eigen foto's goed te beoordelen.marspetite schreef: Als je zelf twijfelt over de foto, dan is de foto meestal ook niet goed.
Toen ik deze foto gemaakt heb, had ik mijn camera net een maand of zo, overgestapt van zeer eenvoudig analoog (alleen een lichtmeter) naar digitaal, en daar zo door overweldigd dat ik in eerste instantie eerst maar eens op de P-stand ben gaan proberen. Deze gebruik ik nu alleen nog als ik heel snel moet instellen, verder altijd A of S. Ik had in dit geval vooral geprobeerd de details in het ijs erop te krijgen, en dat lukte alleen als ik de tak onderbelichtte. Maar op zich vind ik zo'n silhouet ook best mooi. Zalige onwetendheid waarschijnlijk dusmarspetite schreef:Als je weer eens zo'n foto maakt, stap dan af van het de voorgestelde beeldinstelling en maak de foto in A (vanuitgaande dat er weinig wind is en de takken weinig bewegen) en probeer verschillende belichtingen (onder en overbelichting).