echter het volgende is gebeurd ,mijn camera d60 is gevallen ,echter niet door mij maar door toedoen van een ander ,de interne flitser is geheel afgebroken hangt nu aan een paar draadjes ,en mijn scherm (backplate dacht ik) aan de achterkant is gebarsten,en als ik een foto maak hoor ik constant de servo rammelen die de flitser normaliter opent .ook heb ik een soort waas als ik zonder flits een foto maak ,al met al een flinke schadepost denk ik.
ik denk persoonlijk dat de reparaties duurder zullen zijn dan een een nieuwe body
echter nu ben ik net benaderd door de verzekering partij ,of ik weet wat gemiddeld de kosten zijn,en of ik die kan achterhalen ,maar ze willen niet de kosten betalen als ik de camera opstuur naar nikon en zij niet akkoord gaan ,dus ben ik straks onderzoek kosten kwijt mischien uurloon etc etc en een paar weken geen camera ,daar pas ik voor ,dan heb ik liever een nieuwe body terug ,heeft iemand enig idee wat de kosten zullen zijn en of het wijsheid is om toch alles op te sturen.
het gaat dus om een nieuwe interne flitser en een nieuwe backplate ,uitgaande dat de servo raar doet omdat de flitser gewoon van de body is gekomen ga ik ervan uit dat deze niet kapot is
wat is wijsheid hier