Lowepro slingshot

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
jelulu

Lowepro slingshot

Bericht door jelulu » wo nov 17 2010 12:43 pm

Ik denk er over om een lowepro slingshot te kopen. Kan iemand mij vertellen of het een fijne tas is?
Ik heb een 70-300 objectief het zou fijn zijn als deze op de body in de tas kan.
Meestal heb ik de 18-200 op de body zitten dus deze moet ook passen.
Ik heb de slingshot 302aw op het ook maar ik heb ook een leuke aanbieding gevonden van de slingshot 300aw.
Wat is het verschil van deze 2,

Groetjes Ingrid

Frank Roelofs
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Lowepro slingshot

Bericht door Frank Roelofs » wo nov 17 2010 1:43 pm

Ik heb een Slingshot 200 AW gehad. Vond het geen fijne tas omdat als je de tas helemaal openmaakt om bij je spullen te komen, ook de zijkant open is.
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » wo nov 17 2010 1:47 pm

Ik vond het achteraf ook geen fijne tas (ik heb de 300AW gehad). Als je maar een lens erop hebt en gebruikt is hij best goed, dan kun je via het zijcompartiment je camera snel eruit halen of opbergen. Maar zodra je lenzen moest gaan wisselen etc. was het een hoop gedoe om alles los/open te maken. En je had idd. kans dat er iets uit viel via de zijkant als hij helemaal open is. (Overigens heb ik ook ooit eens gepoogd een lens uit het compartiment te halen en te wisselen terwijl ik de tas nog om had, dat was ronduit dom, bijna belandde mijn spullen op de grond. Niet doen dus).

Ik heb nu de Flipside 400AW, daar ben ik veel beter over te spreken. Die is net zo groot van buiten, maar heeft door de indeling effectief wat meer opslagruimte. De opening zit naar de rug, maar door de tas te 'keren' kun je die als het ware 'voor je buik' hangen en zo heel makkelijk wisselen etc. Dat gaat net zo snel als bij de Slingshot en is veel praktischer in gebruik. Bovendien draagt hij een stuk makkelijker omdat het gewicht over 2 schouders wordt verdeeld en er ook nog een riem om je middel zit (dat is de riem die je om laat terwijl je toegang krijgt tot de tas).
Spul waarmee je foto's maakt...

Bob42
Forumlid
Forumlid

Bericht door Bob42 » wo nov 17 2010 1:56 pm

Ik heb ook een slingshot, die ik vaak meeneem, omdat je de camera er snel in en uit kunt doen zonder de tas af te doen. Lenzen wisselen gaat echter wat minder handig en het gewicht op 1 schouder gaat irriteren als je veel gewicht meeneemt.

jelulu

Bericht door jelulu » wo nov 17 2010 8:12 pm

goed om te horen wat jullie er van vinden. Ik heb nu een rugzak van lowepro die bevalt me prima wat dragen betreft.
Maar als ik mijn camera wil pakken of lens wil verwisselen dan moet de rugzak helemaal af dat vind ik erg onhandig.

Rene, de flipside tas is ook van lowepro? en die draai je ook zonder de tas af te doen?

groetjes Ingrid

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ReneG » wo nov 17 2010 11:53 pm

jelulu schreef:goed om te horen wat jullie er van vinden. Ik heb nu een rugzak van lowepro die bevalt me prima wat dragen betreft.
Maar als ik mijn camera wil pakken of lens wil verwisselen dan moet de rugzak helemaal af dat vind ik erg onhandig.

Rene, de flipside tas is ook van lowepro? en die draai je ook zonder de tas af te doen?

groetjes Ingrid
Het is een tas van Lowepro, en ja je kunt lenzen wisselen zonder het helemaal af te doen, maar wel op een hele andere manier dan de slingshot. Kijk even naar deze link op de Lowepro site: http://products.lowepro.com/product/Fli ... W,2116.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier vind je aan de rechterkant van de pagina een link 'Product Video'. Als je daar op klikt krijgt je de productvideo. Hoe je het compartiment kunt bereiken zonder de tas helemaal af te doen zie je ongeveer op een kwart van het filmpje, dus al vrij snel. In het filmpje ondersteunen ze de tas met een been, maar als je hem niet al te zwaar belast hoeft dat niet eens. Met mijn D90 met 70-300VR en enkele andere lenzen en flitser was het in ieder geval niet nodig. Ik vind het erg handig, het is bijna een soort 'tafeltje' van waaruit je lenzen kunt wisselen. Ik zou trouwens het hele filmpje even kijken om een goed beeld te krijgen van die rugzak.
Spul waarmee je foto's maakt...

pietgeus
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door pietgeus » do nov 18 2010 8:28 pm

Ik heb de Lowepro Slingshot 200AW en ik ben daar erg tevreden over. Mijn D700 met MB-D10 batterygrip en daarop de 70-300 VR past er (vanaf de zijkant) in (natuurlijk wel de zonnekap omkeren). Maar ook mijn Sigma 12-24 mm kan op de camera blijven. De 70-300 blijft in dat geval ook via de zijkant bereikbaar. Verder heb ik nog een 1.8 50 mm, en flitser en een oplader in de tas + wat filters, geheugenkaarten en batterijen. Het bovenvak is dan nog beschikbaar voor een belegd broodje o.i.d. voor als je op pad bent. Al met al een goed draagbare, compacte tas met veel bergruimte en gemakkelijk toegankelijk. Onder in de tas zit een waterdichte hoes die je - bij slecht weer - snel over de tas kunt schuiven. Aanrader.
:idea:
Nikon 1 V3 met viewfinder en grip,
Nikon 1 J4,
Nikkor 10mm f2.8
Nikkor 6.7-13mm f/3.5-5.6 VR,
Nikkor 11-27.5mm f/3.5-5.6,
Nikkor 10-30mm PD-Zoom f/3.5-5.6 VR,
Nikkor 30-110mm f/3.8-5.6 VR
Speedlight SB-N7

Henk
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Henk » vr nov 19 2010 11:30 am

Heb zelf net als Piet ook de 200AW en deze bevalt me prima. D90 (met grip) met 16-85 of 70-300, daarnaast SB900 aan de ene kant en 2 objectieven aan de andere kant, voorvakje met batterijen, filters en kaartjes. In het bovenvak vaak wat te eten of eventueel mijn regenjas (past net). Heb er een bottlebag bij die ik aan de zijkant hang.

Verschil 300AW en 302AW is dat je aan de 302AW een statief kunt vastmaken aan de zijkant.
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”