weet iemand hoe het kan dat de d90 een betere iso ruis prestatie heeft dan de d5000?
altans dat zou blijken uit :
http://www.dxomark.com/index.php/eng/Ca ... and3)/Sony
mij is verteld dat ze van dezelde c-mos chip gebruik maken.
weet dat op de d90 een beter lcd scherm zit, en een scherpstelings motor in de body heeft , en een betere zoeker.
dacht dat dat het grootste verschil was tussen deze toestellen.
wat zie ik over het hoofd?
Bert Harry
D90 contra d5000
Re: D90 contra d5000
software
D300 en de D300s zijn vrijwel hetzelfde. Maar toch is de D300s beter in ruis onderdrukking vanwege software
D300 en de D300s zijn vrijwel hetzelfde. Maar toch is de D300s beter in ruis onderdrukking vanwege software
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Daniël schreef:software
Het gaat hier toch over D90 en D5000?
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
bij de d300 en de d300s, is het logisch dat door verdere ontwikeling van de software een en ander verbeterd.
heb ook inderdaad betere test prestatie gezien van de 300s.
in onafhankelijke test van mijn foto tijdschrift.
maar de d90 is ouder dan de d5000, dus dat is minder logisch, tenzij nokon bewust oudere software voor de d5000 gebruikt, om daarmee de d90 niet te veel in de wielen te rijden.
vr gr
Bert Harry
heb ook inderdaad betere test prestatie gezien van de 300s.
in onafhankelijke test van mijn foto tijdschrift.
maar de d90 is ouder dan de d5000, dus dat is minder logisch, tenzij nokon bewust oudere software voor de d5000 gebruikt, om daarmee de d90 niet te veel in de wielen te rijden.
vr gr
Bert Harry
Cees Laarman schreef:Het gaat hier toch over D90 en D5000?

Was ook ter vergelijking

- ArieVerbeek
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Als je naar de grafieken kijkt dan zie je dat er bij de D90 een "vreemde" knik in de grafiek voorkomt, die je bij andere Nikon-sensors niet ziet.
Ik vermoed dat er een meet-/beoordelings-fout gemaakt is. Mogelijk is er bij de D90 een optie aangezet om de ruis softwarematig te onderdrukken.
Wel is het zo dat je op de D90 meer instelmogelijkheden hebt i.v.m. de bediening dan op de D5000.
Groeten,
Arie
Ik vermoed dat er een meet-/beoordelings-fout gemaakt is. Mogelijk is er bij de D90 een optie aangezet om de ruis softwarematig te onderdrukken.
Wel is het zo dat je op de D90 meer instelmogelijkheden hebt i.v.m. de bediening dan op de D5000.
Groeten,
Arie
D800 + AF MICRON NIKKOR 105mm 1:2.8
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Beste Nikon deskundigen,
heb inmiddels ontdekt dat de d90 twee software progamma.s heeft om bij bepaalde isi instelling de ruis te onderdrukken die zelf gekozen kunnen worden.
weet iemand of dat bij de d5000 ook zo is , met dezelfde ondersteuning of mist de d5000 deze keuze?
vr gr
Bert Harry
heb inmiddels ontdekt dat de d90 twee software progamma.s heeft om bij bepaalde isi instelling de ruis te onderdrukken die zelf gekozen kunnen worden.
weet iemand of dat bij de d5000 ook zo is , met dezelfde ondersteuning of mist de d5000 deze keuze?
vr gr
Bert Harry